Ik heb 2 identieke LCD's gekregen uit oude printers, 2x16 regels met HD44780 controller. Een van een kameraad, een van het werk. Alleen nu heb ik een probleem, als ik m aansluit initialiseert hij alleen willekeurig een paar stukjes van de eerste rij. Verder doet hij niks. Na een reboot wordt hij bloedheet, en de kabel ook. De spanning van 5V klopt, de potmeters ook. Ik heb de aansluitingen opnieuw gesoldeert, op kortsluiting gecheked.
Dus ik heb echt geen idee, maar hij doet niks. Ik ben beetje bang dat ie nu dood is (hij werkte voor ik m kreeg). Nu heb ik nog een over, dus wil ik graag weten wat het zou kunnen zijn.
Hier 2 pics. Ze komen uit een oude HP en een stomme onbekende matrix printer. De pics zijn van te dichtbij, dus zijn een beetje brak.

Het is trouwens ook een HD44780 A00, met japanse fonts dus (zitten ook standaard fonts tussen), boeit dat?
Dus ik heb echt geen idee, maar hij doet niks. Ik ben beetje bang dat ie nu dood is (hij werkte voor ik m kreeg). Nu heb ik nog een over, dus wil ik graag weten wat het zou kunnen zijn.
Hier 2 pics. Ze komen uit een oude HP en een stomme onbekende matrix printer. De pics zijn van te dichtbij, dus zijn een beetje brak.
Het is trouwens ook een HD44780 A00, met japanse fonts dus (zitten ook standaard fonts tussen), boeit dat?