Ik gebruik postfix in combinatie met een mysql database. Nou werkt dit allemaal perfect, ik heb een tabel mailusers met alle mailboxen en dat gaat allemaal perfect. Nou heb ik echter nog een tabel met aliassen (user@domein1.nl mappen naar user2@domein2.nl) en die werkt dus helemaal niet..
Dat is de de entry "virtual_maps", zo lang die naar de virtual file wijst gaat 't perfect, maar zodra 'k daar mysql_remote_aliases.cf gebruik kan ie z'n aliasses niet meer vinden?
main.cf:
mysql_remote_aliases.cf:
In mijn aliases tabel staat welgeteld een entry, te weten luc@einteractive.nl --> luc@hostservices.nl (zijn beide domeinen op deze server)
Iemand misschien een idee wat ik verkeerd zou kunnen doen?
'k heb de configuratie nou al tig keer nagelopen maar ik zie niks geks? Misschien zie ik wel iets helemaal over 't hoofd hoor, ben hier eigenlijk al te lang mee bezig
Dat is de de entry "virtual_maps", zo lang die naar de virtual file wijst gaat 't perfect, maar zodra 'k daar mysql_remote_aliases.cf gebruik kan ie z'n aliasses niet meer vinden?
main.cf:
code:
1
2
3
4
5
6
| virtual_maps = mysql:/etc/postfix/mysql/mysql_remote_aliases.cf #virtual_maps = hash:/etc/postfix/virtual virtual_mailbox_base = / virtual_uid_maps = mysql:/etc/postfix/mysql/mysql_uid.cf virtual_gid_maps = mysql:/etc/postfix/mysql/mysql_gid.cf virtual_mailbox_maps = mysql:/etc/postfix/mysql/mysql_aliases.cf |
mysql_remote_aliases.cf:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| user = mailsystem password = ******** (wel correct, in de nadere entry's werkt 't ) dbname = mailsystem table = aliases select_field = out where_field = in hosts = indium.hostservices.nl |
In mijn aliases tabel staat welgeteld een entry, te weten luc@einteractive.nl --> luc@hostservices.nl (zijn beide domeinen op deze server)
Iemand misschien een idee wat ik verkeerd zou kunnen doen?
'k heb de configuratie nou al tig keer nagelopen maar ik zie niks geks? Misschien zie ik wel iets helemaal over 't hoofd hoor, ben hier eigenlijk al te lang mee bezig