Gegroet allen,
Ik heb een tijd geleden van een oud huisgenoot een 486 in onderdelen gekregen onder het motto "Maak er maar wat leuks van." Nu ben ik van plan het apparaat om te toveren tot een simpele DOS (6.2)/Linux(RH 6.2) machine om eens lekker mee te gaan experimenteren.
Nu is alleen mijn vraag: Hoe ver kan ik gaan wat beterft de hardware die ik erin/aan hang..
Ik heb hier liggen:
- 1 HD van 1 Gb (voor DOS)
- 1 HD van 2 Gb (voor Linux)
- netwerkkaart (NE2000 compatible)
- 32 Mb RAM
verder in de planning:
- 48 speed CDrom speler (eerst effe een DVD speler in mijn eigen PC bouwen)
- evt. soundcard
Mijn geschiedenis is niet zo goed dus ik hoop van dezen en genen die er vele malen meer verstand van hebben dan ik wat meer inzicht in te krijgen..
Bij voorbaat dank!!
Ik heb een tijd geleden van een oud huisgenoot een 486 in onderdelen gekregen onder het motto "Maak er maar wat leuks van." Nu ben ik van plan het apparaat om te toveren tot een simpele DOS (6.2)/Linux(RH 6.2) machine om eens lekker mee te gaan experimenteren.
Nu is alleen mijn vraag: Hoe ver kan ik gaan wat beterft de hardware die ik erin/aan hang..
Ik heb hier liggen:
- 1 HD van 1 Gb (voor DOS)
- 1 HD van 2 Gb (voor Linux)
- netwerkkaart (NE2000 compatible)
- 32 Mb RAM
verder in de planning:
- 48 speed CDrom speler (eerst effe een DVD speler in mijn eigen PC bouwen)
- evt. soundcard
Mijn geschiedenis is niet zo goed dus ik hoop van dezen en genen die er vele malen meer verstand van hebben dan ik wat meer inzicht in te krijgen..
Bij voorbaat dank!!
- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO