Weten jullie of het zin heeft om de opta te vragen

Pagina: 1
Acties:

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
ofze KPN kunnen Forceren in heel Nederland ADSL aan te leggen ook in de achterstands getto`s waar ook ik als menig niet kabelaar / Adsler in woon ??

Of moet ik gewoon met m`n breedbeeld TV UPC en KPN medewerkers gijzelen ??? >:)

• Bajo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 12:01
Gaat je niet lukken.

Jij gaat ook geen friettent neerzetten in de woestijn ;)

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Verwijderd

alsjeblieft niet de UPC helpdesk gijzelen hoor! die doen al zo weinig en dan doen ze helemaal niks :'(

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Camels lusten ook friet !!

Maar ik heb dus al een jaar geleden een brief gekregen van UPC dat ze binnen zeerkorte tijd Kabel voor me hadden het is inmiddels een jaar later :-)

En ik heb Wanadoo Hometime dat zegt denk ik wel genoeg ;(

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-08 15:51
Als je eerst eens aan Pim gaat vragen of die een wet wil aannemen die stelt dat ADSL een eerste levensbehoefte is die overal tegen het zelfde, door de overheid vastgestelde tarief moet worden aangeboden wel. (Aan andere politici hoef je het niet te vragen, die snappen wel dat dat niet kan >:) )

Anders niet.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 23:13
Op maandag 25 maart 2002 21:01 schreef raymonvdm het volgende:
ofze KPN kunnen Forceren in heel Nederland ADSL aan te leggen ook in de achterstands getto`s waar ook ik als menig niet kabelaar / Adsler in woon ??

Dat is helemaal niet mogelijk met de ADSL techniek. verdiep je AUB eerst even een klein beetje voordat je zulke uitspraken doet.

vanaf een centrale is het max 3-3.5KM...langer mag de telefoonlijn niet zijn. Daar kan de KPN niets aan doen hoor :D

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

De OPTA is er niet voor jou, die is er voor andere telecombedrijven, dus vergeet het maar.

Dit is dus een van de nadelen van concurrentie: vroeger bood KPN gewoon dingen onder de kostprijs aan omdat het gewoon verplicht was), maar nu KPN een gewoon bedrijf is doet het alleen nog maar investeringen die rendabel zijn...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• jochemd
Op maandag 25 maart 2002 21:49 schreef Moartn het volgende:
Dit is dus een van de nadelen van concurrentie: vroeger bood KPN gewoon dingen onder de kostprijs aan omdat het gewoon verplicht was), maar nu KPN een gewoon bedrijf is doet het alleen nog maar investeringen die rendabel zijn...
KPN biedt nog steeds telefonie aan onder de kostprijs (BelBudget). Dat moeten ze wettelijk ook, daar is een speciale arme-weduwe-in-Appelscha-die-niet-mag-vereenzamen wet voor aangenomen.
Alleen vindt de politiek flat-rate internet toegang niet belangrijk genoeg om via een dergelijke constructie een kunstmatig lage prijs af te dwingen. En terecht.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Op maandag 25 maart 2002 23:46 schreef jochemd het volgende:

[..]

KPN biedt nog steeds telefonie aan onder de kostprijs (BelBudget). Dat moeten ze wettelijk ook, daar is een speciale arme-weduwe-in-Appelscha-die-niet-mag-vereenzamen wet voor aangenomen.
Alleen vindt de politiek flat-rate internet toegang niet belangrijk genoeg om via een dergelijke constructie een kunstmatig lage prijs af te dwingen. En terecht.
En waarom zou dat terecht zijn? het is tegenwoordig een vrij belangrijk iets namelijk. En dat ze niet verplichten dat overal breed band internet moet zijn zou ik het niet meer dan normaal vinden als ze verplichten dat er op elke plek een of andere vorm van flat fee internet moet zijn.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• jochemd
Op dinsdag 26 maart 2002 10:22 schreef rwb het volgende:

En waarom zou dat terecht zijn? het is tegenwoordig een vrij belangrijk iets namelijk. En dat ze niet verplichten dat overal breed band internet moet zijn zou ik het niet meer dan normaal vinden als ze verplichten dat er op elke plek een of andere vorm van flat fee internet moet zijn.
Neem satteliet.
Neem ISDN + een 400 EUR abo ergens.
Neem een leased line.

