Toon posts:

hosting problemen distributed.net ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag net dit bericht op slashdot. Dat ze op zoek zijn naar een nieuwe hosting.

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Vreemde is, dat ik bij dnet zelf niks kan vinden hierover?!

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• Gulpener
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08-2024

Gulpener

zelluf!

Van de Distributed.net rc5 mailing list
-----Original Message-----
From: Bruce Wilson [mailto:bwilson@distributed.net]
Sent: Sunday, March 24, 2002 07:05
To: 'announce@lists.distributed.net'
Subject: Announcement: Looking for a new ISP

-----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-----
Hash: SHA1

Greetings, cows.

It has been a long time since we made an announcement via this list, and I wish I had a better reason to contact you today.

We have recently learned that our long-standing arrangement with Texas.Net (formerly Insync) would end at noon, Friday, March 22. Through an agreement with Insync, we were hosted at no charge for many years. Though we have tried to make other arrangements with them or to continue our current service until we can make other arrangements, in the end we had no choice but to move.

Several of the Austin cows made a road trip Friday morning to retrieve our equipment from their colocation facility.

We have no reason to complain about Texas.Net or their current decision. As a business, they chose to donate to us for a long time, and have now decided that they must stop. In dbaker's words in a letter to Texas.Net: "Our experience with Insync has been excellent; I've never been happier with an Internet provider. I've recommended them (and indirectly, Texas.Net) to everyone and even this [situation] won't change that."

Though United Devices has kindly offered to colocate our primary servers for a short time at no expense, we find ourselves in the market for a new ISP. If any of our participants work for a major ISP in Texas (preferably within a few hours of Austin, but we're not picky), and would be willing to donate colocation space and connectivity, we would eagerly like to speak with you. Our typical bandwidth usage is 3Mb/s, and reliable uptime is of course essential.

Please e-mail dbaker@distributed.net if you think you may be able to help us in this area.

As always, we thank you for your support of our projects.
Lijkt me duidelijk :)

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

is er nog ruimte in het t.net rack? :P
wel een beetje ver weg, maarja, 'were not picky' :D

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• MeneerKrab
  • Laatst online: 28-04 18:57
Op dinsdag 26 maart 2002 11:03 schreef m.m het volgende:
is er nog ruimte in het t.net rack? :P
wel een beetje ver weg, maarja, 'were not picky' :D
Hmz ik heb hier nog wel een plekje vrij thuis, hebben ze gelijk een 56k verbinding :) , jammer dat het zo moest aflopen, maar wel leuk voor zo'n isp dat die het gratis hosten.

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-05 22:05

NightBird

DPC-Crew Coding
Op dinsdag 26 maart 2002 10:34 schreef Mobster het volgende:
Vreemde is, dat ik bij dnet zelf niks kan vinden hierover?!
www.distributed.net Staat het levensgroot op ... ;)

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

• Bobco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-10-2023

Bobco

I used to dream about Verona.

Het nieuws is nu ook al doorgedrongen bij Slashdot. Dat vergroot de kans op een snelle oplossing behoorlijk.

Misschien is een cursus begrijpend lezen wel iets voor mij |:(....

With the light in our eyes, it's hard to see.

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-05 22:05

NightBird

DPC-Crew Coding
Op dinsdag 26 maart 2002 11:28 schreef Bobco het volgende:
Het nieuws is nu ook al doorgedrongen bij Slashdot. Dat vergroot de kans op een snelle oplossing behoorlijk.
Misschien eerst het topic-bericht ook lezen ? :P
[edit] :)

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Verwijderd

wh00t..3 Mb/s...da's..eehmm...8 Tb per maand...

shit zeg..wij mogen met crazycows maar tot 8 Gb, anders mocht 'tie daar wel staan :P >:)

• Mobster
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Op dinsdag 26 maart 2002 11:11 schreef NightBird het volgende:

[..]

Ik denk dat ik het niet snap ;) :? }:O

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• Gulpener
  • Laatst online: 22-08-2024

Gulpener

zelluf!

Op dinsdag 26 maart 2002 13:04 schreef Mobster het volgende:

[..]

Ik denk dat ik het niet snap ;) :? }:O
Hier kun je de mailing list terug vinden en hier het originele bericht.

Als ze trouwens geen nieuwe host vinden ziet het er niet echt goed uit voor dnet :'(

• IceStorm
  • Laatst online: 09:56

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op dinsdag 26 maart 2002 13:39 schreef Gulpener het volgende:
Als ze trouwens geen nieuwe host vinden ziet het er niet echt goed uit voor dnet :'(
Die vinden ze vast wel. Er zijn zat mensen die dat wel willen doen voor ze denk ik.
Ik weet niet hoeveel ze nodig hebben kwa racks eigenlijk? Dat kost in verhouding het meeste geld.

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Op dinsdag 26 maart 2002 14:04 schreef IceStorm het volgende:

[..]

Die vinden ze vast wel. Er zijn zat mensen die dat wel willen doen voor ze denk ik.
Ik weet niet hoeveel ze nodig hebben kwa racks eigenlijk? Dat kost in verhouding het meeste geld.
9 Terrabyte data vanover de hele wereld kost denk wel meer. Transatlantisch verkeer is vrij duur.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:42
Op dinsdag 26 maart 2002 14:10 schreef Heineken het volgende:

[..]

9 Terrabyte data vanover de hele wereld kost denk wel meer. Transatlantisch verkeer is vrij duur.
Ik werkt niet bij een ISP maar volgens mij maakt het geen hol uit of het transantlantisch is omdat je betaald voor je connectie naaar een router (met een bepaalde vaste capiciteit) omdat ip packetjes steeds een andere route nemen dan kun je nooit echt zien waar de dat vandaar/naar toe moet.
Ik weet je kunt het via een traceroute heel makkelijk achterkomen maar als een router dat moet gaan doen nou daar is geen beginnen aan omdat er zoveel verkeerd over/door heen gaat.

Taal fouten inbegrepen ;)

• IceStorm
  • Laatst online: 09:56

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op dinsdag 26 maart 2002 14:10 schreef Heineken het volgende:
Ik ben even aan het denken, wat is het meeste verkeer? Inkomend of uitgaand? En daarnaast, veel verkeer zal toch binnen USA blijven in verhouding. Als laatste is verkeer in de USA somehow erg goedkoop in verhouding tot bijv Nederland.

Overigens, klaasbram, transatlantisch verkeer is wel degelijk duurder. De reden dat Trueserver T.net host is bijv dat 90% van het verkeer 'binnen' de AMS-IX blijft en dat kost Trueserver geen geld (nou ja, gewoon een vast bedrag). Alles daarbuiten wordt betaald per hoeveelheid.

Verwijderd

En ik heb nog es zitten denken, maar volgens mij moet het 3 Megabit per seconde zijn, en dat is dus
3 * 3600 * 24 * 31 = 8035200 Megabit/maand = 1004,4 GigaByte/maand = 1 TeraByte per maand

In tegenstelling dus tot de (ook door mij) eerder genoemde getallen :P

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

Op dinsdag 26 maart 2002 11:11 schreef NightBird het volgende:

[..]

euhm... niet echt, het enige wat ik er zie staan is wat er altijd staat, dus niet een één of andere erg speciale mededeling ofzo

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Op woensdag 27 maart 2002 12:25 schreef Rolex het volgende:

[..]

euhm... niet echt, het enige wat ik er zie staan is wat er altijd staat, dus niet een één of andere erg speciale mededeling ofzo
Probeer het eens in het Engels.
Daar staat wel een heel verhasal.
Pagina: 1