owhja, en de zoeck
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Maar als ik 'm troublestoot dan zegt ie dat alles correct is.This device is not working properly because Windows cannot load the drivers required for this device. (Code 31)
Click Troubleshooter to start the troubleshooter for this device.
Ja hoor alles is gelijk gebleven, alleen ik zie ze niet in de verkenner meer staan. En het installeren van de Rewriter ofzo gaat natuurlijk niet zonder een cd-rom.Op maandag 25 maart 2002 23:25 schreef xoploosx het volgende:
Zitten ze nog wel in je kast?
Tja, daat heb ik niet echt veel aan. Ik kan 'm weer gaat formateren, maar dan ben ik ook een dag bezig om alles weer goed te krijgen. Bovendien kan ik nu mijn data niet branden of iets installeren (Windows van de cd-rom)...Op maandag 25 maart 2002 23:25 schreef Go0s het volgende:
Format c: \q misschien ?
Lijkt er wel op, idd, maar hoe zijn die in mijn computer gekomen.Op maandag 25 maart 2002 23:27 schreef abreemjathuis het volgende:
k*tkabouters!
Verwijderd
Welk OS heb je er op staan, als het XP is kun je een restore doen naar een dag/datum dat alles nog ok was.
Neu ik draai Wk2, staat overigens in mijn sig. Heb verder niets nieuws geinstalleerd.Op maandag 25 maart 2002 23:32 schreef abreemjathuis het volgende:
toch niet een of andere aspilayer geinstalleerd? Of een andere driver uiteraard.
Welk OS heb je er op staan, als het XP is kun je een restore doen naar een dag/datum dat alles nog ok was.
Dat heb ik gedaan. Alleen blijft het probleem bestaan. Hij installeerd de juiste drivers, maar kan ze vervolgens niet laden.Op maandag 25 maart 2002 23:33 schreef -KOD- het volgende:
Firmware geupdate toevallig?
Gewoon ff je devices uninstallen en opnieuw laten dectecten
Verwijderd
Zo ja, dan zou ik deze eens controleren/vernieuwen + in bios weer even alles laten detecteren.
Dit kan wel eens voorkomen, doordat je misschien aan het systeem hebt gewerkt, en per ongeluk aan de kabels bent gekomen.
Gaan de lampjes aan bij het booten, zo nee kan er geen spanning op zitten (losse connector)???
voor de rest KABOUTERVIRUS @#$@%$@#%^#^&$&&^()(*!!??????
Onder win98 is een bootvirus meestal weg te halen met fdisk/mbr
Verwijderd
want dat heb ik wel een keer gehad... gewoon firmware terugzetten
Ik had het zelf ook, draai je Win xp?
Toevallig met een raid oplossing?
Werd er helemaal mesjogge van, dacht al aan formatteren, nieuwe raid drivers, etc( weer een dag verder.....)
Hele boel gebackupt, en daarna maar es de cd van Windows er over heen gezet, wat denk je?
Nooit meer last mee gehad!!!
Ik heb in ieder geval wel nieuwe raid drivers klaar liggen, voor het geval dat het ooit nog es terug komt(ja, op 31/2 inch).Nelske bedankt voor het verwijzen.....
Had het nl gepost hier op GoT, Nelske hielp
Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???
Ze zitten over één slave idd. Lampjes gaan branden, kabels zitten vast.Op maandag 25 maart 2002 23:38 schreef speed009 het volgende:
zitten deze als master/slave over 1 IDE kabel??????
Zo ja, dan zou ik deze eens controleren/vernieuwen + in bios weer even alles laten detecteren.
Dit kan wel eens voorkomen, doordat je misschien aan het systeem hebt gewerkt, en per ongeluk aan de kabels bent gekomen.
Gaan de lampjes aan bij het booten, zo nee kan er geen spanning op zitten (losse connector)???
voor de rest KABOUTERVIRUS @#$@%$@#%^#^&$&&^()(*!!??????
Nope heb niets veranderd. Gisteren zette ik 'm uit met cd-roms, ben weggeweest en nu zet ik 'm aan en ze zijn pleite, er is verder in mijn ogen niets veranderd.Op maandag 25 maart 2002 23:57 schreef Renkie het volgende:
Misschien nero geinstalled?
Met Firmware bedoel je toch een update voor drivers. Ik heb een update gedaan nadat ze niet meer te zien waren. Nu laat ik de bios het AUTO detecteren en de Device manager maar hij zegt nog steeds dat alles correct is maar dat hij de drivers niet kan laden. Maar die heeft ie net geinstalleerd.Op maandag 25 maart 2002 23:45 schreef -KOD- het volgende:
Dit is zeker dan gekomen NA je firmware update
want dat heb ik wel een keer gehad... gewoon firmware terugzetten
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/152244#XP43
Ooops, zag net dat je win 2k draait, maar misschien werkt het ook wel met win 2k, de tip is eigenlijk voor XP.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
1. Ga naar: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
2. Verwijder de upperfilter en de lowerfilter
3. Doe dit ook voor ControlSet002 en evt 003
4. Reboot
"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"
Verwijderd
Wat doet deze actie???Op dinsdag 26 maart 2002 09:21 schreef ziggyzaggy het volgende:
Open regedit:
1. Ga naar: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
4. Reboot
Want ik zit zelf ongeveer met hetzelfde probleem maar dan onder XP
Bij mij werkt het om mijn PRIM. IDE kanaal te wissen en dan opnieuw te laten detecten, MAAR na elke reboot is het zaakje weer weg
Ik heb eht topic probleem onder windows al vaak op gelsot zoals hierboven beschreven staat. Dit zou ik als eerste doen.Op dinsdag 26 maart 2002 09:32 schreef Neelon het volgende:
Anders even de cd-roms EN de vaste schijf controller verwijderen in het apparaatbeheer. Wil ook wel eens helpen.
het is format c:/q als je het dat toch doet doe het dan goedOp maandag 25 maart 2002 23:25 schreef Go0s het volgende:
Format c: \q misschien ?
