Toon posts:

Laptop beeld valt weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop waarvan het beeld sinds een tijdje weg valt. Op de externe video poort doet hij het wel als ik er een externe monitor op aansluit. Als ik van intern na externe monitori schakel zie ik het beeld van men internet voor 2 seconde oplichten en ook andersom maar dan val hij direct weer weg. |:(
Ik heb nog wel beeld want als ik er een lamp opzet dan zie ik vaag men bureaublad.
Weet iemand hier misschien een oplossing voor :?

Stepzand

• Snipisnap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
Klinkt alsof de belichting van je LCD scherm kaduuk is. Probleem zit em denk ik in het starter-circuit -> vervangen

"It certainly appears so..."

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 maart 2002 00:30 schreef Snipisnap het volgende:
Klinkt alsof de belichting van je LCD scherm kaduuk is. Probleem zit em denk ik in het starter-circuit -> vervangen
Kan ik dat verhelpen, vervangen, hoe en weet iemand misschien de kosten daarvoor

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog een idee hoe ik hem weer aan de gang kan krijgen? ;(

Verwijderd

probeer de helderheid eens aan te passen. Daar heb je op de laptop speciale functietoetsen voor, zoiets als frn, en dan f5 ofzo. Ga ze eens allemaal af?

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
ik had dat ook soms met een toshiba, was een slecht contactje binnen t circuit een klap op t beeldscherm wilde nog wel eens helpen, reparatie was trouwens zo'n 200 gulden!

|Specs|

Verwijderd

Topicstarter
De helderheid heb ik al geprobeert aan te passen maar dat werkt die die fn+f5 kan ik van externe na interne monitor schakelen

Kan ik dat laten repareren bij elke computerzaak doen?

bedankt voor de snelle reacties 8-)

• Platel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-08 02:10

Platel

Trogdor the Burninator!

Wat voor merk laptop is het?
Misschien kun je het zelf (als hij buiten de garantie is)

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 maart 2002 23:19 schreef Platel het volgende:
Wat voor merk laptop is het?
Misschien kun je het zelf (als hij buiten de garantie is)
Het is een Lifetec Pentium II 233 met 96 Mb intern.
Ik heb er nu windows 2000 opstaan en dat draait als een trein alleen men beeld zit vervelend te doen, ik heb al gekeken om hem los te halen maar ik weet niet precies waar ik dat moet doen zou jij dat weten Platel?

Alvast bedankt

• Platel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-08 02:10

Platel

Trogdor the Burninator!

Sorry, ik ben niet bekend met de Lifetec notebooks.
Meestal zit er wel een klein stekkertje aan de binnenkant van de laptop die zorgt voor de stroom naar je lampje achter het beeldscherm. Misschien is deze niet helemaal in orde.

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 18:44 schreef Platel het volgende:
Sorry, ik ben niet bekend met de Lifetec notebooks.
Meestal zit er wel een klein stekkertje aan de binnenkant van de laptop die zorgt voor de stroom naar je lampje achter het beeldscherm. Misschien is deze niet helemaal in orde.
Jammer maar is dat een soort stekkertje op de monitor of het gedeelte waar de toetsen zitten en waar zit die lamp?

nog bedankt ;)

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 00:34
Klinkt inderdaad als je LCD achtergrond verlichting.
Maar doet ie het soms wel goed? Wellicht zit 't um dan in de flatcabel van je display, die scharniert/buigt namelijk en gaan daardoor sneller kapot.

Probeer de kabel eens aan de drukken als je er na enig openschroeven bij kan komen. Anders wordt het een lastige klus.

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 20:36 schreef Charlie het volgende:
Klinkt inderdaad als je LCD achtergrond verlichting.
Maar doet ie het soms wel goed?
Wat ik ook al in het eerste verhaaltje schreef als ik omschakel van monitor dan doet hij het ff 2 a 3 seconde dus hij doet het wel en zolang ik maar ff heen en weer schakel zie ik wel steeds beeld dus de lamp erin moet het volgens mij nog doen alleen dat misschien een verbindingkje los is ofzo :?
Pagina: 1