Toon posts:

[OC] Ervaringen met GlacialTech

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij de aanschaf van mijn nieuwe Celeron (Tualatin 1,3 Ghz) kreeg ik een mooie aluminium koeler van GlacialTech, de Igloo 2310.
Afbeeldingslocatie: http://www.glacialtech.com/images/2310.gif

De verkoper beweerde dat dit een van de beste coolers was die er voor de Tualatin proccies te krijgen was...

Zodoende gooi ik dat ding in mn systeem, waar voorheen een P!!!733@825 met een ThermalTake GoldenOrb op een Asus TUV4X-C in zat. Deze GoldenOrb zou niet geschikt zijn voor de Tualatin, maar hield mijn proccie wel op 23/29 graden idel/stressed (die P3 dus)

Tot mijn grote verbazing zag ik met de GlacialTech koeler op de Celeron de temps al gauw voor het eerst boven de 30 graden idle komen, en stressed zelfs boven de 40 :'(

Ik weet, nog geen temps waarvan je bang moet worden, maar wordt de Celeron nou zoveel warmer dan een P3, zelfs als ie niet overclocked is, of zijn die GlacialTech koelers nou gewoon zo :r ?

Ik heb voldoende airflow in mn kast, 2 enermax 80mm als intake/outtake en AS3 op de proc.

Deel je ervaringen eens met GlacialTech koelers, ik ben benieuwd wat jullie ervaringen ermee zijn.

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 11:39
Op dinsdag 26 maart 2002 10:14 schreef P4R_TgUy het volgende:
Bij de aanschaf van mijn nieuwe Celeron (Tualatin 1,3 Ghz) kreeg ik een mooie aluminium koeler van GlacialTech, de Igloo 2310.
[afbeelding]
Zodoende gooi ik dat ding in mn systeem, waar voorheen een P!!!733@825 met een ThermalTake GoldenOrb op een Asus TUV4X-C in zat. Deze GoldenOrb zou niet geschikt zijn voor de Tualatin, maar hield mijn proccie wel op 23/29 graden idel/stressed (die P3 dus)

Tot mijn grote verbazing zag ik met de GlacialTech koeler op de Celeron de temps al gauw voor het eerst boven de 30 graden idle komen, en stressed zelfs boven de 40 :'(
Als ik zo kijk kan je beter die GoldenOrb er weer op zetten. 40 graden is toch wel richting de hoge kant terwijl 23 graden eem mooie temp. is :P

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik dus al geprobeerd, maar dat ding wil niet echt passen ;)
En in mn servertje (nu dus die P3) zit ie ook goed B-)

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 11:39
Op dinsdag 26 maart 2002 10:23 schreef P4R_TgUy het volgende:
Dat heb ik dus al geprobeerd, maar dat ding wil niet echt passen ;)
En in mn servertje (nu dus die P3) zit ie ook goed B-)
Vreemd, mijn vader heeft ook een Celeron (1Ghz) en daarop wel een GoldenOrb zitten :?

Verwijderd

Topicstarter
Maar is dat er eentje met een Tualatin core en Heatspreader dan?

Verwijderd

Mischien is de koeler niet helemaal goed bevestigd of het je geen Artic Silver gebruikt. Probeer het eens met een drupje AS3.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 maart 2002 10:14 schreef P4R_TgUy het volgende:

Ik heb voldoende airflow in mn kast, 2 enermax 80mm als intake/outtake en AS3 op de proc.
Komop zeg, ik zit niet voor nix in het AS3 Promo Team ;)

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-02 07:15
als je nou boxed had gekocht had je zon goeie stock koeler :Y)
Pagina: 1