nieuwe maxtor problematisch in Raid?

Pagina: 1
Acties:

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-03 16:35
Ik heb een Asus A7v133, en ik wil daar binnenkort 2x 40GB maxtor's voor kopen (liefst die vloeistofgelagerde). Deze schijven wil ik dan ook in Raid 0 draaien. Maar nu meen ik gelezen/gehoord te hebben dat deze config nogal wat problemen kon vertonen. Zo zouden de schijven in Raid 0 relatief traag zijn. Heeft iemand daar ervaring mee? En welke schijven zouden jullie me evt dan wel aanraden?

Verwijderd

De problemen met de D740X van Maxtor zijn inderdaad aanwezig, wat vaak resulteert in een behoorlijk lage performance.
De IBM 60GXP schijven staan bekend om hun goede RAID-0 performance, en die raad ik dan ook van harte aan.

Mijn eigen config scoort in Sandra 48.000.
Zie specs in m'n sig,

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ik heb hetzelfde mobo en 2x D740X 40GB (niet die liquid maar de gewone) en die draaien hier prima hoor.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 20:57 schreef Fire_escape het volgende:
Ik heb hetzelfde mobo en 2x D740X 40GB (niet die liquid maar de gewone) en die draaien hier prima hoor.
Wat is je score in Sandra dan?

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:41
Probs zijn idd wel bekend.
Maar volgens mij al aardig opgelost inmiddels.

• vanderwal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-03 12:33

vanderwal

mathafackuh!!!

Heb ook 2x dx740 in raid 0 draait al 3 maanden without probs maar haal niet een echt hoge score met sissoft, maar dat doen volgens mij de meesten hier op got met deze combi, ik meende dat een andere got gebruiker meerdere test softweare had gebruikt en daar kwam dan wel weer een hoge score dus, welke moet je dan geloven he :?

The difference between stupidity and genius is that genius has its limits

• ronaldmathies
  • Niet online
ik heb 2 Maxtor DiamonMax 40 Gig schijven in raid 0 zitten en dit werkt ook prima. SisaSoft 2002 score is 47000.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Ik heb ook een a7v133 met 2 x maxtor d740x.
Ook een tijdje als raid gehad maar toch weer terug gezet als 2 disks op de ATA100 controller.

Ik hoor zo veel dat er disks sneuvelen ik heb geen zin om dan echt ALLES kwijt te zijn doordat er een 1 disk sneuvelt.
En idd, qua performance maakt het niet superveel uit, bovendien doe ik niet aan video editing ofzo, dus het maakt me ook eigelijk geen ruk uit :)

• Dr_Frickin_Evil
ibm heb ik niet zo'n vertrouwen in eerlijk gezegd. En Western Digital Caviar, of een Seagate Barracuda IV, zijn dat goeie/snelle/stille schijven (snel is niet zo belangrijk, ik ga er vanuit dat ze in Raid toch wel snel genoeg zijn)?

Verwijderd

Raid met IBM schijven schijnt erg snel te zijn...

Ik heb daar nog geen ervaring mee... Binnenkort wel :P
(2x 60GB IBM 120GPX)

Dus je hoort er later meer van van mij....

:7

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:33

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb al een paar maanden een A7V133 met 2x40GB Maxtor D740X schijven, en het draait als een trein. Uit m'n hoofd weet ik geen scores, maar ik geloof dat ze aan een maximale throughput van rond de 70MB/s kwamen. In Windows XP is dat.

Afzonderlijk halen de schijven iets meer dan 40MB/s maximaal.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Captain Pervert
  • Laatst online: 26-02 17:43
Op dinsdag 26 maart 2002 10:04 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
ibm heb ik niet zo'n vertrouwen in eerlijk gezegd. En Western Digital Caviar, of een Seagate Barracuda IV, zijn dat goeie/snelle/stille schijven (snel is niet zo belangrijk, ik ga er vanuit dat ze in Raid toch wel snel genoeg zijn)?
Met Seagate Barracuda IV's heb je hetzelfde probleem in raid-0. Zijn dan slomer dan 1 IDE schijf. Ik heb zo'n config, en kom er net achter. Waardeloos :( Dus ik ga de shit proberen te ruilen tegen WD's,

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 23:08 schreef ronaldmathies het volgende:
ik heb 2 Maxtor DiamonMax 40 Gig schijven in raid 0 zitten en dit werkt ook prima. SisaSoft 2002 score is 47000.
Het gaat specifiek om de D740x, de ATA133's dus. De Maxtor ATA100's doen het beter in RAID0 dan de ATA133's |:(

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-03 11:54
heb sinds eergisteren ook 2*40gb d740x in raid 0 hangen en het draait als een trein. sisoft score mag dan niet zo hoog zijn (38000 fzo) maar dat boeit niet. je merkt gewoon dat het veeeel sneller is. sisoft is gewoon een brak programma die je steeds een andere score geeft. dan weer 35000 en dan weer eens 37000

• Oinki
  • Laatst online: 11-10-2012
http://www.3dnews.net/onearticle.x/29782%7C4%7C20%7C0%7C%7CPC%20Gaming,Hardware,Technology,3Dn%20Rants,Other/29757

Hierzo een artikel over de 60 en 75 GXP serie (IBM schijven) in Raid 0. Het schijnt dat juist deze serie problemen kan geven mbt. dataverlies in een raid 0 array.

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:52
De topics over D740x in RAID 0 zijn wel populair zeG!

Maar ik heb hier ook RAID 0 draaien met maxtor schijfjes (sie sig.) en het draait gewoon veel sneller en dan kan het me echt helemaal geen moer schelen wat Sisoft ervan zegt. Dat programma geeft toch elke keer weer een andere vage score. Erg betrouwbaar is het iig niet.

• Dr_Frickin_Evil
Op donderdag 18 april 2002 15:30 schreef Captain Pervert het volgende:

[..]

Met Seagate Barracuda IV's heb je hetzelfde probleem in raid-0. Zijn dan slomer dan 1 IDE schijf. Ik heb zo'n config, en kom er net achter. Waardeloos :( Dus ik ga de shit proberen te ruilen tegen WD's,
de wd's performen in sisoft iig heel behoorlijk (>40000), maar als je het nu pas merkt, waren ze dan wel zo traag? Misschien dat je uit de sisoft benchmark gewoon een verkeerd beeld krijgt?

• Captain Pervert
  • Laatst online: 26-02 17:43
Op vrijdag 19 april 2002 23:22 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:

[..]

de wd's performen in sisoft iig heel behoorlijk (>40000), maar als je het nu pas merkt, waren ze dan wel zo traag? Misschien dat je uit de sisoft benchmark gewoon een verkeerd beeld krijgt?
Goed punt ;)
Het zit zo, dat ik tegelijkertijd van een 800mhz Celeron naar een XP1800+ ging, met twee nieuwe Seagates. Dus het was SOWIESO al sneller dan mijn oude systeem, vandaar dat ik niet wist dat het eigenlijk NOG sneller zou moeten zijn.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Pagina: 1