CD-drives verdwenen in Windows

Pagina: 1
Acties:

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Topicstarter
Een vriend heeft het volgende probleem:

In Windows 98 ziet hij opeens zijn CD-drives (gewone reader en een writer) er niet meer bij staan. De device manager toont ze ook niet en geeft dus ook geen problemen aan. Windows doet dus alsof die dingen er gewoon niet in zitten. Bij het booten ziet hij ze wel opgesomd worden door het BIOS. De brander reageert echter niet op de eject-knop en wil dus helemaal niet meer open. De reader wel. Een dag geleden werkten ze allebei nog perfect :? ! Hij wil natuurlijk weer die dingen terughalen. Waar zou dit aan kunnen liggen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

zijn de drivers wel geinstalleerd?
en in het apparaatbeheer, staat daar toevallig een ! bij de vaste schijf controllers?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
het kan zijn dat windows geen 32bit drivers heeft voor je cdrom speler, (virus??)

check eens bij systeem, dan tabblad prestaties, daar moet iets staan over 'compatibiliteits modus'

check dit ff

A wise man's life is based around fuck you

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Topicstarter
Ja drivers zijn gewoon geinstalleerd. Er is echt niets aan Windows veranderd sinds het werkte. Device manager is een mooi schoon rijtje, nergens uitroeptekens te bekennen (en geen cd-drives dus ;)), ook geen onbekende apparaten.

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Topicstarter
Op maandag 25 maart 2002 22:02 schreef zwelgje het volgende:
het kan zijn dat windows geen 32bit drivers heeft voor je cdrom speler, (virus??)

check eens bij systeem, dan tabblad prestaties, daar moet iets staan over 'compatibiliteits modus'

check dit ff
Okee dat kan ik nog nakijken, maar toch vreemd dat hij die dan zomaar kwijtraakt van het ene op het andere moment...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Op maandag 25 maart 2002 22:04 schreef Marger het volgende:

[..]

Okee dat kan ik nog nakijken, maar toch vreemd dat hij die dan zomaar kwijtraakt van het ene op het andere moment...
dat zijn eigenschappen van virussen, je kan ze op het ene op het andere moment krijgen :)

A wise man's life is based around fuck you

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Topicstarter
Hehe, touche :)

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Topicstarter
Okee dit klinkt misschien raar:

Nou blijkt dat gisteren bij hem op het electriciteitsnet iets veranderd is aan de stroom. Die is er tijdelijk vanaf geweest, daarna deden dus die drives het niet meer.
Ik heb zijn computer bij mij thuis aangesloten en alles werkte hier perfect. Meerdere keren aan en uit gehad en getest, steeds in orde. Hij gaat naar huis, daar werkt het prompt nog steeds niet, ook na meerdere keren aan en uit niet.
De computer gaat aan, alle onderdelen krijgen stroom, behalve de cd-drives lijkt het. Ook bij het booten blijken de cd-drives toch niet opgesomd te worden, dus de hele computer ziet gewoon geen cd-drives. Als het bij mij wel werkt en bij hem weer niet, ga ik toch denken dat het aan te stroomtoevoer ligt.

Weet iemand of dit mogelijk is? Dat de cd-drives fout reageren op die verandering in het electriciteitsnet daar en dus weigeren te werken op die plek, terwijl ze het met stroom op een andere locatie wel gewoon doen? Zo ja, wat doen we hieraan?

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06-2025

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

--> [topic=450075/1/25]

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Verwijderd

Nero burningrom soms geinstalleerd als laatste? Geeft meer klachten dat je je cd rom kwijtbent Ik was ze kwijt onder winxp Succes.

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
Als ik het goed heb gezien ging het om win98 en heeft het niets te maken met Nero en het probleem van w2k. :?

Als het echt zo is dat het probleem pas is gaan optreden na een stroomonderbreking of verandering in het lichtnet bij die vriend dan kan ik me niet goed voorstellen dat de netspanning daar niet meer deugt, maar wel dat de aarding is veranderd. Wat is er precies aan gebeurd? Een 'zwevende' spanning op het chassis kan namelijk rare dingen doen (en cdrom-drives zijn al zo gevoelig), bijvoorbeeld veroorzaakt door het aansluiten van audio op de hifi. Probeer eens een geaard stopcontact en als ie die al gebruikte, check eens of die nog wel 'echt' is.. :)

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:19
Virusje? Je verschijnselen lijken verdacht veel op het Jack the Ripper virus.

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik zou eerst maar eens de voeding sjekken, gewoon de IDE (of SCSI) kabels eruit en vervolgens de pc aanzetten, gaan ze open is het een softwarematig probleem, gaan ze niet open, dan ligt het aan je hardware (cd-romspeler dus)

T.net gallery | V&A ads

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Topicstarter
Bedankt voor de reacties allemaal. Hij heeft intussen een aantal verschillende stopcontacten geprobeerd in het huis en op een aantal stopcontacten werkt het wel gewoon! Bij een aantal dus ook absoluut niet. Het lijkt er dus op dat het verhaal van Tonnes wel eens zou kunnen kloppen. Hij kan nu in elk geval weer met zijn cd-drives werken. Probleem niet direct opgelost, maar wel een workaround dus :)
Pagina: 1