Verwijderd

Topicstarter
Lo ik zit te twijfelen tussen een minidisk en een mp3cdspeler.... Ik denk er nu aan om een mpcdspeler te kopen.
Ik dacht aan de lenoxx (iemand goede ervaringen mee?) en tussen een willekeurige minidisk. Ik zou graag willen weten of die lenoxx wel een goed product is voor die 350 ballen.......

Verwijderd

Topicstarter
plzz somebody?

Verwijderd

je gaat 'm toch niet op zondag kopen??
nogal vreemd om in een half uur antwoord te verwachten...

ik denk dat je voor 350,- een apparaat krijgt dat zo weinig geheugen heeft dat er in verhouding met MD veel te weinig mp3tjes op passen (of je wilt ze allemaal met een superlage bitrate encoden). Ik zelf zou sowieso standaard voor MD gaan, want de meeste betaalbare MP3-spelers hebben maar rond de 32mb flash-geheugen, en de genen met meer zitten ergens in het 8 a 900 gulden gebied...

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03 13:55
Okay sinds wanneer kunnen er op een CD geen 650 MB/s meer? kunnen wel meer dan 150 liedjes op met een zeer aanvaardbare kwaliteit.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:42

Robert

You have your answer..

hmmm iemand maakt hier een kleine vergissing tussen een mp3speler en een mp3-cd speler :+

anyway; ga voor de mp3-cd speler man !! Minidisc sucks big time, is gewoon een flop..het writen van een minidiscje gaat met 1 speed..hoger gaat niet eens dus moet je 74 minuten wachten voor 74 minuten muziek en je moet constant nieuwe minidiscjes erbij kopen..is dus geen verschil met een cdspeler behalve dat ie wat kleiner is..alsof dat wat uitmaakt..
zo'n mp3 cd speler daarintegen kan 10 uur muziek per cd bergen en je kan gewoon cdRW's gebruiken :)

THE AMM (anti minidisc man)

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

Verwijderd

Topicstarter
hehehe ik heb net de Lenoxx besteld op eynstein.nl...........

Nou maar hopen dat ie werkt ;)

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:31

Richard

Kuru Kuru Kururin

Nu je die MP3 cdspeler hebt besteld, ben je toch goed de fout ingegaan door naar de mening van 1 persoon te luisteren! 1 speed branden op MD is meestal de standaard, maar 4x is ook al te koop, dus er zal in de toekomst nog weleens iets snellers komen, dachten jullie vroeger al aan en 12 speed brander dan????
Minidisc is kleiner, Gebruiksvriendelijker, en een soort draagbare studio (knippen,plakken,wissen,texten,verplaatsen enz.)

Dus als je mijn mening wilt weten, Zie van je bestelling af, is dit niet meer mogelijk, dan doe ik ondanks mijn mening toch een bod van 100,-

Groet...

20*350ZO45°

Verwijderd

Topicstarter
pff mijn aankoop is helemaal niet gebasseerd op 1 reaktie oid... (alhoewel het daar wel op lijkt) Ik wist al bijna zeker dat ik 'm zou kopen.
Ik poste deze hread alleen om ff te kijken wat de ervaringen zijn van mensen die een mp3cdspeler/minidisk hebben.

Sorry voor de onduidelijkheid,

D007

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:31

Richard

Kuru Kuru Kururin

Oh nee, dan is 't goed, maar als je iets in die prijsklasse wilt aan gaan schaffen, en je beslist na 1 reactie, dan maak je soms een foute beslissing, maar die onduidelijkheid is nu de wereld uit, veel plezier met je MP3 cd-speler, hopelijk blijkt het de goede keuze te zijn...

20*350ZO45°

Verwijderd

hebbie de Nomad jukebox nog niet gezien ???

6 Gigabyte HD
8MB Ram ( 5 minuten shockproof )
software upgradable (voor toekomstige muziekformaten bijv. WMA )
:9 :P :9

kost alleen +/- 1000 piekkiez :(

Verwijderd

ik heb gekozen voor de discman. en na nu 2 maanden: goede keus geweest! :)

Verwijderd

Topicstarter
Damn de postbode is net langsgeweest maar er was niemand thuis :(
Nu moet ik hem morgen ophalen......

