[DHCP]veilig?

Pagina: 1
Acties:

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
Kan paranoia zijn ik weet het niet maar is het mogelijk?

stel ik heb een dhcp server (ingbouwd in smc baricade) en ik heb een ssh server.

Vanaf internet wordt inglogd via ssh, normaal heb je dan een extern ip, is het mogelijk (eventueel via een root crack) om een intern ip te krijgen en zo je voor te doen als een lid van het interne subnet. Omdat dan toch wat meer moglijk is zoals interne ip's platpingen, rondwandelen op andere hosts andere servers benaderen die anders enkel intern te benaderen zijn?

You don't need eyes to see, you need vision

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op maandag 25 maart 2002 22:23 schreef leffe_blond het volgende:
Kan paranoia zijn ik weet het niet maar is het mogelijk?

stel ik heb een dhcp server (ingbouwd in smc baricade) en ik heb een ssh server.

Vanaf internet wordt inglogd via ssh, normaal heb je dan een extern ip, is het mogelijk (eventueel via een root crack) om een intern ip te krijgen en zo je voor te doen als een lid van het interne subnet. Omdat dan toch wat meer moglijk is zoals interne ip's platpingen, rondwandelen op andere hosts andere servers benaderen die anders enkel intern te benaderen zijn?
Bedoel je een intern ip verkrijgen via jouw DHCP server vanaf internet ?
Aangezien daar een pak routers tussen zitten (en ze niet allemaal een dhcp relay agent hebben en zelfs dan nog die een max hop hebben) -> nee

Of bedoel je iets anders ?

en euh als je een root exploit kan gebruiken hoef je niets te gaan prutsen met ip's :P

Over dhcp op kabel verbindingen zijn reeds topics geweest :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
Op maandag 25 maart 2002 22:28 schreef Predator het volgende:

Bedoel je een intern ip verkrijgen via jouw DHCP server vanaf internet ?
Aangezien daar een pak routers tussen zitten (en ze niet allemaal een dhcp relay agent hebben en zelfs dan nog die een max hop hebben) -> nee
dat bedoel ik idd, voor gebruik op het interne netwerk, ik mag er dus vanuitgaan dat het geen probleem vormt?
en euh als je een root exploit kan gebruiken hoef je niets te gaan prutsen met ip's :P
Zat er enkel me in dat het dan wel zeer gemakkelijk wordt om alle interne comps die bestandjes delen ook konden bereikt worden, maar je hebt gelijk, eens je root bent op een comp is het een kleintje om andere dingen te doen los van het feit dat je intern bekend bent.
Over dhcp op kabel verbindingen zijn reeds topics geweest
oeps search, sorry

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op maandag 25 maart 2002 22:40 schreef leffe_blond het volgende:

[..]

Zat er enkel me in dat het dan wel zeer gemakkelijk wordt om alle interne comps die bestandjes delen ook konden bereikt worden, maar je hebt gelijk, eens je root bent op een comp is het een kleintje om andere dingen te doen los van het feit dat je intern bekend bent.
Dat ip doet er niet toe.
Als je een telnet runt op je pc en je laat iemand telnet'n op die bak dan kan ie ook overal in jouw netwerk aan.
Immers het is dan jouw pc die connectie maakt (intern dus).

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
Dat ip doet er niet toe. Als je een telnet runt op je pc en je laat iemand telnet'n op die bak dan kan ie ook overal in jouw netwerk aan. Immers het is dan jouw pc die connectie maakt (intern dus)
idd ja, mijn (achteraf gezien domme) vraag duidelijk beantwoord
tnx