Er zijn zoveel opties op dit gebied dat het echt niet nodig is om beschikbaarheid te verplichten.

ADSL en kabel zijn trouwens niet flat-fee. Als je over je FUP heen gaat moet je ook extra betalen.

• bazs2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op maandag 25 maart 2002 21:01 schreef raymonvdm het volgende:

Pak je wapenverzameling er maar bij. >:)

Technisch gaat het niet lukken dat ADSL in heel Nederland komt.
Zoek eens wat info op over ADSL, dan leer je al snel waarom het niet kan. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Op dinsdag 26 maart 2002 12:38 schreef jochemd het volgende:

[..]

Neem satteliet.
Neem ISDN + een 400 EUR abo ergens.
Neem een leased line.

Er zijn zoveel opties op dit gebied dat het echt niet nodig is om beschikbaarheid te verplichten.

ADSL en kabel zijn trouwens niet flat-fee. Als je over je FUP heen gaat moet je ook extra betalen.
Ja en dat is lekker betaalbaar voor de gemiddelde persoon.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 23:13
Op dinsdag 26 maart 2002 16:25 schreef rwb het volgende:

[..]

Ja en dat is lekker betaalbaar voor de gemiddelde persoon.
daar gaat het niet om. het IS mogelijk, en daarom is flat-fee in zulke gebeiden ook niet verplicht.

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 21:46 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet mogelijk met de ADSL techniek. verdiep je AUB eerst even een klein beetje voordat je zulke uitspraken doet.

vanaf een centrale is het max 3-3.5KM...langer mag de telefoonlijn niet zijn. Daar kan de KPN niets aan doen hoor :D
Ik denk dat hij xDSL bedoeld. Er zijn genoeg technieken die verder reiken dan 5 km en op hetzelfde principe gebaseerd zijn. Voorbeeldje is IDSL, maar zal KPN nooit aan beginnen vrees ik. :(

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 16:41

qless

...vraag maar...

Op maandag 25 maart 2002 21:46 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

Belgacom ADSL (1 mbps downstream) over PSTN MAX 5,5 km...dus dat kan wel.

ISDL (144 Kbps, soort ISDN) 12 km.

en dan zijn er nog wat meer van dat soort xDSL technieken, de een voor hogere snelheden, de ander voor langer afstanden.

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Op dinsdag 26 maart 2002 16:51 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

daar gaat het niet om. het IS mogelijk, en daarom is flat-fee in zulke gebeiden ook niet verplicht.
Ja maar ik bedoel dat ik het niet meer dan logisch zou vinden dat flat-fee internet overal voor een betaalbare prijs beschikbaar moet zijn net zoals telefoon. Want de overheid wil tenslotte toch ook de e-comerce en andere internet zooi promoten

• jochemd
Op woensdag 27 maart 2002 10:11 schreef rwb het volgende:

Ja maar ik bedoel dat ik het niet meer dan logisch zou vinden dat flat-fee internet overal voor een betaalbare prijs beschikbaar moet zijn net zoals telefoon. Want de overheid wil tenslotte toch ook de e-comerce en andere internet zooi promoten
Tsja, als je nou eens opschrijft wat je bedoelt dan krijg je in één keer het antwoord dat je wil.

Omdat de overheid bepaalde zaken wil bevorderen zouden die meteen een eerste levensbehoefte zijn? Ik denk het niet.
Betaalbare flat-fee internet is nog steeds niet noodzakelijk om een fatsoenlijk bestaan te hebben (of kan jij een voorbeeld noemen waarbij de kwaliteit van het bestaan ernstig wordt aangetast door het niet beschikbaar zijn van flat-fee internet?).

Waar jij trouwens het idee vandaan haalt dat telefonie flat-fee zou zijn is mij een raadsel. Als ik meer bel wordt mijn rekening toch echt hoger :?

