Toon posts:

[VBA-Acces 97] Lijst met collection

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Volgende probleempje:

In access 97 een form aangemaakt waarin een lijst staat met een aantal gegevens. Deze lijst moet gevuld worden door een collectie. Dit is inmiddels voor elkaar, en geen punt meer.

Nu is echter de vraag hoe die lijst realtime in te vullen is, d.w.z. zonder een tussenkomend scherm voor toevoegen of wijzigen. Ik wil in deze lijst dan waarden kunnen intypen, die automatisch worden aangevuld.
Ik heb sterk de neiging om te denken dat dit niet kan, heeft iemand hier een idee over?

Verwijderd

Wat is er mis met het gebruiken van een tabel? In Access?? Formulieren werken namelijk standaard op tabellen, dus zonder tussenkomst...

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk niet standaard :)
Alles werkt door middel van VBA. Er zit dus niets direct gekoppeld aan een tabel (de tabellen zitten overigens ook in een apart bestand). Een subformulier is geen nette oplossing. Ik wil dus gewoon in die lijst kunnen typen, maar dat schijnt niet te kunnen...

't is overigens een opdracht voor school, dus er zijn wel wat regeltjes over wat wel en wat niet mag...

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08-09 17:20

Boss

+1 Overgewaardeerd

Begrijp ik het goed: je wilt een lijst, met een lege regel erboven waar je in kan typen en dat hij dan naar dat item in de onderstaande lijst gaat? Zeg maar een dropdownbox die altijd open staat?
Die 'zit niet' in Access 97. Ik heb het een keer ergens opgelost door een lijst en een dropdownbox zo neer te zetten dat als je de lijst opende, hij precies over de dropdosnbox viel waardoor je niet kon zien dat het eigenlijk 2 controls waren.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.