Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Tips voor je CCFL

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:36
ok omdat ccfl's enorm populair zijn ff een tip topic voor de nieuwere mensen:
- raak de inverter niet aan terwijl er stroom doorgaat (8>
- als je een schakelaar wilt doe dit _voor_ de inverter zodat als het uitstaat de inverter geen stroom krijgt
- de inverter kun je simpel vastmaken door een stuk aluminium in je case te beplakken met tape/plakband, zo kun je je inverter er tegen plakken zonder dat het geleid :)
- sluit de ccfl draden in je gele en de zwarte ernaast op je molex
- zoek niet te lang naar een bevestigingsmethode, een plakbandje aan beide uiteinden is genoeg
- zorg dat de ccfl bijna niet rechtstreeks te zien is vanaf de buitenkant, je ogen worden snel beinvloedt (8>
- zorg dat je ccfl niet tevaak flikkert, hier is ie niet op gebouwd ;)
- probeer niet meerdere ccfl's op 1 inverter te plaatsen, die 2 pleuro is de ellende niet waard

dat was het wel zon beetje

hoop dat mensen hier wat aan hebben.

Verwijderd

en nu iets wat ik niet wist? >:)
ghehe dit is leuk voor in de FAQ als het er nog niet instond

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:30
<font size="1">[insectensex]</font>
Topictitel behoofdletterd.
<font size="1">[/insectensex]</font>

En dit lijkt me wel handig voor de beginners ja :)

Verwijderd

Hoe lang gaat een CCFL mee?

Bij normaal gebruik dan.

Ik heb er wel een flipper tussen maar ik heb ze meestal een paar uur per dag aan staan.

Kan dit wel?

Greetings

• bolleh
Op maandag 25 maart 2002 22:41 schreef MartyMF het volgende:
Hoe lang gaat een CCFL mee?

Bij normaal gebruik dan.

Ik heb er wel een flipper tussen maar ik heb ze meestal een paar uur per dag aan staan.

Kan dit wel?

Greetings
CCFL gaat geloof ik 15000-30000 uur mee als ik me niet vergis, lang genoeg dus ;) dat is 937-1875 dagen bij 16 uur belasting per dag, lang genoeg lijkt me :+

eem flipper? hoe bedoel je een flipper? als je ccfl te vaak aan en uit gaat verkort dit zijn leven.

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-08 11:14
nu we het toch over ccfletjes hebben... wat mij laatst gebeurde was dat ik mijn raam, die precies boven mijn computer zit, open had staan. En aangezien het niet al te warm was buiten werd mijn compuutje dus heel errug koud. Nu viel mij op dat toen mijn compuutje heel erg koud was mijn ccfl bijna geen licht meer gaf, toen ik het raam dicht had gedaan en mijn computer een paar minutjes had gegeven om op te warmen werd mijn ccfl ook steeds weer feller tot dat hij uit eindelijk zijn sterkste punt weer had bereikt.

is dit bekend ? en sloop ik mijn ccfl er mee ?

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
wat wordt je volgende how-to?

Aansluiten van een HD? Hoe verander ik mijn caseleds?

Nog een tip voor de ccfl gebruikers: pleur hem niet van 11 hoog uit het raam. Want daar gaat ie ook kapot van.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-08 11:14
Op maandag 25 maart 2002 22:48 schreef thedolf het volgende:

Nog een tip voor de ccfl gebruikers: pleur hem niet van 11 hoog uit het raam. Want daar gaat ie ook kapot van.
haha ik hoop niet dat je computer er nog aan vast zat :+

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

lol.. :)
ik weet helemaal niets van ccfl.. tog wl handig als je de faw niet inkijkt :)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Sneaky_Dill
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-02 22:23
Op maandag 25 maart 2002 22:35 schreef bolleh het volgende:
...
...
- zorg dat je ccfl niet tevaak flikkert, hier is ie niet op gebouwd ;)
...
wat bedoel je precies met die eerste zin :?
En hoe moet je nou zorgen dat hij niet te vaak flikkert??

