Toon posts:

Goede TV voor games (100hz?)

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ja.. ik weet niet of dit het goede forum is, maar een TV is toch een beeldkannon..?

--------------------------

Het gaat me erom Gamecube en Xbox spellen in volle glorie te kunnen spelen, maar wel tegen een redelijke prijs; ik ben maar een studentje.

Ik heb gehoord van 100hz tv's en dat de xbox en gamecube dat ondersteund; geeft 100hz problemen op met lightguns voor de dreamcast? Want die games wil ik natuurlijk ook nog kunnen spelen. Kan ik anders beter een goede 60hz nemen?

Het budget is ongeveer tussen de 800 en 100 gulden, voor een stereo 69cm TV; niet veel kleiner, das niks.

alvast bedankt :D

Verwijderd

moved VB >> AVH

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-01 13:43
Op maandag 25 maart 2002 22:10 schreef blurp het volgende:
Ja.. ik weet niet of dit het goede forum is, maar een TV is toch een beeldkannon..?

--------------------------

Het gaat me erom Gamecube en Xbox spellen in volle glorie te kunnen spelen, maar wel tegen een redelijke prijs; ik ben maar een studentje.

Ik heb gehoord van 100hz tv's en dat de xbox en gamecube dat ondersteund; geeft 100hz problemen op met lightguns voor de dreamcast? Want die games wil ik natuurlijk ook nog kunnen spelen. Kan ik anders beter een goede 60hz nemen?

Het budget is ongeveer tussen de 800 en 100 gulden, voor een stereo 69cm TV; niet veel kleiner, das niks.

alvast bedankt :D
Wat wil je nou weten??

specs

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Of een dreamcast of een xbox qua pistool met een 100hz werkt weet ik niet. Kan problemen geven. Verder is 100Hz niet gelijk heilig en moet je voor dit soort zaken gewoon een winkel binnenstappen met je budget.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 20:10

WiXX

Kijk uit malloot een...

Ten eerste je zegt dat je "maar" een studentje bent maar je wilt wel al meteen een xboxen een gamecube. Ten tweede weet ik dat de 100 hz goed gaat met een xbox en gamecube en het beeld er ook beter van wordt. maar vraag me niks van guns ermee

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hmm als de GC en XBox het ondersteunen zal het wel goed zijn, maar het schijnt dat je beeld met oudere computers wel aardig verneukt kan raken (ook met de DC dus).. dit komt omdat die TVs het signaal digitaal verbouwen naar 100hz (eventueel nog met een hoop motion smoothing filters enzo).

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-03 17:30

jasjenl

Liab A Tymo

Dat een Xbox en Gamecube 100 hz zouden 'ondersteunen' is natuurlijk onzin, geen enkel apparaat dat je op een tv aansluit levert een 100 hz signaal. TV signalen zijn altijd 50 hz (PAL) of 60 hz (NTSC) en als je een 100 hz tv hebt zal het altijd de tv zelf zijn die daar 100 hz van maakt, nooit het apparaat dat het beeldsignaal levert.

Verwijderd

Klopt, je kabel en video leveren nu ook gewoon 50 HZ

Wat een 100hz tv doet is het 1 beeld simpelweg 2 keer laten zien.Hierdoor zie je de trillignen van de 50 hz niet meer, en is het allemaal veel rustiger voor je ogen.

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-02 13:40
Op maandag 25 maart 2002 23:19 schreef jasjenl het volgende:
Dat een Xbox en Gamecube 100 hz zouden 'ondersteunen' is natuurlijk onzin, geen enkel apparaat dat je op een tv aansluit levert een 100 hz signaal. TV signalen zijn altijd 50 hz (PAL) of 60 hz (NTSC) en als je een 100 hz tv hebt zal het altijd de tv zelf zijn die daar 100 hz van maakt, nooit het apparaat dat het beeldsignaal levert.
de gamecube en de xbox ondersteunen progressive scan => wat 100hz is. Je ziet wel degelijk het verschil, in de textures maar ook in de framerate.

" Play the violent strings of my symphony "

• Symphony-X
Op maandag 25 maart 2002 22:34 schreef WiXX het volgende:
Ten eerste je zegt dat je "maar" een studentje bent maar je wilt wel al meteen een xboxen een gamecube.
ik sluit niks uit in de toekomst. koop jij een tv voor 2 jaar???

