[winroute] alleen via lokale IP op winroute pc?

Pagina: 1
Acties:

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 20:34
Ik heb hier op de met internet verbonden pc winroute draaien, omdat achter die pc een webserver en koetje proxy draait.
Dit werkt allemaal perfect.

Alleen, op de pc met winroute (mijn workstation) kan ik dus de webserver niet bereiken zoals anderen; namelijk via mijn IP van @home.
Op mijn eigen pc moet ik het lokale IP van de webserver gebruiken.

Is het mogelijk iets in te stellen zodat ik op de winroute pc ook via mijn @home IP kan browsen naar de webserver?

Verwijderd

Ik ben dit probleem ook wel eens tegen gekomen. Hoe je hem ook voor de lokale stations op het externe IP bereikbaar kunt maken zou ik je niet kunnen vertellen, maar een workaround is misschien om de DNS server van WinRoute te gebruiken, enable lookup in hosts file aan te zetten, en daar de hostname die je aan je 'buiten' ip hebt hangen te koppelen aan je interne IP. Als je dan op naam (ipv op IP) browst werkt het in ieder geval. Ok, het is een workaround, maar je moet wat :)

• Rene59
Mja, dan houd je eigenlijk jezelf voor de gek he ;)
Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een methode waarbij je dus op de winroute pc zelf ook alle 'routes' kunt testen...

• Poiter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 14:54
Via een externe proxy kan dat bv. Maar de simpelste manier is wel http://www.anonymizer.com (of soortgelijke services)

• Rene59
Het is dus niet softwarematig op de winroute pc zelf te doen begrijp ik?

• Poiter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 14:54
nope

• Rene59
En bij wie kan ik daar over klagen? :P
Maar ff serieus, met de hosts file dan maar.
192.168.0.2 cp24222-a.dbsch1.nb.nl.home.com
Dit werkt.
192.168.0.2 217.120.115.164
Dit werkt niet.

Hoe zorg ik ervoor dat de onderste ook gaat werken?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Niet.

Komt door NAT.
Zelfs met IPtables wordt dit omzeild door er het lokale adres neer te zetten ipv het publieke IP.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Rene59
Erg jammer.
In ieder geval bedankt voor de hulp :)

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

ik heb tegenwoordig ook hetzelfde probleem, draai een webserver op 192blabla en die is te bereiken via mijn publieke ip voor anderen. (of via thomas.iptower.nl)

echter ik moet altijd als ik naar die machine toewil, via 192.blabla

toen ik nog kabel had en een linux bak die 24 /7 aanstond had ik het wel werkend. echter die linux machine heb ik niet zelf geconfigged, maar het is volgens mij dus wel mogelijk.

hoe weet ik dus niet en ben ook al een tijdje bezig met uitzoeken.. tot nu toe geen geluk... maar dat het kan is zeker..

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Pagina: 1