D007

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
je hebt hem zondagmiddag besteld en ze komen 'm maandag al brengen??

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 17 september 2000 17:29 schreef RDK_NL het volgende:
Nu je die MP3 cdspeler hebt besteld, ben je toch goed de fout ingegaan door naar de mening van 1 persoon te luisteren! 1 speed branden op MD is meestal de standaard, maar 4x is ook al te koop, dus er zal in de toekomst nog weleens iets snellers komen, dachten jullie vroeger al aan en 12 speed brander dan????
Minidisc is kleiner, Gebruiksvriendelijker, en een soort draagbare studio (knippen,plakken,wissen,texten,verplaatsen enz.)

Dus als je mijn mening wilt weten, Zie van je bestelling af, is dit niet meer mogelijk, dan doe ik ondanks mijn mening toch een bod van 100,-

Groet...[/quote]het gaat toch niet om de snelheid van het branden, want als je idd een 12x brander hebt is dat fijn :) maar het gaat nog steeds om het aantal minuten die erop kunnen... Op een MD kan (gloof ik) 90 min, op een cd 650mb, en als je een bitrate van 196 neemt dan kunnen daar altijd nog 150 tracks op :):):)

ik ga die lenoxx ook maar es bestellen, want hij is volgens een boel lui errug goed (behalve dat je geen ID3 hebt, maarja)

Greetz,

Jasper

Verwijderd

Topicstarter
Thetallguy: Yep ik had hem gisteren besteld en ze kwamen vandaag al met het pakketje langs :)

Verwijderd

Ghehe.. maarruh David, misschien waren dat wel je vertraagde schoolboeken die de postbode kwam brengen..

Maar igv.. ik heb hier al 2 jaar ofzo minidisc.. en het relaxte ervan is dat ze klein zijn en schijfjes zijn niet duur (5,- ps)

Maar als de grote voor het apparaat je niet zo uitmaakt dan heb je natuurlijk een goeie koop gedaan met die MP3 speler.

Met een minidisc kun je overigens ook nog opnemen (in stereo!). Dat is wel handig als je bijvoorbeeld bij een concert bent.. :)

naja veel plezier met je apparaatje ik wil 'm ook btw.. maar moet even wachten op de stufi en mijn salaris

Verwijderd

Topicstarter
Eeey ik heb hem nu binnengekregen en hij is echt VET!
Oke hij ziet er niet echt heel mooi uit vind ik zelf maar de geluidskwaliteit is prima! Ik had een cdtje gebrand met heel veel vbr files en ze werden allemaal keurig en mooi afgespeeld (alleen de tijdsaanduiding deed raar...dit was al bekent)

ennuh the host: die lennox kan btw 500seconden opnemen :)

Verwijderd

Topicstarter
damn ik ben echt blij met mijn spelertje :) :) :) :)

wat een vet geluid!!!! hij speelt bij mij vbr mp3's tot 320kb gewoon goed af!!!!!!!!!!
en die esp is ook echt supergoed nog geen een keer geskip.

D007 een blije Lenoxx mp3cdspeler gebruiker :p

Verwijderd

Kun je met die Lennoxx ook .wma files afspelen? en vqf?

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij niet, maar heb jij veel wma files dan? Mp3 rox >:)

Verwijderd

Man, hoe vaak is dit nou gevraagd?
"MP3 speler of Minidisk"
Ik heb beide...Minidisk is naar mijn mening beter. Wat maakt het uit, ze zijn BEIDE gecomprimeerd. Beide kan Digitaal en mijn ervaring met m'n Thompson LYRA MP3 speler is, dat hij batterijen zoop!!! Minidisk NIET zo veel.
Maar ja, dat is MIJN mening
(8>

Verwijderd

Gewoon een MDspeler nemen omdat die gewoon:
kleiner en compacter zijn
er daardoor mooier uitzien
er tegenwoordig ook al 4 cd's op 1 MD kunnen (met bepaalde Minidiscrecorders)
Een MP3-cdspeler is lomper en neem je minder makkelijk mee en ziet er niet uit, een MP3-flashcard (of wat dan ook) speler heeft duur geheugen of flashcards nodig voor relatief weinig muziekduur.

