SCSI probleempje

Pagina: 1
Acties:

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 15:16
Hoi,

Ik heb een oude Future Domain corp. TMC-1660 scsi kaartje. Nou heb ik een papiertje waar op staat hoe de jumpers moeten staan: ftp://ftp.adaptec.digisle.net/obsolete/future_domain-trantor/1650-60.exe

Hij staat als volgt ingesteld
irq: 5 ( default )
ROM bios adres: CA00H-CBFFH ( default )
I/O port adres: 140H-14FH ( default )

Het is een isa kaartje dus moet hem in win2k gewoon zelf alles instellen. Het probleem is dat als ik alles zo invul ( moet het zo ? )

geheugenbereik = rombios adres
irq = irq :)
I/O port adres: in/ uitvoerbereik

Krijg ik der een mooi ! voor te staan. Geen conflicten windows zegt dat der niet genoeg vrij geheugen bereik is en dat ik een ander apparaat uit moet zetten om dit te starten...
( code 12 )

Ik snap der niks meer van... Hij vind me tape wel ( in het bios dan he )

Verwijderd

Geheugenbereik zijn eventuele mapped geheugen adressen waardoor de CPU met de kaart communiceert. Dat is dus nooit het BIOS adres. Ik zou proberen geheugenbereik gewoon leeg te laten. Verder is het misschien zinvol om bij MS langs te fietsen om te kijken of dat ding wel gesupport is.

• Dezjay
Hij staat in win2k dus dan is ie vast wel gesupport

• Dezjay
Nou hen nog ff gekeken maar die adressen izjn precies het zelfde !! En je ken hem niet leeg laten

Verwijderd

Kan zijn dat om een of andere vage reden je PC IRQ 5 al in bezit heb, probeer eens wat shit uit te zetten zoals com-poorten etc. in je BIOS, en probeer het dan nog es.

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-08 20:20
Ik heb hetzelfde gehad, alleen onder win98SE en met mijn videokaart (MatroxG400MAX).
Ik kreeg ook problemen met mijn uitvoerbereik. Het lag toen in conflict met mijn ACPI controller, meen ik mij te herinneren.
De oplossing lag niet bepaald voor de hand. Ik had toen in die tijd mijn bios van mijn abit bordje geüpdatet. Toen ik dit ongedaan maakte, deed alles het weer perfect. (geen conflikt meer !!) Nadat windows de goede instellingen had opgeslagen kon ik weer rustig de bios-update eroverheen knallen. (Zonder na een herstart een conflikt te krijgen! (??)) Waaraan dat lag, wist toen niemand, ook niet hier bij tweakers. Maar goed, hij deed het weer en daarom ging het mij.

Ik weet natuurlijk niet of jij ook iets met jouw biosbordje hebt gedaan, maar goed, daaraan zou het kunnen liggen, gezien mijn ervaring.

Succes ermee

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

• Dezjay
Ik heb verder niet mijn bios geflasht dus daar licht het nie aan...

ik heb geen conflict ( zegt windows en ben alles bij langs geweest )

Ik heb alle instellingen geprobeert ( zelf zonder jumpers voor irq etc )

Nog iemand een id ?
Pagina: 1