Toon posts:

Files via internet versturen, werkt niet ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi twkrs,

Ik heb een of ander vaag probleem dat ik naar niemand files kan versturen met windows XP, ook niet als ik mijn firewall etc uitzet. Met msn gaat het dus niet en ook een ftp server hosten geeft problemen. Is er een andere progje waarmee het probleemloos zou moeten kunnen??

Tnx in advance, M

• hammerhead
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:06
Je kunt bestanden versturen met email..... :)

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

Op maandag 25 maart 2002 23:53 schreef hammerhead het volgende:
Je kunt bestanden versturen met email..... :)
lekker effe een iso via mail versturen :+

Btw misschien moet je je (proxy) instellingen eens nader bekijken...

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

• hammerhead
Op maandag 25 maart 2002 23:56 schreef Windhoosje het volgende:

[..]

lekker effe een iso via mail versturen :+
OK, ik weet niet om wat voor bestanden het idd gaat.... ISO wordt ietswat groot om te versturen via de email, al denk ik dat het theoretisch gewoon moet kunnen (denk alleen dat de load van de emailservers ietswat hoger wordt :) )

Maar kleinere bestanden kun je makkelijk via de email versturen, werkt vrijwel altijd...

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

Op maandag 25 maart 2002 23:59 schreef hammerhead het volgende:

[..]

OK, ik weet niet om wat voor bestanden het idd gaat.... ISO wordt ietswat groot om te versturen via de email, al denk ik dat het theoretisch gewoon moet kunnen (denk alleen dat de load van de emailservers ietswat hoger wordt :) )

Maar kleinere bestanden kun je makkelijk via de email versturen, werkt vrijwel altijd...
grote bestanden (5 MB +) gaat echt niet/nauwelijks via mail hoor...de mail server accepteerd dat vaak nooit...

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

• hammerhead
Op dinsdag 26 maart 2002 00:02 schreef Windhoosje het volgende:

[..]

grote bestanden (5 MB +) gaat echt niet/nauwelijks via mail hoor...de mail server accepteerd dat vaak nooit...
Hangt helemaal af van de mail servers die je gebruikt....

Maar nog even on-topic... Ik heb ooit op de uni nog een programma geschreven (in java) dat een directe connectie tussen twee computers maakte en daarover kon je dan een bestand versturen zonder dus gebruik te maken van een tussenmedium als een gedeelde temp-schijf. Het voordeel was dat omdat er een geswitched netwerk ligt we echt 8.5 tot 9 MB/sec haalde B-) Ik heb de source van dat programma niet meer, maar ik kan me herinneren dat het echt maar zeer weinig regels waren, is wel zo in elkaar te hacken. Als je voor deze oplossing gaat zul je er wel voor moeten zorgen dat er een directe TCP/IP verbinding opgezet kan worden naar de andere computer (dus als die achter een firewall hangt moet je even een portforward instellen...)

--Eddie Rickenbacker

Verwijderd

wat voor verbinding heb je dan? Krijg je errors, kortom: be more specific.
Pagina: 1