Verwijderd

Ik heb in november vorig jaar een lennoxje gekocht en die doet het nog steeds prima :)
dus goeie keus zou ik zeggen

Verwijderd

okee een mp3 CD speler is niet mooier nee, en groter, maar er gaan veel meer nummers op en je speelt een cd af en dus geen flash cards ofzo, maar een cd tje van 1,50 :)

Verwijderd

MiniDisc r0ckz.. mischien niet als portable ding, maar voor thuis is het echt geweldig hoor.. :)

Verwijderd

Op woensdag 18 juli 2001 11:10 schreef jv777 het volgende:
okee een mp3 CD speler is niet mooier nee, en groter, maar er gaan veel meer nummers op en je speelt een cd af en dus geen flash cards ofzo, maar een cd tje van 1,50 :)
Hoe lang gaan de batterijen mee van dat ding van jou..???

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

nou ik heb beide, en net mijn mp3 ding weggegooit, tjongejonge wat een ellende met dat ding, nergens kwijt te raken, een ellendig kleurtje, ziet er niet uit, klinkt ook nog eens nergens naar, nee ik doe het nu wel anders

fik 2 gewone audio cdtjes
mix ze lekker aan elkaar
opnemen op MD tijdens het mixen
beetje knippen en teksten erin mieteren
en klaar is KeeZ !! no probs anymore !!
ook al gaat het niet zo snel, het resultaat is een stuk mooier

Deze plek is te koop.

Verwijderd

ik heb een sony minidisc met longplay, ik ben daar tevreden mee, kan 320 minuten op 1 mdtje schrijven. voordeel van md is dat je hem zelf mee kan opnemen.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:59

JvS

Ik heb hem zelf ook

move baar [forum=33]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Inderdaad, Minidisk 320Minuten mono..!!!
Normaal 74 of 80..!!!
Ik heb ook de Sony SR-70, fijn dinngetje..!!!
:)

Verwijderd

Op woensdag 18 juli 2001 12:26 schreef mechwarrior het volgende:
Inderdaad, Minidisk 320Minuten mono..!!!
Normaal 74 of 80..!!!
Ik heb ook de Sony SR-70, fijn dinngetje..!!!
:)
Fout :+
De longplay functie is nieuw, en niet wat jij bedoelt met mono opnemen. (dat kon de md al langer dan vandaag)
longplay neemt alles langzamer op waardoor er meer muziek op 1 stukje MD past en op die manier (met een ŽbeetjeŽ kwaliteitsverlies) kun je 320 minuten kwijt.

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08-2025
Ik vind md top, en als je een aparte speler pakt... MD! :)

Ik vind het echter irritant om een extra speler mee te nemen, dus zodra ik een telefoon met mp3 heb (telefoon heb je zowiezo al bij je) gebruik ik mijn md een stuk minder. Wel voor op vakantie enzo, vliegtuig ed. *D

.... Ik weet het ook niet

Verwijderd

Gewoon een MDspeler nemen omdat die gewoon:
kleiner en compacter zijn
er daardoor mooier uitzien
er tegenwoordig ook al 4 cd's op 1 MD kunnen (met bepaalde Minidiscrecorders)
Een MP3-cdspeler is lomper en neem je minder makkelijk mee en ziet er niet uit, een MP3-flashcard (of wat dan ook) speler heeft duur geheugen of flashcards nodig voor relatief weinig muziekduur.
Hmm.. die philips expanium ziet d'r bestwel vet uit.. kost nu ongeveer 450 oid... Beetje groot maargoed...dat ben ik wel gewend van m'n sony discman >:). Mooie aan zo'n ding is dat je er niet alleen mp3z mee af kunt spelen maar ook gewone cd's (ojah joh? :P ) ..en ik ben toch te lui om al m'n cd's om te gaan zetten in MD en dat gaat me ook veeeeelsteveel kosten aan md'tjes.

