ik wil op een bepaald stukje dat ik selecteer een fade out toepassen.. nu heb ik laatst dat iemand zien doen door gewoon een lijntje (wat volume voorstelde) naar beneden te schuiven.. (zoals dat in wavelab ook gebeurt zeg maar) volgens mij was dat in het edit window... maar nu lukt me dit niet.. is dit niet mogelijk in cubase zelf en gebruikte hij een externe editor? of is het wel degelijk mogelijk maar zie ik iets over het heeft.. (en mijn broer die boekje over cubase heeft)
In Nuendo (lijkt er erg op) kun je links bij de track, ongeveer onder de naam van de track op een plusje klikken en zo een volume-lijn tevoorschijn toveren en die vervolgens editen. Wat je ook kan doen is in de mixer de track op 'w' zetten van 'Write Automation', dan kun je tijdens het afspelen de fader (en andere) beweging opnemen.
Vergeet niet om hem daarna van 'w' af te halen en 'r' aan te zetten. Hierna zul je ook die volume-lijn in je project window zien. Succes.
Vergeet niet om hem daarna van 'w' af te halen en 'r' aan te zetten. Hierna zul je ook die volume-lijn in je project window zien. Succes.
die fader beweging opnemen werkt goed inderdaad.. maar zie nog geen lijntje
Die geautomatiseerd volumebarregelingen die je hebt opgenomen komen op zo'n nieuwe track te staan die cubase audiomix noemt (gooit cubase helemaal onderaan). dubbelklikkend erop kun je inderdaad bij controller edit of de standard edit de data tekenen door ff de goeie controller te vinden.
Good luck
Good luck
ja..had ik al gezien.. maar dit is nog steeds niet wat ik bedoel
wat ik laatst iemand heb zien doen was echt veel simpeler..
maar goed.. ik neus nog ff verder.. (en hoop ondertussen dat iemand hier het weet?)
maar goed.. ik neus nog ff verder.. (en hoop ondertussen dat iemand hier het weet?)
Verwijderd
Ik weet niet hoe het bij Cubase werkt, maar om die fade-out vast te leggen zul je eerst moeten recorden lijkt meOp maandag 25 maart 2002 22:39 schreef nikao het volgende:
die fader beweging opnemen werkt goed inderdaad.. maar zie nog geen lijntje
ja.. duh.. heb een aantal sporen opgenomen.. en op 1 stukje wil ik fade out aanbrengen.. en zelf bepalen in welk tempo.. en ik heb het dus es iemand zien doen door een lijntje (wat dus volume voorstelde) gewoon naar beneden te halen
Verwijderd
ow, sorry.. ik begreep je verkeerd. Ik dacht dat je die volume-aanpassing wilde uitvoeren tijdens het opnemen.Op dinsdag 26 maart 2002 13:29 schreef nikao het volgende:
ja.. duh.. heb een aantal sporen opgenomen.. en op 1 stukje wil ik fade out aanbrengen.. en zelf bepalen in welk tempo.. en ik heb het dus es iemand zien doen door een lijntje (wat dus volume voorstelde) gewoon naar beneden te halen
Ik gebruik zelf Cakewalk, maar in Cubase moet ook wel zoiets zitten als controller-scherm waar je de pitch wheel, volume, expression, panning etc. kunt instellen. Als je dat gevonden hebt zoek je de controller 'volume' op en trek je een lijn van b.v. 127 / 100 naar 0 om uit te faden en 0 naar 127/100 om in te faden.
Ik zou je trouwens aanraden om de expression controller te gebruiken ipv volume. Als je deze gebruikt hoef je niet alle settings te veranderen als je het totale volume aanpast.
nu heb je het over midi lijkt me?..Op dinsdag 26 maart 2002 16:03 schreef Beathoven het volgende:
[..]
ow, sorry.. ik begreep je verkeerd. Ik dacht dat je die volume-aanpassing wilde uitvoeren tijdens het opnemen.
Ik gebruik zelf Cakewalk, maar in Cubase moet ook wel zoiets zitten als controller-scherm waar je de pitch wheel, volume, expression, panning etc. kunt instellen. Als je dat gevonden hebt zoek je de controller 'volume' op en trek je een lijn van b.v. 127 / 100 naar 0 om uit te faden en 0 naar 127/100 om in te faden.
Ik zou je trouwens aanraden om de expression controller te gebruiken ipv volume. Als je deze gebruikt hoef je niet alle settings te veranderen als je het totale volume aanpast.
ik had het over iets wat ik analoog heb opgenomen
Ik heb je even een mailtje gestuurd met een screenshot uit Nuendo (kan niet FTP-en hier). Als het in Cubase niet werkt zo, het staat me vaag bij dat je daar een nieuw track kan toevoegen en dan van het type 'automation track' misschien kan je daar iets mee.
edit:
O, je emailadres werkt niet. Als je het plaatje nog wil, moet je het maar even vragen.
O, je emailadres werkt niet. Als je het plaatje nog wil, moet je het maar even vragen.
klopt.. had oude emailadres er nog in staan..
profile nu bijgewerkt
je kunt me mailen op c.vandenberge@grib.nl
dank je voor je moeite
profile nu bijgewerkt
je kunt me mailen op c.vandenberge@grib.nl
dank je voor je moeite
thx TheLemon voor het screenshot.. maar in cubase ziet het er ff wat anders uit..
voor alle duidelijkheid hier het screenshot van TheLemon:

hier een screen van hoe mijn edit window er in cubase uit ziet..

je zit dus onder de track een aantal lege witte 'banen' .. in de baan direct onder de track kun je dus volgens mij een lijn tekenen die het volume voorstelt.. (zo heb ik het gezien dus tenminste).. maar hoe?
voor alle duidelijkheid hier het screenshot van TheLemon:

hier een screen van hoe mijn edit window er in cubase uit ziet..

je zit dus onder de track een aantal lege witte 'banen' .. in de baan direct onder de track kun je dus volgens mij een lijn tekenen die het volume voorstelt.. (zo heb ik het gezien dus tenminste).. maar hoe?
Verwijderd
[edit]
verkeerd gelezen
dacht dat het midi was
[edit2] Heb voor het eerst in me leven een wavje ingeplakt en volgens mij als je dan in het edit gedeelte op view klikt kan je dynamic events aanvinken. Dan zie je lijn eronder.
[edit3] Ik zie dat je dan een rechte lijn hebt maar als je alt in houd kan je hem schuin trekken.
succes
verkeerd gelezen
[edit2] Heb voor het eerst in me leven een wavje ingeplakt en volgens mij als je dan in het edit gedeelte op view klikt kan je dynamic events aanvinken. Dan zie je lijn eronder.
[edit3] Ik zie dat je dan een rechte lijn hebt maar als je alt in houd kan je hem schuin trekken.
thx..that's it!.. dynamic events inderdaad aanvinken .. en dan met alt extra punten in voegen en dan gewoon die lijn naarbeneden trekken :):) .. \me is weer gelukkig
Pagina: 1