Toon posts:

486 weer aan de praat krijgen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
probleem ik heb een 486 gekregen en nou wil ik die weer aan de praat krijgen voeding was er nl uit gesloopt. nu heb ik een nieuwe voeding maar als ik deze aansluit op de mobo dan hoor ik een zoem maar niks doet het zelfs geen piepjes ook de fan van de voeding doet niks haal ik alle kabels weer los dan doet de fan het wel.

mijn vraag ik heb 3 aanlsuitingen op dit mobo 2 naast elkaar en 1 eronder.

-- --
--

ongeveer zoals hieboven ik heb 2 kabels die hierop passen met de volgende kleuren.

kabel 1
zwart,zwart,blauw,geel,rood,oranje
kabel2
zwart,zwart,wit,rood,rood,rood

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

1 ding... zwarte kabels bij elkaar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
hoe bedoel je zwarte kabels bij elkaar

• Alphafox
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 05:28

Alphafox

wat zeggie!

probeer eens alle insteek kaarten van mobo af te halen mischien ligt daar de oorzaak?? en dan elke keer een kaart erbij en opnieuw starten, op een gegeven moment heb je de kaar t die storing geeft of niet, doet je mobo het niet als er geen kaart in zit kan je de mobo beter weg doen, die mobo's heb je voor een prikkie

wisdom is rarely common

Verwijderd

Topicstarter
ok mischien ben ik niet duidelijk geweest maar op welke punten moeten die kabels dan 3 aansluitingen en 2 kabels

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik neem aan dat je 2 van die stekkers hebt met een vrachtje kabels in elk (ik meen 6 kabels per stekker). Elke kabel heeft (voor zover ik me nog kan herinneren) 2 zwarte kabels aan de zijkant, alleen de ene links en de andere rechts.

Die 2 stekkers zitten op de meeste moederborden (die 2e rij van jouw tekening komt mij onbekend voor) tegen elkaar aan. Dan moet je die stekkers op je mobo drukken zodat de 2x2 zwarte draden tegen elkaar zitten..... dus heb je dan bijvoorbeeld [rood-ander-ander-ander-zwart-zwart][zwart-zwart-ander-ander-ander-ander]

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
Op maandag 25 maart 2002 23:08 schreef wfvn het volgende:
1 ding... zwarte kabels bij elkaar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
let op

de volgende kleurencombinatie moet er komen

[oranje-rood-geel-blauw-zwart-zwart] | [zwart-zwart-wit-rood-rood-rood]

snappie :)

middelste 4 zwarte moeten naast elkaar

Verwijderd

Topicstarter
ga het morgen weer proberen, nu lekker slapie slapie doen

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:41
P8 en P9 omgedraaid? Doei mobo :(

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

P8 en P9 omgedraaid? Doei mobo :(
niet perse, heb het ook eens verkeerd om gezet (tijdens een lanparty, zwaar moe dus :) ) en dat ging gelukkig goed... maar natuurlijk moet je hier erg mee oppassen!

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

• _JGC_
Op dinsdag 26 maart 2002 13:01 schreef k-oz het volgende:

[..]

niet perse, heb het ook eens verkeerd om gezet (tijdens een lanparty, zwaar moe dus :) ) en dat ging gelukkig goed... maar natuurlijk moet je hier erg mee oppassen!
Klasgenoot heeft dat ook eens gehad: vriendje zou wel ff SIMMs uitbreiden:

stekkers in de weg, dus die eruit, later alles weer aangesloten: Doei mobo, CPU, videokaart, geheugen, harddisk, cd-rom, voeding, floppydrive. Ofwel: alles kapot :(

Dat arme joch moest een compleet nieuwe computer halen en hij mocht van z'n pappie nooit meer dat ding openmaken >:)

• hefaistos
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:36

hefaistos

feestelijk gehandicapt

AT-kabels verwisselen? Heeft minder impact dan je zou verwachten. Ik classificeer me hiermee zelf tot het type *wil-maar-niet-leren* en heb pas sinds 4 weken in de gaten hoe je die AT-kabels moet aansluiten. Lullig als je weet dat ik al 10 jaar met computers prul. Nog nimmer een mamaplankje opgeblazen met het verwipselen van de kabels godzijdank, maarre thank gawd for ATX :+

Echte mannen die eten geen honing, die kauwen op bijen.
De edelmoedigste GOT'er ooit!!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Leuk als je een dell mobo voor tien gulden op een beurs koopt en er dan achter komt dat dell een andere pinout heeft voor de atx :(
Ding wilde nieteens aan :(

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• hefaistos
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:36

hefaistos

feestelijk gehandicapt

LMFAO! :D

D'r zullen vast wel *ompinners* (sorry weet de juiste term ff niet) voor te verkrijgen zijn..

Het is btw wel de juiste form factor? :+

Echte mannen die eten geen honing, die kauwen op bijen.
De edelmoedigste GOT'er ooit!!

• _JGC_
Op dinsdag 26 maart 2002 20:18 schreef bobo1on1 het volgende:
Leuk als je een dell mobo voor tien gulden op een beurs koopt en er dan achter komt dat dell een andere pinout heeft voor de atx :(
Ding wilde nieteens aan :(
Leuk als je een Dell ATX voeding koopt en dat ding een andere pinout heeft.

Kan ik jou blij maken met een Dell voeding die op ATX lijkt?
Pagina: 1