Toon posts:

Chello poort 80

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

bij een maat zijn we bezig Apache webservertje op te zetten. Op zich lukt dat prima, alleen Chello is zo handig om poort 80 te disablen. We hebben nu de boel op port79 gezet, maar nu moet er telkens url:79 ingetikt worden om verbinding te maken met zn webserver.

Zijn er andere manieren om de port80 blokkade te omzeilen ??

Alvast bedankt,

Eelco

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Graag niet meer je naam onderaan elke post zetten.
Zie hier waarom niet.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Welkom op het GoT. Ik zou het antwoord op je vraag niet weten, maar wellicht is het wel handig om de faq even door te lezen. Hierin staat oa dat je liever geen naam gebruikt onderaan je post.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Verwijderd

Is die geblokkeerd???, nou dan wordt dat binnenkort opgeheven want chello gaat gebruik van servers toestaan...

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:51
Op dinsdag 26 maart 2002 09:45 schreef markvleth het volgende:
Is die geblokkeerd???, nou dan wordt dat binnenkort opgeheven want chello gaat gebruik van servers toestaan...
Dat lijkt mij een beetje raar van Chello. Hoe weet je dat Chello dit toe gaat staan?

• joop3
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-01 16:52

joop3

Je moet dan gebruik maken van een redirect service.
(webhop icm dyndns bijvoorbeeld)

Verwijderd

Heb je een bron? dat wil ik wel eens weten... jummie

Verder staat poort 80 bij mij [Eindh] gewoon open.

Wat je kan is bij zo'n gratis DNS boer een account openen.
Je koppeld dan een naam aan een IP.
Daar geeft als ip dan bij 123.456.789:79 op en tada.
Als je je domiannaam dan intype dan connect hij met jouw poort 79.

• Mr-Leo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 16:01
* Mr-Leo heeft ADSL en dus geen problemen met poorten en servers draaien :9

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:17
http://dns2go.deerfield.com//

dns2g0 downloaden en klaar, simpel programmaatje!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

poort 80 dicht bij chello :?

"nou dan wordt dat binnenkort opgeheven want chello gaat gebruik van servers toestaan..." ahummm :?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Zou handig zijn als die port-block binnenkort wordt opgeheven.

Met die oplossing met een redirect service, werkt het dan nog wel om een e-mail @je.redirect.url te sturen, of gaat dan fout omdat die redirect url nu naar een specifieke port verwijst ??

• Proxy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-03-2025
Op dinsdag 26 maart 2002 09:45 schreef markvleth het volgende:
Geef eens een linkje naar dat deel van de Chellosite, waar dat staat

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 10:46 schreef Proxy het volgende:

[..]

Geef eens een linkje naar dat deel van de Chellosite, waar dat staat
* No1Uno is daar ook wel benieuwd naar... *

Zou wel fijn zijn als ze dat zouden doen ja.... Scheelt weer een hoop moeilijk gedoe :)

Verwijderd

port 80 staat bij mij in hilversum gewoon op bij chello

en dat chello servers toe wil staan :?
chello is vanaf het begin al tegen servers enzo geweest! wel apart dat ze dat dan toelaten... misschien om hun imago iets op te krikken ofzo?

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:22
Op dinsdag 26 maart 2002 10:09 schreef eelcogelton het volgende:
Met die oplossing met een redirect service, werkt het dan nog wel om een e-mail @je.redirect.url te sturen, of gaat dan fout omdat die redirect url nu naar een specifieke port verwijst ??
Email != httpd.

Met andere woorden, email komt op poort 25 binnen, en niet op poort 80 etc. Als ik jou was zou ik eerst maar met een webservertje beginnen. Waarschijnlijk krijg je bij je redirect ook redirect email enzo. Dan wordt je mail naar je huisadres gestuurd.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:43

Dennahz

Life feels like hell should.

hehe dat zou vet zijn kan ik eindelijk ongestraft m'n webserver op poort 80 draaien :P

* Dennahz draait hem nu op 1055 ofzow..

Twitter

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 maart 2002 11:21 schreef MikeN het volgende:

[..]

Email != httpd.

Met andere woorden, email komt op poort 25 binnen, en niet op poort 80 etc. Als ik jou was zou ik eerst maar met een webservertje beginnen. Waarschijnlijk krijg je bij je redirect ook redirect email enzo. Dan wordt je mail naar je huisadres gestuurd.
Ja dat is dus wat ik me afvroeg, of de e-mail naar de redirect url (die dus naar port 79 verwijst), nog wel aankomt... want de redirect e-mail is meestal ook op die redirect-url gebaseerd ...

Verwijderd

Als poort 80 dicht zit hoe kun je dan GoTTen?

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 26 maart 2002 11:47 schreef Dobie het volgende:
Als poort 80 dicht zit hoe kun je dan GoTTen?
Er is een verschil tussen van poort 80 gebruik maken en een server draaien achter poort 80 hoor ;)

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:40

Cyphax

Moderator LNX/AI
Waarom heb ik dan bij Chello een webservertje draaien? Op poort 80 gewoon?
Gaat dat per regio anders?? Da's vreemd dan...

