[cm]idee voor power led, realiseerbaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Ik heb bij conrad een leuke led gezien, waaraan ik al een tijd zit te denken om deze als power led te laten functioneren. De meeste hebben slechts een rood/ groen / of blauwe kleur, nou wou ik dus wat anders :
Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/185/G1/185353G1.JPG

Productinformatie

Bij deze LED zijn de drie basiskleuren rood (GaAsP), groen (GaP) en 2 x blauw (Sic) in één behuizing ondergebracht. Iedere kleur is via bepaalde pins apart aan te sturen. Door het veranderen van de verschillende stromen kan de sterkte van de basiskleuren naar keuze worden afgestemd. Daardoor is het dus mogelijk oneindig veel kleuren te vormen en met hoge intensiteit uit te stralen. Doorlaatspanning: rood 1,7 V, groen 2,2 V, blauw 3,0 V, I = 20 mA, golflengte rood 660 nm, groen 565 nm, blauw 470 nm.
Compleet kleurenspectrum
5 mm
hij geeft dus alle kleuren realiseerbaar (als ik alles met gelover :9 )

wat ik dus wil is het volgende, een printje met componentjes om alle kleuren van rood naar blauw en weer terug in elkaar te laten overlopen.
Ik zou alleen niet weten hoe,.. en op google.tja.. tis moeilijk om zoiets te vinden (wel geprobeerd, maar neits te vinden)

weet iemand hoe ik dit het beste kan doen?

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Kolonel_E
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-08 21:52
zeer vet idee, maar ik zou ook niet weten.. :|
als het kan doe ik het misschien ook wel..
dan gaan we wel samen modden he :)

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

Met 2 potmetertjes, en dan maar blijven draaien >:)
Ik heb geen idee hoe dit automatisch moet, misschien met een knippermoduletje met een goed gedimensioneerd elkotje erop. Zoek eens wat schakelingetjes met een 555 als ic

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Als ik het goed begrijp wil je dit als power led gaan gebruiken. Misschien kan je verschillende spanningen aansturen via je LTP poort en daarmee hem in kleuren laten overlopen :?

[off-topic]
Hierbij mijn vraag is het mogelijk om verschillende spanningen te regelen op de LTP poort
[/off-topic]

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Op maandag 25 maart 2002 21:51 schreef Cornholio2001 het volgende:
Met 2 potmetertjes, en dan maar blijven draaien >:)
Ik heb geen idee hoe dit automatisch moet, misschien met een knippermoduletje met een goed gedimensioneerd elkotje erop. Zoek eens wat schakelingetjes met een 555 als ic
lol.. goed voor de armspieren >:)
hehe..
een 555 ic? (ik ben redelijk n00b met schakelingen bouwen :P )
Op maandag 25 maart 2002 21:52 schreef Rave17 het volgende:
Als ik het goed begrijp wil je dit als power led gaan gebruiken. Misschien kan je verschillende spanningen aansturen via je LTP poort en daarmee hem in kleuren laten overlopen :?

[off-topic]
Hierbij mijn vraag is het mogelijk om verschillende spanningen te regelen op de LTP poort
[/off-topic]
jup..dat wil ik..

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Neem een timer ic en een 4017 plak die aan elkaar en zorg dat de juiste pootjes van de 4017 aan de led zitten, zoiets moet toch lukken? wie maakt dit af met iets meer knowledge van ic's??

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Op maandag 25 maart 2002 21:55 schreef SlinkingAnt het volgende:
Neem een timer ic en een 4017 plak die aan elkaar en zorg dat de juiste pootjes van de 4017 aan de led zitten, zoiets moet toch lukken? wie maakt dit af met iets meer knowledge van ic's??
lol..ik weet geneens wat een 4017 is :)

ik zou meer wat hebben aan een uitgekouwde schakeling (die niet al te groot is) :)
et meot simpel blijven :P

Verwijderd

Ik weet nu dat een IC een integrated circuit is, maar ik weet niet wat die doen.

Ze worden wel eens in hdd meters gebruikt, maar als iemand iets meer zou kunnen vertellen, dan zou ik een mindere n00b met elektrische schakelingen zijn.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
whehe.. jah.. ok.. :)
duidelijk..ic's zijn gewoon verkleinde schakelingen.. een cpu is hetzelfde alleen dan vele malen geavanceerder.. ikw eet wat het component doet en war et voor is, maar bouwen zelf? ho maar !

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
ok..ik hoor net dat dit soort schakeling een beetje lastig is om te maken :P

Verwijderd

lijkt me ook vrij lastig

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
jup.. maar wel orinineel :o

Verwijderd

heb je de aansluitingen van die led ergens? als ik die weet kan ik wel wat voor je bedenken, of stuur zo'n led op maak ik er wel wat voor.

Leuk projectje :)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Op maandag 25 maart 2002 22:32 schreef Hans_Kazan het volgende:
heb je de aansluitingen van die led ergens? als ik die weet kan ik wel wat voor je bedenken, of stuur zo'n led op maak ik er wel wat voor.

Leuk projectje :)
volgends een vriend van me (probeert nu te registreren :P) dacht dat et een pnp(transistor) achtige aansluiting is...
ik wil em wel opsturen..maar ja..ik moet eerst weten of ik die dingen wel bestel :P zijn vrij prijzig!

maar als je wilt helpen.. heel graag, misschien leuk voor andere tweakers ook :)

Verwijderd

maar staan er geen aanluit schema'tje bij of zo?

En hoe snel wil je ze in elkaar over laten gaan? in een paar seconden of minuten? Als je het vrij snel laat gaan dan is het vrij simpel te realiseren volgens mij.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
vrij snel :)
om de seconde ofzow zou maar zeggen 2 seconden per kleur..
aansluit schema helaas niet.. ik zal conrad ff mailen

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-07 10:07
Er is al iemand die dit uitgevoerd heeft, maar het printje maken is echt heel moeilijk. Ik zal ff kijken of ik er nog wat over kan vinden.

edit:

[topic=288321/1/25]
alsje

Verwijderd

zal morgen eens in me pauze wat proberen, lijkt me nou niet echt heel moeilijk. jullie horen het nog wel

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Op maandag 25 maart 2002 23:05 schreef ajampaniki het volgende:
Er is al iemand die dit uitgevoerd heeft, maar het printje maken is echt heel moeilijk. Ik zal ff kijken of ik er nog wat over kan vinden.

edit:

[topic=288321/1/25]
alsje
pfff..lijkt me lastig

heb je al wat meer info ondertussen (ik ben ook aan het zoeken)
Op maandag 25 maart 2002 23:12 schreef Hans_Kazan het volgende:
zal morgen eens in me pauze wat proberen, lijkt me nou niet echt heel moeilijk. jullie horen het nog wel
hopen dat jij ook een leuk idee/uitvoering hebt :)

Verwijderd

Als je elke led apart met een sinus aanstuurt zul je alle kleuren van de regenboog kunnen zien.
Dus vier sinusgeneratortjes bouwen die op c. 0,5Hz draaien.

Elektuur 7/8-1993 blz 61 heeft een schakeling. Bibliotheek!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
tnx... ik heb bijna geen tijd, maar ik ga er eens ff rondneuzen :)

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 01:35 schreef augustus het volgende:
Als je elke led apart met een sinus aanstuurt zul je alle kleuren van de regenboog kunnen zien.
Dus vier sinusgeneratortjes bouwen die op c. 0,5Hz draaien.

Elektuur 7/8-1993 blz 61 heeft een schakeling. Bibliotheek!
Lijkt me inderdaad de beste oplossing.
Gaat er wel mooi uitzien denk ik.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

op hw.metku.net staat een led fader, deze laat leds langzaam aan en uit gaan om en om

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

Op maandag 25 maart 2002 21:47 schreef gitaarwerk het volgende:
Ik heb bij conrad een leuke led gezien, waaraan ik al een tijd zit te denken om deze als power led te laten functioneren. De meeste hebben slechts een rood/ groen / of blauwe kleur, nou wou ik dus wat anders :
[..]

hij geeft dus alle kleuren realiseerbaar (als ik alles met gelover :9 )

wat ik dus wil is het volgende, een printje met componentjes om alle kleuren van rood naar blauw en weer terug in elkaar te laten overlopen.
Ik zou alleen niet weten hoe,.. en op google.tja.. tis moeilijk om zoiets te vinden (wel geprobeerd, maar neits te vinden)

weet iemand hoe ik dit het beste kan doen?
sommige mobo's ondersteunen dual color leds

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 22:10 schreef gitaarwerk het volgende:
ok..ik hoor net dat dit soort schakeling een beetje lastig is om te maken :P
Dat heb ik tegen hem gezegt.....reden:Ik weet wel hoe ik die schakeling moet maken
maar die ken ik met meerdere ledjes en eerlijk gezegt snap ik enit echt hoe dat ledje
in elkaar zit kwa polen,ik d8 dat er nog minimaal 1 negatieve pool aan zou moeten
zitten.Ik ben nog verder aant zoeken,als ik iets vind zal ik het melden tenzij iemand
anders me al voor is ;) (hint hint....Zoekuh!!)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Op dinsdag 26 maart 2002 17:19 schreef _ferry_ het volgende:
op hw.metku.net staat een led fader, deze laat leds langzaam aan en uit gaan om en om
tnx.. maar helaas is dat niet hetgene :( komt omdat deze 3 kleuren led raarin melkaar zit,.het heeft een beetje een transistor effect volgends mij (en jazzyjefF)

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-08 11:12
subtiel schopje, ben eigenlijk best wel benieuwd of iemand een schema kan maken, want in de link die ergens gepost is staat ook niks :)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Op donderdag 28 maart 2002 15:07 schreef LiquidSmoke het volgende:
subtiel schopje, ben eigenlijk best wel benieuwd of iemand een schema kan maken, want in de link die ergens gepost is staat ook niks :)
check je icq

Verwijderd

heb je eerder de 556 nodig maar dat terzake

keer elektuur doorneuzen staat het zeker wel in, en vooral op die cdroms van hun

• Thijsch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 19:58
potmeter met een motortje eraan :P

Verwijderd

http://www.rabidhardware.net/howtos/pulsingled/index.shtml

daarmee moet het wel lukken

varieert tussen 2 en 7 volt...

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Op donderdag 28 maart 2002 21:21 schreef badpinguin het volgende:
http://www.rabidhardware.net/howtos/pulsingled/index.shtml

daarmee moet het wel lukken

varieert tussen 2 en 7 volt...
2 is d8 ik al teveel :(
maar ebdankt iig.. ik heb nu een schema en ik ga em eens uitwerken..als ie et doet, post ik em :)

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 21:49 schreef gitaarwerk het volgende:

[..]

tnx.. maar helaas is dat niet hetgene :( komt omdat deze 3 kleuren led raarin melkaar zit,.het heeft een beetje een transistor effect volgends mij (en jazzyjefF)
Dat d8 ik toen er sprake was van 3 pootjes ja....maar wa tik eigenlijk d8 is dat ze minimaal 1 gezamelijke anode moeste hebben en meest waarschijnlijk meer.....aangezien het er 3 zijn zijn het dus gewoon een sort van 3 ledjes in 1 van de 3 basiskleuren waarvan je de sterkte regelt

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
ledje is 6 pootjes :P

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb wel eens een filmpje gezien van zo'n led die constant van kleur wisselde (fadend), ook secundaire kleuren enzo. Het KAN dus wel kennelijk.. heb alleen geen idee meer waar ik dat filmpje ooit heb gezien (waarschijnlijk toch via hier, misschien op die ene site met al die reviews van gekleurde leds)

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Hé gitaar-man,
Je zoek iets wat de spanning (op je i/o poort) kan regelen (in stapjes van een paar mVolt)? Volgens mij bestaat dat gewoon! digitaal signaal uit je PC naar analoog signaal? Probeer Velleman D/A omvormer. Of Conrad bouwpakketjes, of Conrad's PC-gestuurde controllers.

Trouwens in de muziek gebruiken ze toch degame/midi poort voor sturing van lichteffecten op het podium? dit is het zelfde! Een pc-gestuurde dimmer c.q. pc-gestuurde pometer!
Dat is toch vrij standaard!