Nog ff een maandje werken en die expanium is mine :)

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03 07:39

smallboy

N/A

Tip: koop ipv expanium de soul dmp01. FF in de pricewatch kijken www.tweakers.net/pricewatch

De soul is net zo duur en beter.

Verwijderd

Op woensdag 18 juli 2001 13:20 schreef blueeyes het volgende:

[..]

Fout :+
De longplay functie is nieuw, en niet wat jij bedoelt met mono opnemen. (dat kon de md al langer dan vandaag)
longplay neemt alles langzamer op waardoor er meer muziek op 1 stukje MD past en op die manier (met een ŽbeetjeŽ kwaliteitsverlies) kun je 320 minuten kwijt.
Ik lees de gebruikhandleiding weer eens een keer hoor... :'(

• CitrusJuicer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-01 11:39

CitrusJuicer

In Search Of Sunrise

Fout
Bijna goed, MD Long Play, neemt niet langzamer op (gaat gewoon even snel als normaal), maar encode de liedjes dmv ATRAC.

Normaal : 80 min ~ 292 kbps
LP2 : 160 min ~ 132 kbps
LP4 : 320 min ~ 66 kbps

Ikzelf neem altijd op met LP2, er kunnen dan 2CD's op een MD'tje, en de kwaliteit is nog best aardig.
Op LP4, klinkt het al een heel stuk minder.

En ik zou mijn MZ-R900 nooit ruilen voor een lompe grote, nergensineenzakpassende, MP3CD speler.
En wat kosten MD'tjes tegenwoordig nou, 2 tot 3 gulden.

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08-2025
Op donderdag 19 juli 2001 11:37 schreef CitrusJuicer het volgende:

[..]

Bijna goed, MD Long Play, neemt niet langzamer op (gaat gewoon even snel als normaal), maar encode de liedjes dmv ATRAC.

Normaal : 80 min ~ 292 kbps
LP2 : 160 min ~ 132 kbps
LP4 : 320 min ~ 66 kbps

Ikzelf neem altijd op met LP2, er kunnen dan 2CD's op een MD'tje, en de kwaliteit is nog best aardig.
Op LP4, klinkt het al een heel stuk minder.

En ik zou mijn MZ-R900 nooit ruilen voor een lompe grote, nergensineenzakpassende, MP3CD speler.
En wat kosten MD'tjes tegenwoordig nou, 2 tot 3 gulden.
Je hebt helemaal gelijk, en wat de md prijs betreft, ga maar eens in Duitsland kijken, dan is het nóg goedkoper... :)

.... Ik weet het ook niet

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op woensdag 18 juli 2001 09:33 schreef mechwarrior het volgende:
Man, hoe vaak is dit nou gevraagd?
"MP3 speler of Minidisk"
Ik heb beide...Minidisk is naar mijn mening beter. Wat maakt het uit, ze zijn BEIDE gecomprimeerd. Beide kan Digitaal en mijn ervaring met m'n Thompson LYRA MP3 speler is, dat hij batterijen zoop!!! Minidisk NIET zo veel.
Maar ja, dat is MIJN mening
(8>
Je ergert je aan het feit dat deze vraag al zovaak gesteld is maar toch schop je dit onderwerp omhoog :?
Check de datums vriend.

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 12:48 schreef T het volgende:

[..]

Je ergert je aan het feit dat deze vraag al zovaak gesteld is maar toch schop je dit onderwerp omhoog :?
Check de datums vriend.
Ja eigenlijk heb je groot gelijk, maar ik wilde me effe duidelijk maken :7
Net als die vragen van:
- Hoe moet ik mijn Minidisk aan mijn PC aansluiten?

Gebruik eerste de search voordat je het vraagt. Doe ik ook (meestal dan :+)

Ik erger me er NIET doodt aan, maar je weet wat ik bedoel.
Pagina: 1