Keyserver zorgt voor zware Load?

Pagina: 1
Acties:

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:17
Ik ga voor Dutch Bimbo Cows een keyserver opzetten, mijn vraag is hoe zwaar zo'n keyserver is.

De server komt in een 100Mbit omgeving te staan, bandbreedte is geen probleem.
Ik weet niet precies hoeveel pcs mee grazen maar dat zal rond en nabij de 200-500 zijn/worden. Ik wil zo snel mogelijk beginnen met het opzetten ervan.
Een pentium 3 800 met Win2k komt binnenkort binnen, zou dit een overkill machine zijn? of zou het net kunnen?

Alle info is welkom

Verwijderd

Overkill :)

Als een client connect wisselt hij bijna geen data uit (10k max) dus 500 * 10 = 5 MB als alle clients tegelijk zouden connecten. En op mijn server is de mem usage 1.408kb

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:45

crisp

Devver

Pixelated

Ik draai een keyserver + koetje op een PII 233 met windows NT en 64 MB geheugen. Deze server wordt verder alleen voor inbellen gebruikt. Geen problemen :)

Intentionally left blank

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:42
Die proxy brengt geen significante load met zich mee, alleen kan ik minimaal 32 MB geheugen aanraden want er moet ook nog een OS naast :) De stats kunnen wel wat CPU tijd opsnoepen, maar met een logcompressor valt dat ook wel weer mee. Als je Windows 2000 gaat draaien kan ik minimaal een Pentium II/Celeron 300 met 64 MB geheugen aanraden, bij NT minimaal een Pentium 166 met 32 MB. (als het een dedicated bak is tenminste) Nu zullen er een hoop mensen roepen van 'op mijn 486 DX2 draait het ook' of Windows 2000 moet op 128 MB' ! en dat is allemaal waar ;)

Hmm, nu snap ik mezelf ook niet meer :)

We spend our years as a tale that is told

• Red devil
Hehe

bedankt allemaal, dit zou voldoende moeten zijn.

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
De proxy zelf vereist niet zoveel, gebruikt bij mij ongeveer 6.8MB geheugen, echter de stats kunnen wel aardig aan de cpu/geheugen trekken.. vooral als je een paar honderd MB aan logs hebt... Dat merk je vanzelf wel..

• Red devil
Ja, maar ik ga geen stats doen, dat maakt de gebruikers nl niet uit, als het goed is merken die niet eens dat ze grazen. :)

Maakt het alleen maar makkelijker toch?

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>als het goed is merken die niet eens dat ze grazen.[/quote]kijk daar wel mee uit, want het mag volgens d-net alleen als de gebruiker van de pc toestemming geeft voor het draaien van een client!

• Red devil
Draait als systemservice en de gebruikers hebben geen vaste pc, of rechten wat betreft hun pc.
Dus dat zit wel snor.
Pagina: 1