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Op donderdag 28 maart 2002 23:05 schreef Bart_Banaan het volgende:
Hé gitaar-man,
Je zoek iets wat de spanning (op je i/o poort) kan regelen (in stapjes van een paar mVolt)? Volgens mij bestaat dat gewoon! digitaal signaal uit je PC naar analoog signaal? Probeer Velleman D/A omvormer. Of Conrad bouwpakketjes, of Conrad's PC-gestuurde controllers.

Trouwens in de muziek gebruiken ze toch degame/midi poort voor sturing van lichteffecten op het podium? dit is het zelfde! Een pc-gestuurde dimmer c.q. pc-gestuurde pometer!
Dat is toch vrij standaard!
uhmz.. tja.. ik zou niet weten hoe dat met midi gaat,.. ben net bezig de mogelijkheden te ontdekken daarvan enzo

ik heb in men mailbox vandaag een schema gehad.. ik weet neit welke GOTter ik ervoor moet bedanken.. maar iig BEDANKT! :)

uhmz.. niet vie speciale poorten..gewoon random via een printje gelijk op de power :) thats all

Verwijderd

Ik heb ooit wel iets in de elektuur gezien. Die liet zo'n led alle kleuren van de regenboog maken.

Verwijderd

Of je bouwt mijn baybus in een kale versie >:)

PCBtje, micro, veel meer is niet nodig. Hiermee kun je heel veel aansturen, waaaronder 8 LEDs in intensiteit, oftewel maximaal 2 äll-color LEDs (heb je nog 2 LED outputs over >:) )

Deze LEDs hebben veel mogelijkheden... Je kunt er ook wel wat van vinden in het design document op http://www.xs4all.nl/~kruimpie (helemaal onderaan)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Op vrijdag 29 maart 2002 00:21 schreef --EasY-- het volgende:
Of je bouwt mijn baybus in een kale versie >:)

PCBtje, micro, veel meer is niet nodig. Hiermee kun je heel veel aansturen, waaaronder 8 LEDs in intensiteit, oftewel maximaal 2 äll-color LEDs (heb je nog 2 LED outputs over >:) )

Deze LEDs hebben veel mogelijkheden... Je kunt er ook wel wat van vinden in het design document op http://www.xs4all.nl/~kruimpie (helemaal onderaan)
ik heb em gelezen..heel vet.. iets teveel werk :( ik heb verdomd weinig tijd .. (ja..ik post veel, dat komt omdat ik online werk voor een gedeelte :P )

ik heb dat schema uit de electuur btw :) ik hoop dat ik die wel "even" kan maken

• LiquidSmoke
  • Laatst online: 15-08 11:12
Op donderdag 28 maart 2002 16:23 schreef gitaarwerk het volgende:

[..]

check je icq
kheb geen icq meer, mail me aub dan op [snip]

[ Voor 8% gewijzigd door LiquidSmoke op 04-09-2009 14:56 ]

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
gemailed
Op dinsdag 02 april 2002 22:24 schreef LiquidSmoke het volgende:

[..]

kheb geen icq meer, mail me aub dan op liquid_smoke7@hotmail.com

• YpS
  • Laatst online: 16-07 12:39

YpS

hmm hier heb ik ok wel intresse naar zon fadend LEDje.. is zwaar koel!!'

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/boterbas/rgb1.gif

laat weten welk schema en onderdelen je nodig hebt please....

• Super_ik
  • Laatst online: 15:53

Super_ik

haklust!

yps: mag ik ook een schema?, hijs coel :)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• DustMan4u
  • Laatst online: 10:33
Jullie weten toch wel wat dat ding kost he? Ik heb er al een keer een inkoopactie voor willen starten, maar toen was er geen interesse vanwege de prijs.

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Verwijderd

macro @ bit-tech heeft dit ook als powerled gebruikt
er komt binnekort een tutorial over op hun site (werd gezegd op het forum) ...

• RolandWitvoet
  • Niet online
Ik heb 2 van die ledjes in gebruik (power en hdd-led). Het zijn heel simpelwel 4 ledjes in 1 behuizing. per 2 ledjes hebben ze een gezamelijke - pool en het gehele apparaat heeft dus 6 pootjes (aan de ene kant 1x + rood, 1x + blauw en 1x - van rood en blauw samen. En aan de andere kant 1x + groen, 1x + blauw en 1x - van groen en blauw samen)

Let er wel op dat je de difuse uitvoering bestelt, in de heldere uitvoering (die ik helaas heb) zie je de verschillende kleuren zitten en ook het schijnsel op andere objecten is gewoon de verschillende kleuren naast elkaar, Als je bv rood en groen laat branden dan krijg je geen geel, maar zie je rood en groen vlak naast elkaar.