Heb een upgrade nodig =/

• bolleh
Op maandag 25 maart 2002 22:48 schreef thedolf het volgende:

lekker negatief weer...maar een topic als deze kan veel vragen beantwoorden voordat ze uberhaupt gevraagd worden, het ziet er wat interessanter uit voor nieuwe mensen dan "FAQ" ;)

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-09 18:10
Op maandag 25 maart 2002 22:35 schreef bolleh het volgende:
- zoek niet te lang naar een bevestigingsmethode, een plakbandje aan beide uiteinden is genoeg
Wat is dit nu voor een tip? :?

Lijkt me beter dat je je CCFL goed bevestigd en naar een goede oplossing daarvoor zoekt, dan hem zo in je kast te plakken met twee plakbandjes! |:(

• The Dolf
  • Niet online
Op maandag 25 maart 2002 23:04 schreef Sneaky_Dill het volgende:

[..]

Dat je de invertor op 12V moet aansluiten
Door hem correct aan te sluiten en als je er een schakelaar tussen zet dat je er dan niet continu mee moet spelen.

Gezocht!
Router

• bolleh
Op maandag 25 maart 2002 23:04 schreef Sneaky_Dill het volgende:

[..]

dus de + draad in de gele aansluiting van je molex, en de - draad in de zwarte van je molex er direct naast.

beweeg de kast niet teveel terwijl je ccfl aanstaat(draadje kan eruit vallen) beste is natuurlijk solderen 8-) maar ik ben vaak bezig met draadjes opnieuw leggen enzo dus ik hou niet zo van solderen, als dan ineens je draadje eruit pleurt is dat niet echt lekker, helemaal als ie constant in en uit gaat en ik de ccfl niet direct zie daar beneden ;)

• bolleh
Op maandag 25 maart 2002 23:06 schreef Epitome het volgende:

[..]

Wat is dit nu voor een tip? :?

Lijkt me beter dat je je CCFL goed bevestigd en naar een goede oplossing daarvoor zoekt, dan hem zo in je kast te plakken met twee plakbandjes! |:(
aan de uiteinden van je ccfl zit als het goed is een zwart verloopstukje van rubber, 1 plakbandje/tape stukje erop en hij zit vast, niet boren dremelen schroeven dus, en simpel te verplaatsen ook nog :)

• IzoOoo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-06-2021
Ik heb hem gewoon neer gelegd op een paar lagen duct-tape en de draadjes met hetzelfde vastgemaakt :) dat ding kan geen kant uit en er is geen gevaar voor kortsluiting.
Om de draadjes in de molex te doen heb ik ijzeren holle buisjes gebruikt. 1 kant prik je vast in molex(maatwas precies goed) de andere kant schuif je de draadjes in en dan knijp je hem daar dicht :)

Op deze manier hoef je dus geen molex te mollen en je hebt geen gevaar dat het draadje eruit valt.

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-09 18:10
Maak gewoon gebruik van een fanbus daar kan je fans en CCFL's op aansluiten...
Wel zo makkelijk! :)

• bolleh
Op maandag 25 maart 2002 23:13 schreef Epitome het volgende:
Maak gewoon gebruik van een fanbus daar kan je fans en CCFL's op aansluiten...
Wel zo makkelijk! :)
zoals ik al zei dus wel je schakelaar voor je inverter :Y)

• The Dolf
  • Niet online
Op maandag 25 maart 2002 23:05 schreef bolleh het volgende:

[..]