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Topicstarter
tja misschien verschilt dat per regio, of per soort abo. Ik had al wel van anderen gehoord dat ze er zelf ook last van hadden, en achter port 79 bleek ie het wel te doen, dus het moet echt een block zijn.

• smaij
  • Laatst online: 20-08 08:43
check link hieronder, er zijn zat maniertjes voor het oplossen van blocks van providers.. :D

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
zit niet dicht geloof ik, denk dat je gewoon een proxy op 80 hebt draaien ofzo zodat het niet werkt, is hier ook...

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
op het chello interne netwerk kan je wel poort 80 openen (vaak) zodra je vanaf een andere provider een ip benaderd op poort 80 gaat je dat niet lukken
(bij mij thuis dan) :( :r

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 04:17

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Ik kan gewoon alles op de standaard poorten draaien zonder problemen en dat is MET chello. Zal dus wel verschillen per regio ofzo. En ik kan er dan natuurlijk nog steeds van buiten het chello netwerk bij.

Verwijderd

Poort 80 (Chello) staat wel open voor gebruik maar wordt geblokkeerd voor inkomende requests. (evenals poort 8080)

pak een andere poort en laat een domeinnaam re-directen naar jou IP:poort.
Heb ik ook gedaan en is volgens mij het enige dat werkt wat Chello betreft.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Gaat nu half GoT posten of port 80 wel of niet open staat ofzo :?
Er zijn inmiddels genoeg oplossingen aangedragen.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:43

Dennahz

Life feels like hell should.

Op dinsdag 26 maart 2002 15:52 schreef Koffie het volgende:
Gaat nu half GoT posten of port 80 wel of niet open staat ofzo :?
Er zijn inmiddels genoeg oplossingen aangedragen.
juist GO KOFFIE! :P

Twitter

• spider
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-12-2023
Rotterdam staat hij ook open.

Gebruik zo gratis provider en dan redirect je de pagina naar 79.

"Is your mother proud of you ?"

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 15:25 schreef Braadkip het volgende:
Poort 80 (Chello) staat wel open voor gebruik maar wordt geblokkeerd voor inkomende requests. (evenals poort 8080)
dit is zeer zeker niet correct,
zie sig!

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 22:27 schreef martijntje het volgende:

[..]

dit is zeer zeker niet correct,
zie sig!
Is 't wel, en vertel anders maar waarom jij denkt dat het anders is.

BTW, ik zie niks aan je sig!

Verwijderd

Hij is open als er een server draait. Hij is dicht als er een server draait en als een firewall(een van jou of een van chello) al het verkeer blokkeerd. En als er geen server draait en geen firewall is bestaat ie niet.

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 23:00 schreef Braadkip het volgende:

[..]

Is 't wel, en vertel anders maar waarom jij denkt dat het anders is.

BTW, ik zie niks aan je sig!
wat staat er in mijn sig???? http://martijn.lindonline.nl
open nu een dosboxje:

ping martijn.lindonline.nl
hier komt dus een ipnr uitrollen: (62.163.13.234)

Nu gaan we dit IP nummer invullen in de ripe database:
en hier rolt onderandere uit:

inetnum: 62.163.12.0 - 62.163.15.255
netname: UPC-BRT-HM8
descr: Brabant
country: NL
admin-c: ER1204-RIPE
tech-c: RO641-RIPE
tech-c: BB2539-RIPE
tech-c: HMCB1-RIPE
status: ASSIGNED PA
remarks: Contact abuse@chello.nl concerning criminal
remarks: activities like spam, hacks, portscans
notify: hostmaster@chello.at
mnt-by: CHELLO-MNT
changed: hostmaster@chello.at 20010112
source: RIPE

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 23:42 schreef Dobie het volgende:
En als er geen server draait en geen firewall is bestaat ie niet.
Dan is ie dus gesloten. doe je dan http://ip.nummer.hier.zo krijg je een connection refused

• Sn3akz
  • Laatst online: 31-01 20:37
Op woensdag 27 maart 2002 17:34 schreef martijntje een hele waslijst aan gegevens:
Dus? :?

Welkom in Holland!!

Zoals je misschien al weet, bestaat Nederland uit verschillende provincie's.

verschillende provincie's zijn dus ook verschillende delen en waarschijnlijk ook verschillende policy's / rechten per gebied.

Dus leg mij nou eens uit, waarom als hij in Brabant open staat, hij in Spijkenisse niet dicht kan staan.. Want dat staat hij hier wel namelijk.

Dit is dus precies hetzelfde verhaal met Chello en dat MAC adres van je NIC.. In sommige gebieden zit je NIC gekoppeld aan je kabel-modem. Ik heb er dus geen last van, maar anderen wel elders in Nederland..

Bedenk nou eens een keertje dat Nederland groter is als jou huis :z dat Wellus Nietus geschreeuw hebben we nix aan

Om op de topic starter te reageren: Officieel mag het dus niet: een server draaien. Ze hebben niet voor niks die poort dicht getimmerd en het staat duidelijk in hun overeenkomst. Als ze er toch achterkomen wordt je afgesloten.