Afbeeldingslocatie: http://www.stack.nl/~redman/mcled.gif
1: rood+groen, iedere kleur straalt zijn eigen kant op
2: als het ergens tegen aan schijnt (10 cm) zie je de kleuren apart
3: ook van een afstandje (50cm) zie je geen geel, maar gewoon rood en groen
4: hetzelfde als 1, maar dan verduidelijkt mbv lijntjes
5: rood en blauw schijnsel wordt dus (op 20 cm) niet paars, maar blijft rood en blauw
6: op 50 cm, geen paars
7: op 20 cm geen paars
8: en op 5 cm ook geen paars, maar gewoon rood en blauw
Als je alle 4 kleuren aan zet zie je dus gewoon 4 cirkels schijnen
Ik heb trouwens ook wel interesse en een schakelingetje om er eens wat mee te doen. Ik heb nu instelpotmetertjes om de gewenste kleur mee in te stellen en het idee om de powerled/harddiskled met rood<->blauw een indicatie te laten geven over de temp van de kast/cpu. Maar een fader lijkt me eigenlijk net zo leuk :9~

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• YpS
  • Laatst online: 16-07 12:39

YpS

Op woensdag 03 april 2002 15:11 schreef Super_ik het volgende:
yps: mag ik ook een schema?, hijs coel :)
plaatje is gejat.. nie van mij helaas...

Verwijderd

ik denk dat je een multiplex-ic nodig zal hebben

zo een ic zet toch 1 signaal van serie naar parralel ,

dus ingang is serie , uitgang is paralel , en gaat zo naar elk kleurpinnetje vand e led

• DustMan4u
  • Laatst online: 10:33
Ik zal eens een keer heel hard gaan nadenken over een schakelingetje die dat realiseert, moet niet zo moeilijk zijn, maar dan moet ik eerst ff een keer naar conrad heen gaan om zo'n ledje te halen, zal ik zsm wel doen, jullie horen nog van mij.

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 15:50 schreef RolandWitvoet het volgende:

*KNIP*
Ik heb trouwens ook wel interesse en een schakelingetje om er eens wat mee te doen. Ik heb nu instelpotmetertjes om de gewenste kleur mee in te stellen en het idee om de powerled/harddiskled met rood<->blauw een indicatie te laten geven over de temp van de kast/cpu. Maar een fader lijkt me eigenlijk net zo leuk :9~
Als ik zie wat je allemaal wil doen, dan zou ik serieus nadenken over een kale versie van de Xtreme Baybus. PCB+MICRO+RS232 zou voldoende moeten zijn, daarna kun je de wereld aan :P

Eventueel zou je er eigen SW in kunnen schrijven, maar de software die erin gaat komen kan dit ook allemaal. Op www.xtremebaybus.tk vind je onderaan het designdocument met een paar bi-color all-color LED voorbeelden >:)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 10:45 schreef --EasY-- het volgende:

[..]

Als ik zie wat je allemaal wil doen, dan zou ik serieus nadenken over een kale versie van de Xtreme Baybus. PCB+MICRO+RS232 zou voldoende moeten zijn, daarna kun je de wereld aan :P

Eventueel zou je er eigen SW in kunnen schrijven, maar de software die erin gaat komen kan dit ook allemaal. Op www.xtremebaybus.tk vind je onderaan het designdocument met een paar bi-color all-color LED voorbeelden >:)
ik heb eventueel het schema voor de mensen die willen..
je moet het gevalletje wat erin staat 3x maken..
Als je intresse hebt, moet je me ff mailen..

en easy : zou jij dan die Xtreme-Baybus kunnen aanpassen?
Op woensdag 03 april 2002 15:34 schreef badpinguin het volgende:
macro @ bit-tech heeft dit ook als powerled gebruikt
er komt binnekort een tutorial over op hun site (werd gezegd op het forum) ...
ik hoop dat et wat word