lekker negatief weer...maar een topic als deze kan veel vragen beantwoorden voordat ze uberhaupt gevraagd worden, het ziet er wat interessanter uit voor nieuwe mensen dan "FAQ" ;)
Vindt je het gek? Als je gewoon logisch nadenkt dan kan iedereen een ccfl aansluiten.
- raak de inverter niet aan terwijl er stroom doorgaat
Lijkt me logisch. Ik stop mijn vingers ook niet in het stopcontact
- de inverter kun je simpel vastmaken door een stuk aluminium in je case te beplakken met tape/plakband, zo kun je je inverter er tegen plakken zonder dat het geleid
Siliconenkit oid is een betere optie
Dit snapt geen hond maar ik denk dat je bedoelt dat je je INVERTOR aan moet sluiten op de 12V van de molex.
Dit is nog eens een domme tip. Tape laat na een paar maanden los. Zoek kabelschoentjes of tie-wrap om de ccfl mee te bevestigen
- zorg dat de ccfl bijna niet rechtstreeks te zien is vanaf de buitenkant, je ogen worden snel beinvloedt
hier ga ik niet eens op in
- zorg dat je ccfl niet tevaak flikkert, hier is ie niet op gebouwd
Tja. Daar is een lamp ook niet voor
- probeer niet meerdere ccfl's op 1 inverter te plaatsen, die 2 pleuro is de ellende niet waard
Je kan er maximaal 3 van 30cm of 4 van 10cm op plaatsen

Gezocht!
Router

• bolleh
Op maandag 25 maart 2002 23:17 schreef thedolf het volgende:
lang verhaal...
- ten eerste je hoeft niet te schreeuwen, nederland is klein :Y)
- ten tweede ben je gefrustreerd ofzow? vriendin wil geen sex ofzow?
- ten derde kan blijkbaar niet iedereen een ccfl aansluiten getuige de vele vragen
- ten vierde heb ik bepaalde draden goed vastgemaakt met goede tape, ongeveer 2 jaar geleden en nou eh het zit nog steeds stevig vast
- ten vijfde zie ik vaak genoeg mods dat je zo recht in de ccfl kijkt, heb je toch een aardige 8-) nodig
- ten zesde zijn er al een paar vragen geweest om een ccfl als hdd vu meter te gebruiken waar ie dus veel flikkert
- ten zevende(kan dat zo ver? :o ) zoek ik zo goedkoop mogelijke oplossingen, je zal verbaasd zijn wat je allemaal met een rol tape kan doen van 0.75€

btw ik vind het hier op GoT steeds minder aangenaam worden, sommige mensen krijgen last van grootheidswaanzin terwijl ook zij als noob zijn begonnen, op dit forum zou je vragen moeten kunnen stellen, ongeacht niveau. als je een hulp topic voor nieuwere mensen die nog nooit een ccfl gezien hebben bijv meteen de grond in boort kun je mischien beter lekker CS spelen met een aimbot ofzow :r

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op maandag 25 maart 2002 23:27 schreef bolleh het volgende:

[..]

- ten eerste je hoeft niet te schreeuwen, nederland is klein :Y)
- ten derde kan blijkbaar niet iedereen een ccfl aansluiten getuige de vele vragen
- ten vierde heb ik bepaalde draden goed vastgemaakt met goede tape, ongeveer 2 jaar geleden en nou eh het zit nog steeds stevig vast
- ten vijfde zie ik vaak genoeg mods dat je zo recht in de ccfl kijkt, heb je toch een aardige 8-) nodig
- ten zesde zijn er al een paar vragen geweest om een ccfl als hdd vu meter te gebruiken waar ie dus veel flikkert
- ten zevende(kan dat zo ver? :o ) zoek ik zo goedkoop mogelijke oplossingen, je zal verbaasd zijn wat je allemaal met een rol tape kan doen van 0.75€

btw ik vind het hier op GoT steeds minder aangenaam worden, sommige mensen krijgen last van grootheidswaanzin terwijl ook zij als noob zijn begonnen, op dit forum zou je vragen moeten kunnen stellen, ongeacht niveau. als je een hulp topic voor nieuwere mensen die nog nooit een ccfl gezien hebben bijv meteen de grond in boort kun je mischien beter lekker CS spelen met een aimbot ofzow :r
Hier ben ik het helemaal mee eens, een forum is altijd nog bedoeld voor het stellen van vragen of het maken van kleine faq's deze worden bij het zoeken toch gevonden.

Als iemand niet kan hebben dat er mensen zijn die die informatie graag wilt neerzetten moet je de topic niet lezen maar ga dan ergens lezen waar je wel plezier aan hebt.