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren
[ff tussendoor]Heb je het nu over CD-ROM's, of over CD-ROM-spelers :P[/ff tussendoor]Op maandag 25 maart 2002 23:25 schreef xoploosx het volgende:
Zitten ze nog wel in je kast?
Verwijderd
1-Computerding uitzetten
2-Stekker uit stopcontact
3-Stekker weer in stopcontact
3-Computertding weer aanzetten
Alles okidokie! .......Heel raar!
Heb je trouwens al de Service Pack's 1 en 2 geinstalleerd?
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Tja, dat doe ik dus elke dag. Alleen helpt het niet echt...Op dinsdag 26 maart 2002 10:36 schreef Undercoverrrrr het volgende:
Heb ik ook wel 's gehad,...'t is ff werk maar bij mij hielp het volgende
1-Computerding uitzetten
2-Stekker uit stopcontact
3-Stekker weer in stopcontact
3-Computertding weer aanzetten
Alles okidokie! .......Heel raar!
Bedankt voor het aanpassen. Ik heb SP2 geïntalleerd idd. Alleen ik vindt het zo vreemd dat ie het gewoon deed, ik heb verder niets geïnstalleerd op mijn comp. Wat zou er zo "vanzelf" kunnen veranderen dat de cd-roms pleite zijn? De stekkers zitten goed en ze hebben voeding. En wat betekend code 31 ("Drivers correct geïnstalleerd, maar kan ze niet laden").Op dinsdag 26 maart 2002 12:49 schreef Merely het volgende:
Titel aangepast..
Heb je trouwens al de Service Pack's 1 en 2 geinstalleerd?
Als je die regkeys zoals ik eerder beschreef weggooit is het probleem (waarschijnlijk) verholpen. Heb dit nl. ook gehad met twee w2k servers. Indien je niet zeker bent van de zaak, maak dan even een backup van je register.
Easy CD heeft er op gestaan inderdaad. Maar na de tijd heeft hij gewoon nog gewerkt. Ik vondt het een beetje risky dat verwijderen in het register, hoewel ik hier wel bekend mee ben, maar al die nummers. Je weet nooit wat het doet. Ik heb het gedaan, en zowaar ik heb ze weer. Probleem is opgelost dus. Maar draadje in mijn ogen niet. Wat ging er nu mis eigenlijk? Ook dit zou ik graag willen weten, zodat ik dit soort dingen in de toekomst kan voorkomen ofzo. En wat doet die regkey die je gaf?Op dinsdag 26 maart 2002 15:29 schreef ziggyzaggy het volgende:
Heb je Nero of Easy CD Creator in het verleden geinstalleerd? Zo ja dan zijn dit de mogelijke boosdoeners.
Als je die regkeys zoals ik eerder beschreef weggooit is het probleem (waarschijnlijk) verholpen. Heb dit nl. ook gehad met twee w2k servers. Indien je niet zeker bent van de zaak, maak dan even een backup van je register.
Sorry niet gelezen maar hier staat wat de knowledge base van Microsoft er van zegt:Op dinsdag 26 maart 2002 15:50 schreef GerwinPrins het volgende:
[..]
Easy CD heeft er op gestaan inderdaad. Maar na de tijd heeft hij gewoon nog gewerkt. Ik vondt het een beetje risky dat verwijderen in het register, hoewel ik hier wel bekend mee ben, maar al die nummers. Je weet nooit wat het doet. Ik heb het gedaan, en zowaar ik heb ze weer. Probleem is opgelost dus. Maar draadje in mijn ogen niet. Wat ging er nu mis eigenlijk? Ook dit zou ik graag willen weten, zodat ik dit soort dingen in de toekomst kan voorkomen ofzo. En wat doet die regkey die je gaf?
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q270008
Verwijderd
En dit heeft dus écht geen zin. Als je iets in controlset wilt veranderen doe je dat ALTIJD in CurrentControlSet.Op dinsdag 26 maart 2002 09:21 schreef ziggyzaggy het volgende:
Open regedit:
4. Reboot
De andere controlsets die je tegenkomt zijn kopieen van Current, waarvan er 1 in gebruik is, en de rest alleen aangesproken mag worden als je "Last Know Good" selekteert.
Verder zit ziggyzaggy wel heel erg warm, dit probleem komt vaak voor wanneer je EZCDCreator of DirectCD geinstalleerd hebt.
Kijk eens op Google daar vind je genoeg over exact dit probleem.
Verwijderd
als het goed is wordt alles weer opnieuw gevonden (tenzij je geforceerde hardware hebt)