Welke processor en moederbord?

Pagina: 1
Acties:

• lion
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-10-2023
Ik wil dus een nieuwe systeem aanschaffen. Wat is een betere combinatie op dit moment:
AMD t-bird 800mhz met KT7moederbord of iets anders socket A Of,
AMD Atlon 800 mhz met slot 1. Ik snap het verschil niet echt, en zoals je merkt weet ik er ook niet veel van af. Misschien dat iemand me kan uitleggen wat de verschillen zijn en welke systeem gewoon goed is. Misschien dat iemand ook weet of ik in dezelfde prijsklasse een intel processor kan kopen.

Verwijderd

je kan het beste een abit kt7(raid)
met een t-bird 800+
Intel zit in een hele andere prijsklasse.

maar over het algemeen heb ik uit mijn eigen
ervaring minder problemen gehad met Intel dan Amd.

als je wel intel wild ben je zeker 400 piek meer kwijt

Verwijderd

De sockets zijn goedkoop voor AMD en de mobo-fabrikanten. Daarom kun je die dingen ook goedkoper kopen! :)

tbird is sneller dan de normale athlon, een interessante processor om naar te kijken (en waarschijnlijk ook aan te schaffen), is de Duron. Da's een celeron onder de athlon/tbirds. Voor 200 gulden heb je al 600 megahertz! Als je van OC'ing houdt, moet je hier maar eens rondzoeken naar Duron OC'ing, want dat is HEEL goed mogelijk! Voor 200 piek een 600 mhz ding kopen, da's al rete snel, maar hij kan MET GEMAK op 800 draaien!

Ga maar eventjes zoeken, en succes ermee!
Nappie out

Verwijderd

Athlon 850 is vergelijkbaar met een Thunderbird 800. Ik zou wel AMD nemen, die zijn een stuk goedkoper en bijna net zo betrouwbaar als intel (mijn pc is net zo betrouwbaar als een intel door wat getweak in mijn bios (Abit KA7 + Athlon 650@748)

• lion
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-10-2023
Hoe ver kan je de t-bird 800 met kt7 overklokken (stabiel) zonder een aparte koeler aan te schaffen of iets dergelijks. Gewoon via de soft-menu.

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 13:28

Robert

You have your answer..

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>zonder een aparte koeler aan te schaffen of iets dergelijks.[/quote]LOL :+
Zonder aparte koeler aan te schaffen denk ik niet dat je hem aan de praat krijgt hoor ;)

Maar ffe zerieus, met een standaard koeler (coolermaster ofzo) krijg je hem meestal wel op 950..dan word ie wel een beetje warm maar niet TE..:)

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

Pagina: 1