Ikzelf wist bijvoorbeeld niet dat een ccfl op 12 volt moest. daarintegen wist ik wel dat geel en zwart 12 volt maakt. maar ik wist weer niet dat je een ccfl ook op je kast-voeding kon aansluiten. zo zie je maar weer dat er zat mensen zijn die graag deze informatie zien. Nu heb ik weer wat geleerd vandaag.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:32

Phydomir

Dennis

Op maandag 25 maart 2002 23:38 schreef ronaldmathies het volgende:
maar ik wist weer niet dat je een ccfl ook op je kast-voeding kon aansluiten. zo zie je maar weer dat er zat mensen zijn die graag deze informatie zien. Nu heb ik weer wat geleerd vandaag.
jep.. Daar zorgt die inverter dus voor, zodat ie als ie aan moet ff een piek spanning krijgt van 800V (als ik me goed heb laten informeren) en dat ie daarna ook aan blijft.

Het is iid ook zo dat iedereen met een beetje hulp zo'n ding kan aansluiten. Zelfs ik zonder dat ik m'n voeding oid opblaas :P

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• The Dolf
  • Niet online
Op maandag 25 maart 2002 23:27 schreef bolleh het volgende:
Nee. Mijn hond (12j) is vandaag overleden na een operatie van 4uur. Ben dus idd niet erg vrolijk
Volgens mij heet dit forum Gathering of tweakers
En als beginnend/ervaren tweaker moet je toch wel in staat zijn om zelf uit te zoeken hoe je een ccfl aansluit.
Merk?
Een VU meter zijn dan meerder lampen aan bij elkaar. Ik kan me dus niet voorstellen dat mensen dat vragen.
Tie wraps zijn echt niet duurder hoor
Ik ben van mening dat je als tweaker wel iets meer verstad van zaken moet hebben. Anders kan je beter naar het forum van computer totaal gaan.

En ik boor hem niet de grond in. Ik geef alleen mijn mening.

Gezocht!
Router

• ScooBY_DoO
  • Laatst online: 18-11 22:54
Op maandag 25 maart 2002 23:50 schreef thedolf het volgende:

[..]

Nee. Mijn hond (12j) is vandaag overleden na een operatie van 4uur. Ben dus idd niet erg vrolijk

Da's zwaar klo*te, maar nutteloos om dat hier op iemand af te reageren
[..]

Volgens mij heet dit forum Gathering of tweakers
En als beginnend/ervaren tweaker moet je toch wel in staat zijn om zelf uit te zoeken hoe je een ccfl aansluit.

Hoe simpel sommige dingen ook mogen lijken, voor anderen is dit misschien wel minder simpel, en ook jij bent ooit eens begonnen met tweaken, hoogst waarschijnlijk ook door vraagstelling.
[..]

Merk?
[..]

Een VU meter zijn dan meerder lampen aan bij elkaar. Ik kan me dus niet voorstellen dat mensen dat vragen.

Je weet het hier maar nooit :D
[..]

Tie wraps zijn echt niet duurder hoor

[..]

Ik ben van mening dat je als tweaker wel iets meer verstad van zaken moet hebben. Anders kan je beter naar het forum van computer totaal gaan.

Ik ben van mening dat je een ieder lekker in zijn eigen waarde moet laten.
Als je je ergens aan ergert geef dan geen mening, waarom moeten de meesten altijd meteen om een slotje roepen of iemand de grond intrappen omdat ie iets niet snapt (hoe simpel de vraag ook mogen zijn), neemt niet weg dat de search er niet voor niks is maar dit kan ook op een normale manier aan de man/vrouw worden gebracht.

En ik boor hem niet de grond in. Ik geef alleen mijn mening.

Een eigen mening is zeer zeker van belang, maar die hoeft niet worden opgedrongen lijkt me.
Verder, chill, we doen al druk genoeg ;)

• bolleh
Op maandag 25 maart 2002 23:50 schreef thedolf het volgende:
1 Nee. Mijn hond (12j) is vandaag overleden na een operatie van 4uur. Ben dus idd niet erg vrolijk

2 Volgens mij heet dit forum Gathering of tweakers

3 Merk?

4 Een VU meter zijn dan meerder lampen aan bij elkaar. Ik kan me dus niet voorstellen dat mensen dat vragen.

5 Tie wraps zijn echt niet duurder hoor

6 Ik ben van mening dat je als tweaker wel iets meer verstad van zaken moet hebben. Anders kan je beter naar het forum van computer totaal gaan.