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Op woensdag 27 maart 2002 11:23 schreef jochemd het volgende:

[..]

Tsja, als je nou eens opschrijft wat je bedoelt dan krijg je in één keer het antwoord dat je wil.

Omdat de overheid bepaalde zaken wil bevorderen zouden die meteen een eerste levensbehoefte zijn? Ik denk het niet.
Betaalbare flat-fee internet is nog steeds niet noodzakelijk om een fatsoenlijk bestaan te hebben (of kan jij een voorbeeld noemen waarbij de kwaliteit van het bestaan ernstig wordt aangetast door het niet beschikbaar zijn van flat-fee internet?).

Waar jij trouwens het idee vandaan haalt dat telefonie flat-fee zou zijn is mij een raadsel. Als ik meer bel wordt mijn rekening toch echt hoger :?
Ik heb niet gezegd dat het een eerste levens behoefte is. Maar dat is telefonie ook niet en daar is wel door de overheid voor gezorgd dat dat overal beschikbaar is. En het leven word inderdaad niet erg aangetast door het niet beschikbaar zijn van flat-fee internet maar het voegt wel degelijk iets toe net zoals telefonie. Ik heb ook nergens gezegd dat telefonie flat-fee is en daar heb je ook wel een goed punt mee. Echter denk ik dat internet steeds belangrijker word dat het wel degelijk wenselijk is dat mensen steeds langer online zijn en dat is voor een hoop mensen niet goed te betalen op dit moment. Daarom denk ik dat er een taak voor de overheid is weg gelegd om te zorgen dat er overal minstens een vorm van flat-fee internet mogelijk is voor een redelijke prijs

• jochemd
Op woensdag 27 maart 2002 11:48 schreef rwb het volgende:

Maar dat is telefonie ook niet en daar is wel door de overheid voor gezorgd dat dat overal beschikbaar is.
De overheid is dus wel van mening dat telefonie een eerste levensbehoefte is.
Ik heb ook nergens gezegd dat telefonie flat-fee is en daar heb je ook wel een goed punt mee.
Sorry.
Echter denk ik dat internet steeds belangrijker word dat het wel degelijk wenselijk is dat mensen steeds langer online zijn en dat is voor een hoop mensen niet goed te betalen op dit moment. Daarom denk ik dat er een taak voor de overheid is weg gelegd om te zorgen dat er overal minstens een vorm van flat-fee internet mogelijk is voor een redelijke prijs.
Ik niet. Dat hoeft zeker niet overal. Bibliotheken, gemeentehuizen, scholen e.d. is volgens mij meer dan genoeg.

Daarnaast ben ik van mening dat de momenteel gevraagde prijzen voor de beschikbare vormen van flat-fee internet toegang volstrekt redelijk zijn.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Op woensdag 27 maart 2002 12:04 schreef jochemd het volgende:
De overheid is dus wel van mening dat telefonie een eerste levensbehoefte is.
zeker geen eerste levensbehoefte mischien een 2e levensbehoefte. eerste levensbehoeften zijn alleen water en eten en dergelijk dus dingen waar je niet zonder kan leven
Ik niet. Dat hoeft zeker niet overal. Bibliotheken, gemeentehuizen, scholen e.d. is volgens mij meer dan genoeg.
dat vangt inderdaad een groot deel af maar dan moet de overheid wel zorgen dat dat goed beschikbaar is want b.v. bij ons in het dorp kan je niet in de bibliotheek internetten een gemeentehuis hebben we niet meer omdat we bij een andere gemeente zijn gevoegd en niet iedereen zit op school
Daarnaast ben ik van mening dat de momenteel gevraagde prijzen voor de beschikbare vormen van flat-fee internet toegang volstrekt redelijk zijn.
hier ben ik het dus volstrekt niet mee eens. want ik ken geen betaalbare variant van flat-fee internet. En ook de beperkte varianten van flat-fee internet die betaalbaar waren zijn niet meer beschikbaar. Zo kan je b.v. niet meer inschrijven op wanadoo hometime of friaco. Dan blijven alleen dingen zoals demon over wat iets van 200 euro kost en dat is zeker niet betaalbaar voor de gemiddelde persoon. Nou heb ik gelukkig niet het probleem dat ik dat niet kan betalen als ik het zou willen maar er zijn zat mensen die dat geld niet hebben

