ik zoek een p4 mobo die met ecc geheugen kan werken. ook moet er dan minimaal 3gb op kunnen. dd of sdram maakt niet uit iemand een idee wat voor mobo ik daar voor moet hebben. liefst asus
ja.. price watch weet ik nog niet wat een bord allemaal kan en asus is zo traag.. ik vraag alleen of iemand weet wat voor een bord ik daarvoor kan gebruiken.. het liefst asus maar iets anders mag evt. ook
Moet het nou registered of ecc geheugen zijn of beide?
Intel 845 ondersteund 3 GB Sdram of 2 GB DDR Sdram met ECC
Sis 645DX ondersteund 3 GB unbuffered DDR Sdram / Sdram (volgens mij geen ecc of registered)
Via P4266A ondersteund 4 GB zowel registered als ecc geheugen.
Intel 845 ondersteund 3 GB Sdram of 2 GB DDR Sdram met ECC
Sis 645DX ondersteund 3 GB unbuffered DDR Sdram / Sdram (volgens mij geen ecc of registered)
Via P4266A ondersteund 4 GB zowel registered als ecc geheugen.
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie
845 ondersteund dus wel ecc of registred?
Oops,
Alleen ecc unbuffered dus geen registered. Helaas haal je de performance van je P4 wel flink onderuit door gewoon SDRAM te gebruiken.
Via ondersteund volgends de Whitepaper wel zowel registered als ecc:
http://www.via.com.tw/en/apollo/WP1108P4XA.PDF
Zie pagina 5.
Alleen ecc unbuffered dus geen registered. Helaas haal je de performance van je P4 wel flink onderuit door gewoon SDRAM te gebruiken.
Via ondersteund volgends de Whitepaper wel zowel registered als ecc:
http://www.via.com.tw/en/apollo/WP1108P4XA.PDF
Zie pagina 5.
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie
Wel ECC geen registered. Je zult nog op unbuffered 1GB DIMM's met 512Mbit chips moeten wachten want alle huidige 1Gieg DIMM's (SDR als wel DDR) zijn registered. Lastig dus om een P4 met 3GB te combineren. Wellicht dat de SIS of VIA chipset dit wel kunnen, weet ik zo 1,2,3 niet.Op dinsdag 26 maart 2002 11:43 schreef henkjansen het volgende:
845 ondersteund dus wel ecc of registred?
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Pagina: 1