7 En ik boor hem niet de grond in. Ik geef alleen mijn mening.
1 sorry van je hond

2 gezien de vele aansluitvragen is dus niet iedereen in staat om hem zomaar aan te sluiten

3 merk? ehh ga naar je handyman zaak en zoek een rol zwarte tape en je bent klaar

4 ok vu meter was mischien niet het goede woord maar ik had een paar vragen gezien om een ccfl oa als disk activity en lan acticity te gebruiken

5 tie wraps gebruik ik nooit dus geen ervaring meer en je kun ze logisherwijs niet overal aansluiten(plaatsen zonder gaten in alu plak ik mijn draadjes gewoon netjes tegenaan terwijl ze bij jou los zitten of een hele andere kant ophangen)

6 naar een ander forum? dat slaat natuurlijk nergens op wat is de volgende stap? bij GoT registratie eerst een examen afleggen ofzow?

7 nee maar nieuwere mensen lezen nu wel dat gediscussieer tussen jou en mij en beginnen dan waarschijnlijk alsnog een topic met vragen waarvan de antwoorden hier waarschijnlijk al instonden.

• DrJamez
  • Laatst online: 28-11 17:58
Misschien een leuk idee voor beginners:
Ik heb in dit topic foto's van mijn manier van bevestigen gezet. Misschien heb je er iets aan!

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-11 15:20

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Op maandag 25 maart 2002 23:17 schreef thedolf het volgende:
Dit snapt geen hond maar ik denk dat je bedoelt dat je je INVERTOR aan moet sluiten op de 12V van de molex.
Ik denk dat dit juist wel een goede tip is aangezien de draden van je ccfl invertor rood en zwart zijn en ik menig persoon die draden op 5v ipv 12 v aan heb zien sluiten.
Je kan er maximaal 3 van 30cm of 4 van 10cm op plaatsen
Wellicht dat jij andere ccfl`s hebt maar bij mij konden er nog niet eens 2 10cm ccfl`s op 1 invertor duzz..

Voor ccfl n00bs dus best wel een handige mini faq :)

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

jup dit is zeker handig ja voor de ccfl n00bs :)

Verwijderd

hmm, ben erachtergekomen dat je draden uit de inverter niet moet verlengen, dan doet ie het nog maar voor een deel en veel zwakker.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2003 15:03 ]

• Buzz_NL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 09:48
Waarschijnlijk een stomme vraag, nog geen 2 weken geleden een Sunbeam 30cm UV CCFL aangeschaft(had al een standaard blauwe CCFL in de kast zitten) beide zitten op aparte schakkelaars van mijn fancontroler.
maar nu licht van die UV alleen het begin op(ongeveer het zelfde als dat je er bv 5V op zet) terwijl die wel op 12V staat, zet hem op 5V is die uit |:(

ga zo en zo van het weekend ff switchen tussen inverters en CCFLS uitsluiten waar het probleem licht.
oorzaak ga ik op deze manier proberen te achterhalen, nog tips?

Verwijderd

wat ik bij me ccfl's heb... is de converter aan een slot achteraan me pc,...
Daarmee kan ik ook sound activity instellen ivd kabeltje tussen me geluidskaart en me converter... Dan kan je hem dus ook als een gek laten flikkeren...

Maar waarom zullen ze dat dan doen als ze weten dat het slecht voor je ccfl is? :/

Verwijderd

Begreep laatst dat je de draden tussen je CCFL en je inverter vooral NIET moet inkorten. Beat me if I'm wrong!

Zakonski (sorry, iceT stond hier ingelogd :D)

• m-m
  • Niet online

m-m

Maar dit is op zich een topic uit maart 2002 dus deze koe gaat weer grazen in de eeuwige CME-graasvelden. }:O
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.