• jochemd
Op woensdag 27 maart 2002 12:20 schreef rwb het volgende:

zeker geen eerste levensbehoefte mischien een 2e levensbehoefte. eerste levensbehoeften zijn alleen water en eten en dergelijk dus dingen waar je niet zonder kan leven
Ik heb het ook niet verzonnen. Maar het feit dat KPN wettelijk verplicht wordt om een bepaalde dienst onder kostprijs aan te bieden spreekt voor zich.
(Natuurlijk dateert een heleboel van deze wetgeving van voor het GSM + prepaid tijdperk.)
hier ben ik het dus volstrekt niet mee eens. want ik ken geen betaalbare variant van flat-fee internet.
Omdat je geen betaalbare varianten van flat-fee internet kent zou de prijs niet redelijk zijn? Dat bijvoorbeeld een solid-state 75 GB harddisk voor mij niet betaalbaar is wil toch nog niet zeggen dat de prijs onredelijk is?
Sommige dingen zijn nou eenmaal duur.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Op woensdag 27 maart 2002 12:43 schreef jochemd het volgende:
Omdat je geen betaalbare varianten van flat-fee internet kent zou de prijs niet redelijk zijn? Dat bijvoorbeeld een solid-state 75 GB harddisk voor mij niet betaalbaar is wil toch nog niet zeggen dat de prijs onredelijk is?
Sommige dingen zijn nou eenmaal duur.
Ja en daar zit dus het verschil een 75 GB solid-state hd is niet iets wat de overheid probeert te stimuleren. En dat sommige dingen duur zijn dat is inderdaad zo. Maar ik kan me niet voorstellen dat een flat-fee isdn verbindnig duurder is dan een adsl verbinding want er word tenslotte wel hetzelfde lijntje gebruikt en de bandbreedte die het kost is ook veel minder.

• jochemd
Op woensdag 27 maart 2002 14:04 schreef rwb het volgende:
...
Maar ik kan me niet voorstellen dat een flat-fee isdn verbindnig duurder is dan een adsl verbinding want er word tenslotte wel hetzelfde lijntje gebruikt en de bandbreedte die het kost is ook veel minder.
Dat zou ik dan aan een gebrekkig voorstellingsvermogen willen wijten :) Bij ISDN heb je een gegarandeerde, niet overboekte, bandbreedte van begin tot eind. Die ook werkt als er een stroomstoring is. Die überhaupt een uptime heeft die in de vorm van ADSL niet eens verkrijgbaar is in Nederland. Die van begin tot eind een compleet circuit in beslag neemt. Waar speciale voorzieningen aan gehangen zijn zodat in geval van een ramp 112 nog steeds bereikbaar is.

ADSL daarentegen is een factor 25 of meer overboekt (kijk eens op bijvoorbeeld de Cistron website om te zien wat een niet overboekte lijn meer kost), heeft een best leuke upime maar ligt er bij een stroomstoring toch echt iets eerder uit dan telefonie (noodstroom is voor telefonie alleen) en is in het algemeen uitgevoerd als een goedkopp consumentenproduct waar storingen ook wel een dagje later verholpen kunnnen worden.

Het probleem zit hem voor een groot deel in het feit dat het nationale telefonie netwerk i.v.m. de eisen die er aan telefonie worden gesteld is uitgevoerd op een bijzonder dure manier. Dat die eisen een ontzettende overkill zijn voor internettoegang over dat telefonienet betekent nog niet dat je zomaar even die eisen voor een deel van het netwerk kan weggooien.
De prijs van een flat-fee internettoegang via ISDN is best redelijk. We kunnen allemaal wel willen dat het goedkoper is, maar zo simpel ligt het gewoon niet.
Pagina: 1