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
owja : rolandWitvoet, deze si toch wel origineel voor in je case? >:) (ja, je word gelijk op je topic gepakt ! :) )

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 11:18 schreef gitaarwerk het volgende:

*KNIP*
en easy : zou jij dan die Xtreme-Baybus kunnen aanpassen?
*KNIP*
Niet nodig, alle benodigde functionaliteit zit er al in. Je moet alleen een hele berg componenten niet monteren :P

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
l0lz..
ik ga eens ff kijken en dat schema aanpassen als et lukt

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 15:07 schreef YpS het volgende:
hmm hier heb ik ok wel intresse naar zon fadend LEDje.. is zwaar koel!!'

[afbeelding]

laat weten welk schema en onderdelen je nodig hebt please....
hee iemand heeft mijn filmpje gepost cool ;)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 12:33 schreef subgrafix3d het volgende:

[..]

hee iemand heeft mijn filmpje gepost cool ;)
kan jij etmaken? (schema liggen?? )

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 12:33 schreef gitaarwerk het volgende:

[..]

kan jij etmaken? (schema liggen?? )
ja dat kan ik

het is 1 schema je moet hem alleen 3x bouwen om dit te krijgen

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
dan heb ik em denk ik al (electuur)

ow jah, nu weet ik waarom ik die Xtreme-Baybus niet wilt maken : die print alleen al :7
ik heb ook ff te weinig geld om die te maken denk ik

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 12:37 schreef gitaarwerk het volgende:

ow jah, nu weet ik waarom ik die Xtreme-Baybus niet wilt maken : die print alleen al :7
ja klopt is van de electuur ben er ook eentje aan het maken met een pic controller maar heb dr nog wat hulp by nodig mijn werkende versie is trouwens niet zelf gemaakt maar is wel net zo groot als een dubbeltje ongeveer

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
coolz.. verkoop je je huidige als je er zelf 1 gemaakt heb?? >:)

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 12:43 schreef gitaarwerk het volgende:
coolz.. verkoop je je huidige als je er zelf 1 gemaakt heb?? >:)
ja hoor maar die kan nog veel meer hih die kan faden random kleuren kiezen je kan ook zelf kleuren mengen en hij kan ook wit knipperen op 3 snelheden

• Super_ik
  • Laatst online: 15:53

Super_ik

haklust!

Op donderdag 04 april 2002 12:41 schreef subgrafix3d het volgende:

[..]

ja klopt is van de electuur ben er ook eentje aan het maken met een pic controller maar heb dr nog wat hulp by nodig mijn werkende versie is trouwens niet zelf gemaakt maar is wel net zo groot als een dubbeltje ongeveer
elektuur heb ik ook, welke maand een jaargang staat ie?

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 12:44 schreef Super_ik het volgende:

[..]

elektuur heb ik ook, welke maand een jaargang staat ie?
zal het schema wel even posten zo

Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/a_vandaal/schema.gif

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 12:43 schreef subgrafix3d het volgende:

[..]

ja hoor maar die kan nog veel meer hih die kan faden random kleuren kiezen je kan ook zelf kleuren mengen en hij kan ook wit knipperen op 3 snelheden
voor heoveel verkoop je em ?? >:)
ik ben een beetje lui :)

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 12:51 schreef gitaarwerk het volgende:

[..]

voor heoveel verkoop je em ?? >:)
ik ben een beetje lui :)
hih nou ding heeft alleen 1 nadeel zit een ingebouwde timer in dus kapt er na 10 min automatische mee

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 12:53 schreef subgrafix3d het volgende:

[..]

hih nou ding heeft alleen 1 nadeel zit een ingebouwde timer in dus kapt er na 10 min automatische mee
eruit slopen?? :P

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 12:53 schreef gitaarwerk het volgende:

[..]

eruit slopen?? :P
zal vast wel mogelijk zijn op een of andere manier

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
hehe..als je dat kan doen, en m wilt verkopen.. hehe
wat moettie kosteh?

