Verwijderd
Ik programmeer zelf in opengl..
Ik ben hier gewoon is op een doordeweekse dag mee begonnen zonder dat ik van het bestaan van directx wist
Op www.gamedev.net is een artikel geschreven over wat je moet kiezen en wat je waarvoor wil gebruiken..
Moet je daar maar ff kijken
Ik ben hier gewoon is op een doordeweekse dag mee begonnen zonder dat ik van het bestaan van directx wist
Op www.gamedev.net is een artikel geschreven over wat je moet kiezen en wat je waarvoor wil gebruiken..
Moet je daar maar ff kijken
hmm .. Hier zijn al een aantal topics over geweest, dus dit zou op te zoeken kunnen zijn, maar zolang mensen hun voorkeur beargumenteren laat ik 'm gewoon open
..
Ikzelf gebruik OpenGL, maar dat komt vooral omdat ik met andere 3D systemen werk
en niet met windows. Alleen bij windows(+Xbox, maar die heeft aleen D3D) is D3D vs OpenGL een issue, voor alle andere systemen heb je eigenlijk 'alleen' OpenGL.
Ikzelf gebruik OpenGL, maar dat komt vooral omdat ik met andere 3D systemen werk
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Wanner je naast 3D ook andere functies van DirectX nodig hebt (voor bijv. netwerk, joystick, muzak etc.) is DirectX voor het 3D werk misschien een logischere keuze.
Maar het gaat overigens ook goed samen.
Maar het gaat overigens ook goed samen.
"Quidquid latine dictum sit, altum videtur" (Whatever is said in Latin sounds profound)
Verwijderd
XBox heeft gewoon OpenGL hoor, nvidia heeft een OpenGL lib voor de xbox beschikbaar gesteld.Op dinsdag 26 maart 2002 10:24 schreef Janoz het volgende:
Ikzelf gebruik OpenGL, maar dat komt vooral omdat ik met andere 3D systemen werken niet met windows. Alleen bij windows(+Xbox, maar die heeft aleen D3D) is D3D vs OpenGL een issue, voor alle andere systemen heb je eigenlijk 'alleen' OpenGL.
okee, wacht, je bent het spel dus al aan het programmeren, maar je weet nog niet of je opengl of direct3d gaat gebruiken?Op dinsdag 26 maart 2002 06:27 schreef itweak2 het volgende:
Ik ben een spel aan het programeren in 3D en ik weet niet welke ik moet gebruiken.OpenGL of DirectX?
misschien is het verstanding eerst wat bekend te raken met een van de twee APIs (of allebei, zodat je zelf kunt oordelen wat je het liefste hebt), en als je het een beetje doorhebt dan pas je spel gaan bouwen
(mijn voorkeur ligt trouwens nu bij d3d, maar dat wil nog wel eens schommelen.. eens zien hoe OpenGL 2.0 gaat worden)
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Verwijderd
Ik zit zelf momenteel ook wel te kijken naar D3D...
Ze hebben wel coole opties en zijn volgens mij net ff ietsje verder dan opengl..
Maar ik denk dat dit met 2.0 wil weer veranderd.
Dat van OpenGL voor de Xbox dat wist ik niet.. Daar ga ik toch is wat info over zoeken
Ze hebben wel coole opties en zijn volgens mij net ff ietsje verder dan opengl..
Maar ik denk dat dit met 2.0 wil weer veranderd.
Dat van OpenGL voor de Xbox dat wist ik niet.. Daar ga ik toch is wat info over zoeken
Zijn wel meer spellen die OpenGL gebruiken voor het grafische gedeelte. En DirectX voor al het niet grafische, vandaar dat je vaak DirectX moet installeren.
lijstje met OpenGL spelletjes:
http://www.opengl.org/users/apps_hardware/applications/games.html
Maar OpenGL in de XBox is idd opmerkelijk.
lijstje met OpenGL spelletjes:
http://www.opengl.org/users/apps_hardware/applications/games.html
Maar OpenGL in de XBox is idd opmerkelijk.
edit:
even linkje toegevoegd
even linkje toegevoegd
"Quidquid latine dictum sit, altum videtur" (Whatever is said in Latin sounds profound)
OpenGL en DirectX zijn uiteraard niet met elkaar te vergelijken. Wat jij wil weten is of je OpenGL of Direct3D moet gebruiken... Persoonlijk gebruik ik liever OpenGL omdat wat ik van Direct3D gezien heb nogal een omslachtige manier is van programmeren. Schijnt met 8 wel verbeterd te zijn, maar waarschijnlijk hou ik het voorlopig maar even bij OpenGL 1.3 en stap ik straks gewoon over op OpenGL 2.0
Ik heb 2 weken terug een presentatie van nVidea bijgewoond over waar ze heen willen in de toekomst, uiteraard kwam de xbox ook ter sprake. OpenGL op de Xbox is uiteraard geen probleem voor nVidea, maar Microsoft wil het niet op de Xbox hebben. Dus of er spellen gaan komen die van die OpenGL libs gebruik mogen maken hangt voor zover ik weet volledig van Microsoft af.Op dinsdag 26 maart 2002 11:00 schreef Otis het volgende:
[..]
XBox heeft gewoon OpenGL hoor, nvidia heeft een OpenGL lib voor de xbox beschikbaar gesteld.
sterker nog, de rollen zijn nu totaal omgedraaid. OpenGL is nu, vergeleken met d3d8, een omslachtige manier van programmeren. Dat komt alle extensies, en het feit dat je de docs niet allemaal mooi en duidelijk op 1 plek hebt staan, wat bij d3d8 wel het geval is.Op dinsdag 26 maart 2002 17:21 schreef BurningSheep het volgende:
OpenGL en DirectX zijn uiteraard niet met elkaar te vergelijken. Wat jij wil weten is of je OpenGL of Direct3D moet gebruiken... Persoonlijk gebruik ik liever OpenGL omdat wat ik van Direct3D gezien heb nogal een omslachtige manier is van programmeren. Schijnt met 8 wel verbeterd te zijn, maar waarschijnlijk hou ik het voorlopig maar even bij OpenGL 1.3 en stap ik straks gewoon over op OpenGL 2.0
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Pagina: 1