[digicam] Wat kun je nou met die sluitertijden

Pagina: 1
Acties:

• leuf
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ook ik wil dus een digicam gaan kopen en zit zwaar te denken aan de Fuji Finepix 6800.
Waarom? Omdat ik het een mooi compact ding vind, met cradle wat me onwijs handig lijkt, en ie volgens mij redelijk goed uitgerust is.
Maar waar ik de draad een beetje kwijt raak, ook na het lezen van alle photo topics, is wat je nou precies aan die sluitertijden hebt, witbelichtingen etc. Als ik de review van de 6800 op dpreview moet geloven, heeft het ding wel variabele sluitertijden, maar volgens mij is het allemaal niet handmatig in te stellen. Of wel??... :?

Of moet ik misschien toch voor de 4900Z gaan? Nadeel daarvan lijkt me weer dat ie een stuk groter is, dus je em niet makkelijk mee kan nemen in bijvoorbeeld een jaszak of misschien zelfs broekzak, kortom, wie heeft er nog wat tips over welke cam ik nou moet nemen, budget is max €700,-

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-01 12:33
Langere sluitertijd -> foto word langer belicht..

Zo kun je bijv. van die streep effecten op een foto krijgen.

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

• Pnhers
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-07-2023

Pnhers

--

je kan dan instellen hoelang de foto belicht word in het donker kan je een langere sluiters tijd instellen dan word de foto wat duidelijker geloof ik, ik heb er niet precies verstand van maar als ik een beetje goed op heb gelet bij natuurkunde zou ik het toch moeten weten B-)

• leuf
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op maandag 25 maart 2002 22:17 schreef Tweakod3x het volgende:
Langere sluitertijd -> foto word langer belicht..

Zo kun je bijv. van die streep effecten op een foto krijgen.
aha, en van die foto's van douchekoppen en druppels water enzo, moet je daarvoor ook allerlei sluitertijden enzo instellen?

• joep_k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 15:04

joep_k

......

Op maandag 25 maart 2002 22:38 schreef leuf het volgende:

[..]

aha, en van die foto's van douchekoppen en druppels water enzo, moet je daarvoor ook allerlei sluitertijden enzo instellen?
als je een egale witte straal wilt kan je je sluitertijd op "lang" instellen :+
maar ok, nee een waterstraalje is eigenlijk niet zo bijzonder qwa snelheid ofzo

blader ander het grote foto topic eens door. door staan wel wat pics.

als je trouwens een fpx6800 wilt, kan je ook de nieuwe 601 in overweging nemen. Dat is zegmaar de opvolger ervan en ik geloof dat hij nieteens zoveel duurder wordt.
Hier staat ie al op de prijslijst:
http://www.foto-erhardt.de/digishop/index.shtml

hmmm

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Op maandag 25 maart 2002 22:38 schreef leuf het volgende:

[..]

meestal zoekt de auto-mode op je camera de beste sluitertijd...

wanneer je met de s30 iets snels (zoals stromend water) met de auto-mode wil fotograferen stelt hij vanzelf een sluitertijd in van 1/200 en lager (kan tot 1/1500)

nog wat...
aan welke eisen zou je nieuwe camera moeten voldoen?
compact, meer dan 3x zoom, veel opties, point&shoot?

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Voor sport enzo is een korte sluitertijd altijd wel fijn (alhoewel veel digitale camera's daar niet echt voor geschikt zijn), maar met een lange kun je soms ook wel koele dingen maken.
Tis gewoon een kwestie van proberen.. wel leuk als je het zelf in kan stellen, maar voor de meeste foto's heb ik hem gewoon op automatisch staan.
Pagina: 1