nog recht op garantie op kapotte IBM hd??

Pagina: 1
Acties:

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb 3 maanden geleden een IBM 40Gb 7200rpm harddisk gekocht bij de computerland en die vertoond nu na drie maanden al gebreken. Me pc kan de hd niet lezen, ik krijg dan het bericht algemene leesfout. En hij maakt rare krakende geluiden.
Ik ben er mee terug gegaan naar de computerland en daar zeiden ze dat ik geen garantie meer heb, omdat van een van de pinnetjes waar de ide kabel opmoet een stukje was afgebroken (dat is hier niet te zien omdat ik voor de foto een hd uit een andere pc heb gebruikt plaatje zit er bij om me verhaal duidelijker te maken)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~verhe738/hd2.jpg

en op die zelfde plaats op de onderkant van de hd er ook een pinnetje kapot was. Onder de streepjescode zijn een aantal pinnetjes te zien een daarvan is er een kapot.(dat is hier niet te zien omdat ik voor de foto een hd uit een andere pc heb gebruikt plaatje zit er bij om me verhaal duidelijker te maken)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~verhe738/hd.jpg

Ik heb er niks verkeerds gedaan met de hd, ben er altijd heel voorzichtig geweest methet eruit halen van de kabels en zo.
Mijn vraag aan jullie is of jullie vinden dat ik nog recht op garantie heb??
laat je mening rust weten, alle relevante reacties zijn welkom

sorry dat de layout een beetje vern**kt is, had geen tijd op het plaatjes kleiner te maken :)

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Volgens mij heb je nog gewoon garantie, als computerland niet mee wil werken zou ik het ff direct via IBM proberen.

Specs

• Toet3r
  • Niet online
Op maandag 25 maart 2002 21:13 schreef Masterdam het volgende:
Volgens mij heb je nog gewoon garantie, als computerland niet mee wil werken zou ik het ff direct via IBM proberen.
compuerland gaat hem nu opsturen naar ibm, maar het is dus nie zeker ofdat ik een nieuwe hd krijg, dat is afwachten

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:40
Doe er een briefje bij dat je hem 7 uur en 59 minuten p/d gebruikt en dat ze dus maar garantie moeten verlenen >:).

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
...
laat je mening rust weten, alle relevante reacties zijn welkom

sorry dat de layout een beetje vern**kt is, had geen tijd op het plaatjes kleiner te maken :)
Doe er een briefje bij dat je hem 7 uur en 59 minuten p/d gebruikt en dat ze dus maar garantie moeten verlenen >:).
|:(|:(|:(|:(

• Toet3r
  • Niet online
Op maandag 25 maart 2002 21:22 schreef HermeS het volgende:
Ja maak er maar grappen over :(
zo grapig vind ik het anders nie dit is namelijk al de tweede hd die kapot is gegaan, weer ben ik van alles kwijt dit keer ongeveer 35GB aan data
niet leuk dus

• HermeS
tjonge jongen cheer-up, hebben somige mensen hunn humor verloren ofzo.

Z'n geintje maak ik dus alleen wanneer ik zo goed als zeker weet dat het goed komt, als ik een vermoeden had dat IBM moeilijk ging doen dan maak ik dus echt niet z'n geintje he ;) .

IBM weet heus wel dat jij geen baat hebt bij het ondeugelijk gebruik (lees schudden enzo), z'n pinnetje hoort niet zomaar aftebrekken, simpel zat. gewoon even wachten en je zult zien dat het vervangen word.

• Toet3r
  • Niet online
Op maandag 25 maart 2002 21:24 schreef YT-Croc het volgende:

[..]

[..]

|:(|:(|:(|:(
ik weet nie wat je loopt te zeuren maar relevante is een goed nederlands woord :)

• HermeS
Op maandag 25 maart 2002 21:49 schreef Pluisje het volgende:

[..]

ik weet nie wat je loopt te zeuren maar relevante is een goed nederlands woord :)
hij bedoelde dat ik m'n smoel moest houden :) .

• Toet3r
  • Niet online
Op maandag 25 maart 2002 21:45 schreef HermeS het volgende:
tjonge jongen cheer-up, hebben somige mensen hunn humor verloren ofzo.

Z'n geintje maak ik dus alleen wanneer ik zo goed als zeker weet dat het goed komt, als ik een vermoeden had dat IBM moeilijk ging doen dan maak ik dus echt niet z'n geintje he ;) .

IBM weet heus wel dat jij geen baat hebt bij het ondeugelijk gebruik (lees schudden enzo), z'n pinnetje hoort niet zomaar aftebrekken, simpel zat. gewoon even wachten en je zult zien dat het vervangen word.
oh nou leuk dat jet het zo goed bedoelt maar ik zag het er nie helemaal in,
nu nog steeds nie eigenlijk

• HermeS
Op maandag 25 maart 2002 21:50 schreef Pluisje het volgende:

[..]

oh nou leuk dat jet het zo goed bedoelt maar ik zag het er nie helemaal in,
nu nog steeds nie eigenlijk
Stel ik je gerust wanner ik zeg, dat ik een jaar geleden een p133 kreeg, welke het niet meer deed. Wat bleek de HD was kapot, zelfde probleem als jouw met de quantem 1gb HD (5 1/4 >:) ). Simpel solderen. (alleen de IDE kabel kun je er dan niet meer eruit halen.

Volgens de Nederlandse wet heb je recht op een deugedelijk product en hun hebben de plicht deze televeren. Simpel zat weet niet wat hij gekost heeft, maar boven een paar honderd gulden is de winkel zelf neit aansprakkelijk maar de fabrikant.

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ik zou me inderdaad niet te veel zorgen maken. IBM zorgt wel dat je een nieuwe schijf krijgt, ik verwacht echt niet anders....

• Toet3r
  • Niet online
Op maandag 25 maart 2002 21:53 schreef HermeS het volgende:

[..]

Stel ik je gerust wanner ik zeg, dat ik een jaar geleden een p133 kreeg, welke het niet meer deed. Wat bleek de HD was kapot, zelfde probleem als jouw met de quantem 1gb HD (5 1/4 >:) ). Simpel solderen. (alleen de IDE kabel kun je er dan niet meer eruit halen.

Volgens de Nederlandse wet heb je recht op een deugedelijk product en hun hebben de plicht deze televeren. Simpel zat weet niet wat hij gekost heeft, maar boven een paar honderd gulden is de winkel zelf neit aansprakkelijk maar de fabrikant.
Op dinsdag 26 maart 2002 00:35 schreef MegaJurk het volgende:
Ik zou me inderdaad niet te veel zorgen maken. IBM zorgt wel dat je een nieuwe schijf krijgt, ik verwacht echt niet anders....
leuk dat julli zo optimistish zijn, maar dat ben ik niet totdat ik zeker weet of dat ik een niewe krijg

Verwijderd

Dat pennetje is niet het probleem van de schijf geweest. Kans is dat je een nieuwe schijf krijgt is erg groot. Of een schijf die gerepareerd is,... als die pen je klachtomschrijving was had ik er aan getwijffelt.
Pagina: 1