Maar om antwoord te geven: Je kan het niet omzeilen, wel redirecten zoals eerder opgegeven...

suc6!

Verwijderd

Welkom in Holland!!

Ook hoi, maar ik woon er al bijna 20 jaar

Zoals je misschien al weet, bestaat Nederland uit verschillende provincie's.

Weer wat geleerd :)

verschillende provincie's zijn dus ook verschillende delen en waarschijnlijk ook verschillende policy's / rechten per gebied.

Dit vind ik persoonlijk discriminatie. Mensen in spijkernisse poortje 21/80/etc dicht timmeren. Want die leechen veel meer als Brabanders :?

Dus leg mij nou eens uit, waarom als hij in Brabant open staat, hij in Spijkenisse niet dicht kan staan.. Want dat staat hij hier wel namelijk.

Dat vind ik heel vervelend voor je. Heb ik gelukkig geen last van. Toch weer discriminatie: Chello waarom trekken jullie niet alle provincies gelijk?

Hier stond nog meer text

Bedenk nou eens een keertje dat Nederland groter is als jou huis :z dat Wellus Nietus geschreeuw hebben we nix aan

Hier moet ik u gelijk in geven :)

...

• Sn3akz
Op woensdag 27 maart 2002 18:03 schreef martijntje een pittige reply :)
Geen idee waarom ze het zo doen, maar het is een feit...

Laten we een mailtje sturen en zeuren dat ie overal dicht moet!!! :) of open?? nouja.. kijk maar :)

Feit is ook dat je het niet kan omzeilen, hooguit omleiden..

(Antwoord van de vraag van de topic starter is gegevens.. nu kan hij dus dicht ;) :) )

Ik heb um dus op port 2000 draaien

Verwijderd

Chello Rotterdam = van UPC K&T en draait opzich los van UPC Nederland, onder UPC K&T vallen ook die wijken van spijkernisse, dordrecht, vlaardingen, en je weet het zelf vast wel.

port 80 wordt niet geblokkeerd in het UPC K&T gebied (buiten dit gebied hebben ze niet veel te maken hierzo in rotterdam)

Het Inet verkeer van UPC K&T wordt, door middel van routers naar Damsco (AKA Amsterdam) gestuurd en via Amsterdam verlaat het verkeer via een eigen Vlan het UPC netwerk naar de rest van de wereld.

Owke om voor eens en vooraltijd van dat MAC NIC gekoppel gezeur af te zijn.

Officeel kan je com21 modem 8 ip adressen bevatten (ik praat over UPC K&T en Chello met com21 modems) Maar natuurlijk willen de mensen bij UPC niet dat jij daar gebruik van gaat maken dus plaatsen ze 7 FAKE IP-adressen op de "Com-controller" (daar waar je modem zich aanmeld.... of probeerd aan te melden voor de ongelukkige >:) )zodat er slechts ruimte over blijft voor 1 ip adres.

Dat is de ideale situatie. MAAR...

Aangezien het gebied vroeger van Eneco was die de kabel verdeelde over Quicknet en bART, die beide static IP adressen uitdeelde, waren er na die omzetting nog vele modems waar ze de gehele ip tabel hebben gewist waardoor je 8 lege blokken hebt... :9

Ook Nieuwe Modems die ingevoerd worden horen automatisch door een script voorzien te worden van 7 FAKE IP adressen.... Maar aangezien het Script niet altijd even lekker draait... en er nog wel meer dingen niet helemaal lekker gaan/gingen.

Is het een Questie van proberen... krijg je er meer dan 1 dan heb je gewoon geluk.
Lukt het niet dan staan er 7 FAKE IP ADRESSEN in je tabel. en nee dat kan jij niet wissen, daarvoor moet je wat op de comcontroller wijzigen.

Af & toe draait er een Script om modems waar de Tabel niet gevuld is te vullen... maar Trek zelf maar je conclusie's..

PEACE OUT

• Sn3akz
Op woensdag 27 maart 2002 18:47 schreef Caravon een uitermate verhelderend verhaal, maar 1 ding snappik niet:

port 80 wordt niet geblokkeerd in het UPC K&T gebied
Ik zit dus in regio Spijkenisse (Oostvoorne) en toch staat ie bij mij harstikke dicht. Teminste.. voor niet chello-netwerk-gebruikers.

Mensen die ook chello hebben kunnen er zo in, maar mensen buiten chello dus niet.. Vandaar dat hij nu op een andere poort draait... :) Nix aan te doen, leve Chello :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

:z en toch verder blaten waar die wel en niet open staat.
nog 1 keer voor de ongelovigen:

<font size="5">Chello werkt per regio's , dit geld zowel voor het MAC adres verhaal als voor port80.
In de ene regio kun je er een nieuwe NIC indouwen zonder poblemen. Weer een andere regio moet je online het e.e.a. doen of de helldesk bellen.
Idem dito dus voor port80.
In de ene regio kun je blij een webservert op de standaard port 80 draaien, terwijl dit in een andere regio alleen zal lukken op een port >1024 </font>

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.