Burnproof, Justlink en Linux

Pagina: 1
Acties:

• zordaz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08 12:02
Weet iemand in hoeverre Justlink en Burnproof softwarematig ondersteund (moeten) worden op een Linux machine?

Ik gebruik zelf al een tijdje een A-Open 24 speed brander onder Linux (RH7.2) maar heb eigenlijk geen idee of CDrecord, MKisofs, CDRdao en frontends als Gtoaster en XCDroast wel gebruik maken van Justlink of Burnproof e.d.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

mkisofs maakt een iso en weet dus nix van burnproof ;)
cdrecord ondersteunt burnproof al meer dan een jaar, en de frontends gcombust en xcdroast hebben er opties voor.

• zordaz
Hmm, geen Justlink blijkbaar (over Justlink & Linux is ook weinig te vinden op internet).

• hammerhead
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:09
Justlink weet ik idd niets over, maar burnproof werkt gewoon (en heel goed gelukkig... :) )

optie die je moet meegeven bij cdrecord wordt
code:
1
cdrecord <opties> driveropts=burnproof

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

• zordaz
Mijn A-Open gebruikt Justlink i.p.v. Burnproof. Ik heb verder nooit problemen gehad, maar het lijkt er dan op dat Justlink helaas niet benut wordt onder Linux...

Verwijderd

Als ik me niet vergis, is justlink van acer en philips, (dwz door hen ontwikkeld), in elk geval is wat philips gebruikt geintegreerd in de firmware van de brander, en niet UIT te schakelen, heeft verder niks met het OS of brandprogje te maken.
Dus je hoeft er niets voor om te schakelen of zo.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Mja, daar is makkelijk achter te komen... Fik een CD (een RW als je slim bent ;) ), laat de HD zoveel ratelen dat de iso die gefikt wordt niet snel genoeg van HD kan gelezen worden, zodat je een buffer underrun krijgt. En dan kijken of hij afbreekt of verdergaat.

• bkor
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
quote van de manpage:
driveropts=option list

Set driver specific options. The options are specified a comma separated list. To get a list of valid options use driveropts=help together with the -checkdrive option.
Currently only the burnfree option is implemented to support Buffer Underrun Free writing with drives that support Buffer Underrun Free technology. This may be called: Sanyo BURN-Proof, Ricoh Just-Link or similar.

• zordaz
Waarvan is dit de man-page? CDrecord misschien? En welke versie dan? Wel handig om te weten...

• hammerhead
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:09
Op dinsdag 26 maart 2002 19:17 schreef deadinspace het volgende:
Mja, daar is makkelijk achter te komen... Fik een CD (een RW als je slim bent ;) ), laat de HD zoveel ratelen dat de iso die gefikt wordt niet snel genoeg van HD kan gelezen worden, zodat je een buffer underrun krijgt. En dan kijken of hij afbreekt of verdergaat.
Heb ik een makkelijkere manier voor:
Start brandproces en zet TV-Kaart aan.... Mijn pentium III@500 trok dit niet meer en ik zag mijn buffer dus keihard naar beneden zakken..... TV-Kaart uit en hij ging weer omhoog :)

(Na enig rekenwerk kwam ik erachter dat TV-Kaart wel heeeeel veel data over de PCI bus heen stuurt en dat PCI-Bus maar gelimiteerd is tot 133 MB/s....)

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

• bkor
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op woensdag 27 maart 2002 09:18 schreef zordaz het volgende:
Waarvan is dit de man-page? CDrecord misschien? En welke versie dan? Wel handig om te weten...
Van cdrecord, dacht dat het wel duidelijk was omdat bijna elk brandprogramma onder Linux cdrecord gebruikt. Je hebt ook cdrdao, maar deze gebruikt dezelfde library en ondersteunt dus ook burnfree (en alle andere namen).

De quote komt van cdrecord versie 1.11a18, maar deze tekst had ik (zeker) een paar versies terug al gelezen.
Pagina: 1