[CM] oude monitor in houten kist inbouwen..

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
ik zie dit topic:
[topic=450072/1/30]

en krijg meteen zin om zon kleine flightcase te bouwen voor een 14" monitor voor een server bijv.. mijn vraag is nou kan je makkelijk zonder problems de kap van de monitor eraf halen en dan de monitor in zon houten case inbouwen..

of is dit ingeval van stroom niet mogelijk.. dan heb ik het dus over dat er dat ik weet de stroom wordt omgezet naar 10k ofzow.. correct me if iam wrong..

mijn vraag is dit dus mogelijk...

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik denk het wel, je moet wel letten op de ventilatie, anders vliegt ie in de fik >:)

T.net gallery | V&A ads

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Op dinsdag 26 maart 2002 06:25 schreef Juniorrules het volgende:
Ik denk het wel, je moet wel letten op de ventilatie, anders vliegt ie in de fik >:)
ventilatie np. daar had ik al aanged8 gewoon 1 a 2 fanz in te plaatsen..

• EL_Loco
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-11-2023

EL_Loco

alias Haco

een gewone monitor :?
kzou daar mee uitkijken, zo'n monitor is vacuum van binen.
en als de kap hem extra verstevigt, dan kan het link worden >:)
as ik jouw was, dan zou ik zowiezo er van dat boeklon over het scherm plakken dat als ie knalt, je niet al die scherven in je Face krijgt, anders kan je nogal gaan :'(

rumores non hiatus dremelunt
malleo omnia consentiunt
Lid van het Anti-Jamba front!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Op dinsdag 26 maart 2002 06:49 schreef Haco het volgende:
kzou daar mee uitkijken, zo'n monitor is vacuum van binen.
en als de kap hem extra verstevigt, dan kan het link worden >:)
as ik jouw was, dan zou ik zowiezo er van dat boeklon over het scherm plakken dat als ie knalt, je niet al die scherven in je Face krijgt, anders kan je nogal gaan :'(
wat is boeklon :? :? ennuh ik wil dus de kap van eraf halen... waar je dus tegenaan kijkt, dat is toch niet vacuum

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 06:53 schreef ReseTTim het volgende:

[..]

wat is boeklon :? :? ennuh ik wil dus de kap van eraf halen... waar je dus tegenaan kijkt, dat is toch niet vacuum
je kan alles gewoon loshalen maar wel isoleren!

Verwijderd

met mijn schamele informatie over een monitor gezien de stroom capaciteit enzo zou ik het niet doen

ik zou iig niet gaan kloten met een monitor.... maar das mijn mening

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:05
ehh denk aan het magnetisme van de fan ;)
een monitor vacuum? lol er zitten toch sleuven bovenin, zit daar dan een onzichtbaar niet aanraakbaar venster? :o

Verwijderd

opletten:

- isolatie - een monitor produceert leuke KiloVoltjes...
- ventilatie - de lucht die uit mijn monitor komt is 47'C op moment van schrijven.
- aarding !!!

Je kan natuurlijk ook je monitor achter een opening in de kast zetten, misschien dat gelijk mooi om een Polaroid AG400 scherm ervoor te monteren.

Als je een kaart met TVout hebt, zou je kunnen overwegen om een mini-LCD (RGB input) te monteren -> Conrad etc.
Bij Conrad en/of kornuiten hebben ze trouwens ook 10" (en meer maten) inbouw monitoren (VGA input).

Verwijderd

ff een paar tips:

Let op dat de 'tube' (de beelsbuis zelf dus) zwaar geladen is, vooral als het beeld ff zwart is geweest terwijl hij aan stond.

Als je die zuignap van de tube af gaat halen moet je m eerst ff ontladen naar de aarde.. (via een weerstandje ofzo, als je geen fonken wilt trekken ;)

En als je echt veilig wilt zijn kunje ff een schroefendraaier over de voedings elco's zetten.. dan weet je zeker dat er geen sap meer in zit.

Verder kun je die print die achter op de tube zit er makkelijk aftrekken als je m gaat inbouwen.

Hoop dat je hier wat aan hebt...

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 19:09

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

je kunt het wel doen maar dan moet je het ook degelijk doen. er zit namelijk op de printplaat een "flyback" daaruit komt een dikke draad die met een zuignap achter op de monitor hangt, dat ding produceert dus enkele Kilovoltjes zeg 7000Volt, daar wil je niet aan hangen.

Het 2e is de beeldbuis, die moet je wel goed vastsnoeren, ik dacht dat ze dat normaal altijd met ijzerdraad aan het frame hadden gemaakt.

oftewel: als je het maakt moet je het STERK maken

Verwijderd

ik heb pas toevallig men oude 14 gespoten eigenlijk zonder problemen. kon zo die achterkant er af halen en de voorkant zat vast met 4 schroeven. Enigste waar je mee moet uitkijken is he bakkie met printplaten die er vaak onderhangt of ligt, hier staat af en toe nog wat leuke voltages op(Niet echt laag dus). Oja de volledige beeldbuis hangt aan zijn voorste schroeven, dus zorg er voor dat de voorkant van je flightcase hell erg sterk is. En plaats er een glazen of plexiglas plaat voor scheelt een hoop beschadigingen (believe me)

[off topic] wat is er trouwens met je site gebeurt ken hem nergens meer vinden namelijk [/off topic]

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Op dinsdag 26 maart 2002 15:53 schreef whocarezwarez het volgende:
[off topic] wat is er trouwens met je site gebeurt ken hem nergens meer vinden namelijk [/off topic]
changing van host..

ik zit toch te denken om het maar anderz te doen.. namelijk lekkerz in de case houden en dan daar een case overheen te maken.. scheelt problems..

Verwijderd

is wel minder mooi want dan sluit je monitor niet zo mooi aan, als dat je het zelf doet.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:46

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Wij hadden vroeger een Nec Multisync monitor en die had ook een fan, dus dat kan best hoor.

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 23:36

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Op dinsdag 26 maart 2002 06:49 schreef Haco het volgende:
kzou daar mee uitkijken, zo'n monitor is vacuum van binen.... | ...dat als ie knalt, je niet al die scherven in je Face krijgt
Vacuum ja, dus hij zou imploderen, geen scherven dus in je face :) maar dat doet ie alleen met een baksteen :P (ff kijken naar de originele ondersteuning van de beeldbuis dus) Op zich kun je er dus best een nieuwe kast voor bouwen, maar je moet ff uitkijken met de hoge spanningen die het op ding kunnen staan tijdens het modden. Je hoeft verder alleen de koeling in de gaten te houden. Dat zal je dus vast wel lukken verder.
Op dinsdag 26 maart 2002 16:07 schreef whocarezwarez het volgende:
is wel minder mooi want dan sluit je monitor niet zo mooi aan, als dat je het zelf doet.
als je het niet kan ja :P

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
kheb al besloten dat het mij te gevaarlijk is en als ik hem wil meenemen dan sleep ik zow wel een 14" monitor mee..

iniedergeval iedereen bedankt voor ideeen enzow...

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 04:40 schreef ReseTTim het volgende:
kheb al besloten dat het mij te gevaarlijk is en als ik hem wil meenemen dan sleep ik zow wel een 14" monitor mee..

iniedergeval iedereen bedankt voor ideeen enzow...
indeed die kilivoltjes zijn niet echt veilIG

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Op dinsdag 26 maart 2002 07:29 schreef bolleh het volgende:
ehh denk aan het magnetisme van de fan ;)
een monitor vacuum? lol er zitten toch sleuven bovenin, zit daar dan een onzichtbaar niet aanraakbaar venster? :o
forcefield }:O

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Pagina: 1