Audiokabels

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Topicstarter
Gisteren was er een kennis bij ons op bezoek, had net een nieuw Audiosetje gekocht, (Marantz versterker, CD-speler + tuner en Kef Q55 speakerboxen).
Nou had hij van de verkoper ook Interlinkkabels gekregen en hij zei dat het een wereld van verschil maakte. Wij komen binnenkort een keer bij hem luisteren, maar nou vraag ik af wat de ervaringen van de audiofreaks hier zijn met deze interlinkkabel, ik heb er zelf nooit in geloofd (maar ook niet beluisterd).

• kwaakeend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:04

kwaakeend

Stadseend neemt snelgracht

euhm, interlink? Praat me even bij: is dat een of andere geavanceerde verbinding tussen de versterker en cd-speler of tussen versterker en boxen?

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Topicstarter
Oh ja, sorry, dat is tussen Versterker en CD-speler.

Verwijderd

Hehe ja, is gewoon de term voor het kabeltje dat je tussen de verschillende componenten van je installatie zit (alleen dan niet je speakers)....

Wat ik je wel weet te vertellen is dat het verschil tussen verschillende speakerkabels veel groter is dan het verschil tussen interlinks, omdat de speakerkabels high level signalen vervoeren (kans op storing groter).

Ik denk dat het wel los zal lopen met grote verschillen, maar wat ik wel zeker weet is dat je een duidelijk verschil hoort tussen een kabeltje van de display voor 7,95 en dure kabel van b.v. van den hul (als ik me niet vergis was de D-301 MK2 al 3 jaar lang de winnaar in What HIFI)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Uhm, het is juist andersom. Als je in een line level kabel een spanning van buitenaf krijgt, is die storing tov het oorspronkelijke signaal veel groter dan wanneer hetzelfde gebeurt in een speaker level kabel. En de storing wordt vrolijk meeversterkt, dus die verhouding blijft.
Sorry voor de gare uitleg, maar zo zit het ongeveer.

Er kunnen best enge dingen gebeuren in kabels die je niet wilt, zoals het vormen van een low pass filter. Maar dat soort dingen spelen vaak pas op hele lange afstanden. En nee, ik geloof niet dat je het verschil kan horen tussen een interlink van 0.4 meter lang van 50,- en dezelfde alleen (dan beter) van 200,-.
Maar wat ik al helemaal niet geloof is dat het verschil uitmaakt op welk stereomeubel je je versterker zet.

Jag

• T.S.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Toen ik mijn nieuwe audioset kocht, heb ik eerst een tijdje met een standaard kabeltje gewerkt (zo'n geval van 5 piek). Dit heb ik bewust gedaan omdat ik dan bij aanschaf van een duurdere kabel het verschil beter zou moeten kunnen horen. (als ik geen verbetering hoorde kon ik hem terugbrengen).
Onlangs heb ik hem vervangen voor een MITerminator 5 interlink, en ik peins er niet over om hem terug te brengen :).
Het verschil is voor mij duidelijk hoorbaar.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Uhm, het is juist andersom. Als je in een line level kabel een spanning van buitenaf krijgt, is die storing tov het oorspronkelijke signaal veel groter dan wanneer hetzelfde gebeurt in een speaker level kabel. En de storing wordt vrolijk meeversterkt, dus die verhouding blijft.
Sorry voor de gare uitleg, maar zo zit het ongeveer.[/quote]ohw pardon, is ook wel logisch eigenlijk :)
Pagina: 1