Celeron 333 A/ LX Chipset OC

Pagina: 1
Acties:

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
Nu heb ik een aantal post doorgeworsteld he...tis me nog niet helemaal duidelijk, met betrekking tot de LX chipset.
Het schijnt dat je een Celeron op een bord met BX chipset makkelijk(er) kunt overklokken.
Als 2de pctje heb ik dus een Celeron 333 A, op een Gigabyte LX4 bord. (Intel 440LX).
Het bord loopt op 66 Mhz, kan niet hoger...Ogenschijnlijk kan ik deze processor niet overklokken middels FSB, maar kan er een ander trucje aan te pas komen? Hij wordt namelijk een beetje traag :)

Verwijderd

De enige manier om die celerons over te klokken is door middel van de FSB die dus hoger dan 66 mhz moet. Als je dat in je bios niet kan doen, zou het heel misschien nog met een programma als softfsb kunnen. (www.h-oda.com)
Dit is een programma wat je vanuit windows opstart, je type moederbord selecteren en als je geluk hebt kan je 75 of zelfs 83 mhz instellen.
Ook kan een bios update misschien uitkomst bieden als er in de nieuwere versie een optie zit voor 75/83 mhz bus.
Lukt dat niet, dan is het jammer maar helaas.

Verwijderd

gewoon 5 x 83Mhz gaan draaien Dat trekken ze bijna altijd, eventueel even wat vcore verhogen

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:41

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

]Op dinsdag 26 maart 2002 01:38 schreef Tha_ExOrCiSt het volgende:
[...]
Het bord loopt op 66 Mhz, kan niet hoger...Ogenschijnlijk kan ik deze processor niet overklokken middels FSB, maar kan er een ander trucje aan te pas komen? Hij wordt namelijk een beetje traag
[...]
Op dinsdag 26 maart 2002 01:53 schreef NoStra het volgende:
gewoon 5 x 83Mhz gaan draaien Dat trekken ze bijna altijd, eventueel even wat vcore verhogen
Ach het is nog vroeg zullen we maar zeggen :+

Wat Crichton zegt is idd de enige optie die je hebt, tenzij die Celeron van je niet gelocked is (vanaf welke Celeron begon Intel daar ook weer mee?). Als de proc niet gelocked is kun je ook de multiplier verhogen.

FSB verhogen is echter beter, gaat je geheugen, pci, ja zelfs je ide etc ook mee (moet alles dat wel trekken uiteraard, maar meestal is de processor degene die de limiet bepaald).

Suc6!

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Verwijderd

Alle Celerons zijn gelocked. (Op misschien een paar engineering samples na.) Vanaf de Pentium MMX 166-200 zijn ze er mee begonnen, dus alles wat nieuwer is, zit vast op de door de fabriek ingestelde multiplier.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Move PMG -> OCM

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
Thnx...

Het mobo is 66 Mhz en kan op geen enkele andere waarde, dan zou ik misschien ergens een BX mobo moeten verkrijgen denk ik. iig bedankt voor de reacties.
:)

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
mobo kan dus WEL op 75, 83 en 100 Mhz.
Op 75 (375 Mhz) is hij stabiel.
Bij een FSB van 83 (416 Mhz) crasht explorer.exe vrijwel altijd na verloop van een aantal minuten.
Koeling hebt uiteraard niet denk ik, tis zeker de PCI bus die teveel belast wordt?
Pagina: 1