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 12:37 schreef gitaarwerk het volgende:

Tja... De PCB is eigenlijk gemaakt om 4 fans toerengeregeld te sturen inclusief LCD display en al... Als je alleen met een allcolor LED aan de slag wil, kun je het veeeel kleiner maken. De PCB zoals die er nu ligt is 100x80 mm

In principe voldoet een 8 pins microcontrollertje al. PCBtje van 10x10mm moet kunnen dan >:)

Leuk idee om te maken als de Xtreme baybus af is :7

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
een grote ja :(
naja.. ik heb eigenlijk alles voor mijn cm al liggen... ik wee took niet of ik dit idee nog ga doen btw..
wel stealth mod >:)

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 13:24 schreef --EasY-- het volgende:

[..]

Tja... De PCB is eigenlijk gemaakt om 4 fans toerengeregeld te sturen inclusief LCD display en al... Als je alleen met een allcolor LED aan de slag wil, kun je het veeeel kleiner maken. De PCB zoals die er nu ligt is 100x80 mm
zo groot hoeft ie echt niet hoor past allemaal makkelijk op een kleinere pcb en als het met een pic controller kan straks kan het nog kleine mijn rgb led controller die ik hier heb past op een dubbeltje of 2 eurocent muntje

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 13:27 schreef subgrafix3d het volgende:

[..]

zo groot hoeft ie echt niet hoor past allemaal makkelijk op een kleinere pcb en als het met een pic controller kan straks kan het nog kleine mijn rgb led controller die ik hier heb past op een dubbeltje of 2 eurocent muntje
Zie edit >:) we hebben elkaar gecrossed. Ik ben absoluut geen fan van PIC controllers, ik zelf zou het in een tiny AVR proppen... Is ook SO-8 behuizing enzo.... Wel leuk om te maken als ik de Xtreme Baybus een beetje op poten heb >:)

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 13:32 schreef --EasY-- het volgende:

[..]

Zie edit >:) we hebben elkaar gecrossed. Ik ben absoluut geen fan van PIC controllers, ik zelf zou het in een tiny AVR proppen... Is ook SO-8 behuizing enzo.... Wel leuk om te maken als ik de Xtreme Baybus een beetje op poten heb >:)
ja kan ook natuurlijk het hele electro gebeuren lukt me wel maar van proggen heb ik geen verstand lol

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
proggen zuigen :9
veelste veel wrk :) tis in princiepe ook maar een fannetje hoor die aangestuurd moet worden :)

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 13:32 schreef subgrafix3d het volgende:

[..]

ja kan ook natuurlijk het hele electro gebeuren lukt me wel maar van proggen heb ik geen verstand lol
Aha iemand uit de hardware stallen :P

Kijk gewoon eens naar de Atmel AVR controllers, dan krijgt programmeren ineens een heel nieuwe dimensie >:)

Die rottige PIC controllers hebben voor elk chiptype zowat weer een andere instructieset, dit kan hier wel, daar niet... bah :(

Verwijderd

aja weet je wat het is je hebt alleen een 3 kanalen pwm
(puls width modulation ) generator nodig die de 3 hoofd kleuren doet faden of random doet genereren en dan ben je klaar

he ik zie trouwens net dat atmel 3 kanalen pwm controllers heeft ;-)

http://www.atmel.com/atmel/products/cgi/locator5.cgi/atmel/products/cgi/locator5.tab

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 13:38 schreef subgrafix3d het volgende:
(puls width modulation ) generator nodig die de 3 hoofd kleuren doet faden of random doet genereren en dan ben je klaar

http://www.atmel.com/atmel/products/cgi/locator5.cgi/atmel/products/cgi/locator5.tab
doe je best :7 >:) :)

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 13:38 schreef subgrafix3d het volgende:

Neej joh dat gaat niet werken... VEEL te duur. Gewoon een Atmel AT tiny 12 ofzo nemen, is een mini 8 pins dingetje. En dan zelf een PWM routine schrijven... Zodra de Xtreme Baybus af is ga ik zo'n dingetje eens bouwen >:)

Lachen.... :P

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
ik heb net men spullen van DIL binnen. heel netjes verpakt etc, ewoon ff doorgefaxt, is nu 3 dagen later en binnen :)

ff ccfl - en blauwe leds :)
nu ff ijken wat ik ermee gaat doen

Pagina: 1