Toon posts:

e-smith i-bays vraag...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil nl het volgende maken, en mijn gevoel zegt dat dat niet goed gaat met e-smith...

ik wil dus een information bay stel http://piet.nl/testbay
nu wil ik dat die bay vanaf internet gewoon te benaderen is en via ftp alleen met de user testbay ingelogd kan worden die dan gelijk in de directory komt waar zijn webpage staat.

dus weet iemand een oplossing om een user aan te maken waarvan de webpage gelijk te benaderen is.

Verwijderd

apache draaien
stel dat je site staat in /var/www/htdocs of waar dan ook
user aan maken, shell geven met chsh /bin/false en home geven /var/www/htdocs
zorg dat /var/www/htdocs lees en scrhijfbaar is voor de user
bijvoorbeeld door de user lid te maken van wwwadmin
en de dir van group wwwadmin te maken en daar dus rxw aan te geven
suc6

of zorgen dat de apache root gelijk is aan de ftproot

• DJ-B
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 21:31
Ik ben hier ook mee bezig geweest maar het is mij nog niet gelukt, probeer je vraag ook eens te posten op www.e-smith.nl, mischien dat ze je daar verder kunnen helpen.

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Of ga naar www.minddigger.com, (zie sig)

Het e-smith forum steld niet zo heel veel voor.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is dat e-smith met standaard config scripts werkt...en volgens mij als je iets aanpast in die config scripts dan zet hij het bij de volgende verandering in dat script weer net zo hard terug als dat het was...
met apache en proftp los van elkaar zou dit zonder problemen kunnen denk ik, maar dan moet ik weer iets anders gaan verzinnen ipv e-smith..en ik weet even niet goed wat dan :) op mijn p166 :)

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 15:17
Op dinsdag 26 maart 2002 11:02 schreef tyl het volgende:
het probleem is dat e-smith met standaard config scripts werkt...en volgens mij als je iets aanpast in die config scripts dan zet hij het bij de volgende verandering in dat script weer net zo hard terug als dat het was...
met apache en proftp los van elkaar zou dit zonder problemen kunnen denk ik, maar dan moet ik weer iets anders gaan verzinnen ipv e-smith..en ik weet even niet goed wat dan :) op mijn p166 :)
Daarom hebben ze templates bedacht...je moet wijzigingen bij e-smith in de templates zetten en niet in de originele config files want die zet ie inderdaad weer terug. Dat noemen ze veiligheid :p
Pagina: 1