routing internet naar interne server

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• ksmedts
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-12-2021
Ik heb een freesco router (die trouwens perfect werkt) voor internet delen, en een windows 2000 server waarop ik een webserver heb draaien.
Nu wil ik graag deze webserver toegankelijk maken vanaf het internet. Ik heb begrepen (na een hoop zoeken hier op tweakers en op de rest van het net) dat ik op de freesco server bv aavragen op poort 80 naar poort 80 van de win2k server moet routen. Alleen snap ik van heel dat gerout in linux helemaal nix....
Wie kan mij helpen

nog wat extra info over de config....
lokale adres van mijn freesco router is 192.168.0.2
het externe adres van mijn router is 212.83.x.x
het interne adres van mijn win2k server 192.168.0.1
de webserver van mijn win2k bak is bereikbaar op poort 80 in het interne netwerk.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:02
het moet niet zo moeilijk zijn om in de manual te kijken dacht ik zo

http://www.freesco.org/freesco/content.shtml

suc6 ermee, als er verder nog vragen zijn (die niet in de manual staan) dan mag je ze hier gerust stellen :)

A wise man's life is based around fuck you

• ksmedts
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-12-2021
Ik heb ondertussen al redelijk wat topics hier op god bekeken, en ook de handleiding maar zoals ik al zij ik snap dat hele route gebeuren niet.....
ik heb het volgende gedaan:
setup
advanced settings
47 port forwarding
daar ingetyped t,80,192.168.0.1/80

later heb ik ook nog via de remote admin in iexplorer bij de optie forwarding een route geadd deze geeft dezelfe regel bij port forwarding (dus werkt ook niet)....
en een andere mogelijkheid vind ik ook niet in de handleiding waar jij naar verwees......

zou je me misschien wat meer kunnen vertellen over routen en wat ik fout heb gedaan tot nu toe.......

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Dit staat nota bene in de FAQ... én in de search. Dus... als je concrete problemen hebt, mag je een nieuw topic openen :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Dit topic is gesloten.