Verwijderd

32pw8505 mooi ding

of zn broertje de 28pw

of een mooie flatscreen ofzo

of nog beter 38"

Verwijderd

Het probleem wat is aangegeven zul je blijven houden bij 100 Hz tv's:

geen enkele lightgun gaat op 100 Hz werken! :(

Ikzelf heb al jaren een 100 Hz tv en al sinds de PS1 kan ik met geen lightgun werken. Ik heb hier en daar rondgevraagd en info gezocht en overal komt het erop neer dat de technologie nog niet zover is of dat ze gewoonweg nog niet interessant genoeg zijn om te maken.

Mijn advies is dus eerder: Koop een zo groot mogelijke tv zonder 100 Hz met een mooi beeld.

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-03 17:30

jasjenl

Liab A Tymo

Op dinsdag 26 maart 2002 17:49 schreef Symphony-X het volgende:

[..]

de gamecube en de xbox ondersteunen progressive scan => wat 100hz is. Je ziet wel degelijk het verschil, in de textures maar ook in de framerate.
Ten eerste: progressive scan is niet (- hetzelfde als -) 100 hz, progressive scan is eigenlijk alleen maar: niet-interlaced, dus zeg maar zoals een computer monitor-beeld. Ten tweede: (vrijwel?) geen enkele hier verkrijgbare europese tv kan iets met een progressive signaal, alleen projectors kunnen dat aan. Amerikaanse tv's kunnen dat vaak wel, maar daar heb je dan ook al hdtv's e.d. Dat de gc en xbox dus progessive scan ondersteunen is voor europa (nog) zo goed als zinloos (vraag me ook af of de europese varianten dat wel ondersteunen, veel europese dvd spelers ondersteunen het ook niet terwijl de amerikaanse uitvoeringen het meestal wel hebben).

• Symphony-X
Op dinsdag 26 maart 2002 19:30 schreef jasjenl het volgende:

[..]

Ten eerste: progressive scan is niet (- hetzelfde als -) 100 hz, progressive scan is eigenlijk alleen maar: niet-interlaced, dus zeg maar zoals een computer monitor-beeld. Ten tweede: (vrijwel?) geen enkele hier verkrijgbare europese tv kan iets met een progressive signaal, alleen projectors kunnen dat aan. Amerikaanse tv's kunnen dat vaak wel, maar daar heb je dan ook al hdtv's e.d. Dat de gc en xbox dus progessive scan ondersteunen is voor europa (nog) zo goed als zinloos (vraag me ook af of de europese varianten dat wel ondersteunen, veel europese dvd spelers ondersteunen het ook niet terwijl de amerikaanse uitvoeringen het meestal wel hebben).
bedankt voor deze waardevolle info!
ik denk dat ik dan toch maar voor een 50hz/60hz TV ga, nu is de vraag: WELKE?

kunnen jullie misschien een aantal aanraders noemen, tussen de 400 en 500 euro (gulden is no more).

thx!

Verwijderd

mediamarkt en daar gewoon de beeldkwaliteit vergelijken. Je hoeft niet altijd een Phillips of Sony te nemen, Hitachi, Mitsubishi enz zijn ook prima. Gewoon voor de stunts gaan.

• Symphony-X
Op dinsdag 26 maart 2002 19:43 schreef ajay het volgende:
mediamarkt en daar gewoon de beeldkwaliteit vergelijken. Je hoeft niet altijd een Phillips of Sony te nemen, Hitachi, Mitsubishi enz zijn ook prima. Gewoon voor de stunts gaan.
mediamarkt? wat is dat?

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-03 22:59

ZiegoM

Yammie R1

Ik heb een LOEWE XELOS 70CM 100HZ :7

Hier op heb ik al een aantal consoles gehad en ze werken allemaal perfect!

Ik denk dat deze TV alleen niet voor iedereen is weg gelegd :+

\_Specs_/

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 19:50 schreef Symphony-X het volgende:

[..]

mediamarkt? wat is dat?
Mediamarkt is een electronica gigant in Amsterdam en Rotterdam (www.mediamarkt.nl ofzo) die meestal goedkoper is dan een BCC, Megapool ofzo.

Laatst een Hitachi 73 cm voor € 500 gehaald :)

Verwijderd

kut tv is 50hz man

flikker de flikker

ik kan niet meer zonder 100hz

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 20:53 schreef kingofhill het volgende:
kut tv is 50hz man

flikker de flikker

ik kan niet meer zonder 100hz
Tja, dat 100Hz een beter beeld geeft lijkt me algemeen bekend. Maar voor computerspellen met een lightgun kan het NU nog niet anders. Helaas, pindakaas. :'(
Pagina: 1