Toon posts:

Vraagje over een Batchscript.....

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Maak een batchscript, dat het PATH uitbreidt met de directory GAMES. Noem diet batchscribt PLUSPATH.

Typ achter de DOS-promt PLUSPATH GAMES.

Typ PATH.
controleer of de uitvoer overeenkomt met c:\>PATH=C:\GAMES;C:\DOS;C:\

Hoe kun je dit het beste doen jongens??
t zal wel niet moeilijk wezen, maar je moet net ffies weten hoe het moet..

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:17

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op maandag 25 maart 2002 20:46 schreef MicroDroid het volgende:
Maak een batchscript, dat het PATH uitbreidt met de directory GAMES. Noem diet batchscribt PLUSPATH.
Hoe kom je aan deze opdracht? Ik dacht dat alle huiswerkopgaven over DOS ondertussen toch wel verleden tijd waren :).
Lijkt me dat je iets als het volgende moet gebruiken, al is het een hele tijd geleden dat ik een .bat in elkaar heb gezet:
code:
1
PATH c:\newdir1;c:\games\dir2;$PATH

Of moet je die toe te voegen dir ook nog vanaf de commandline inlezen?

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
Opdracht II

Schrijf een combinatie van config.sys en autoexec.bat waarbij het mogelijk is met extended geheugen of met expanded geheugen te starten.

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
path=%path%;c:\newdir1;d:\newdir2

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:47

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
ehm..
heb eigenlijk weinig zin om die opdrachten te doen:
1. erg basic
2. huiswerk

verder zijn de antwoorden ook wel op het net te vinden.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op maandag 25 maart 2002 20:54 schreef MicroDroid het volgende:
Opdracht II
[..]
Ehm, we zijn hier geen antwoordmachines :). Als je huiswerk hebt dan is dat iets dat je zelf mag maken behalve als je er echt niet uitkomt. En dan nog is het niet helemaal de bedoeling om gewoon maar de vraag te posten en te hopen dat iemand het voor je schrijft, je zult zelf even moeten aangeven welk onderdeel je niet precies kunt volgen of wat er fout gaat.

Een tip voor de tweede opdracht: maak een menu. Hier een oud voorbeeld dat ik voor loadlin gebruikte:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
[menu]
menuitem=LINUX, Linux
menuitem=WIN, Windows 98

[WIN]
device=C:\WINDOWS\COMMAND\display.sys con=(ega,,1)
Country=031,850,C:\WINDOWS\COMMAND\country.sys

[LINUX]
shell=c:\loadlin\loadlin.exe c:\loadlin\linux root=/dev/hda1 mem=128M -c idebus=66

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 maart 2002 21:01 schreef Kees het volgende:
ehm..
heb eigenlijk weinig zin om die opdrachten te doen:
1. erg basic
2. huiswerk

verder zijn de antwoorden ook wel op het net te vinden.
post dan niks wil je?? :?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 maart 2002 21:04 schreef odysseus het volgende:

[..]

Ehm, we zijn hier geen antwoordmachines :). Als je huiswerk hebt dan is dat iets dat je zelf mag maken behalve als je er echt niet uitkomt. En dan nog is het niet helemaal de bedoeling om gewoon maar de vraag te posten en te hopen dat iemand het voor je schrijft, je zult zelf even moeten aangeven welk onderdeel je niet precies kunt volgen of wat er fout gaat.

Een tip voor de tweede opdracht: maak een menu. Hier een oud voorbeeld dat ik voor loadlin gebruikte:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
[menu]
menuitem=LINUX, Linux
menuitem=WIN, Windows 98

[WIN]
device=C:\WINDOWS\COMMAND\display.sys con=(ega,,1)
Country=031,850,C:\WINDOWS\COMMAND\country.sys

[LINUX]
shell=c:\loadlin\loadlin.exe c:\loadlin\linux root=/dev/hda1 mem=128M -c idebus=66
Jij wilt niet weten hoeveel opdrachten ik moet maken..
Ik kom niet uit deze 2 opdrachtjes.. meer zal ik niet posten.!!

en is dit niet te moeilijk gezocht btw?

Verwijderd

Topicstarter
Die menu'tjes zijn btw ook helemaal niet nodig lijkt mij

Maar heb ook niks aan die display drivers.. Ik vind het wel heel mooi, zo'n voorbeeld..
Maar moet gewoon weten hoe die opdracht gaat.. :)

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op maandag 25 maart 2002 21:34 schreef MicroDroid het volgende:
Die menu'tjes zijn btw ook helemaal niet nodig lijkt mij

Maar heb ook niks aan die display drivers.. Ik vind het wel heel mooi, zo'n voorbeeld..
Maar moet gewoon weten hoe die opdracht gaat.. :)
Ik post dat voorbeeld ook alleen om aan te geven hoe je zo'n menu kunt maken. Als je moet kunnen kiezen tussen twee verschillende modussen zoals in de opdracht staat, dan zul je toch de gebruiker op de een of ander manier moeten laten kiezen? De beste manier lijkt me via een menu, dat is bovendien ook niet lastig. Dat je 'gewoon moet weten hoe die opdracht gaat' is geen argument, er is hier niemand die voor jou even het antwoord gaat zitten uitschrijven verwacht ik.

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 21:06 schreef MicroDroid het volgende:

[..]

Nu heb je waarschijnlijk een probleem...
ff de serveradmin beledigen voor het naleven van de policy...

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:39

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Wat een onzin. |:(

Als je niet weet hoe het moet, dan zoek je het uit. En dan krijg je hier wat hints. Ongetwijfeld heb je een paar boeken, daar staat je info in. Als je niet zoveel op GoT zou zitten waren je opgaven al klaar. .. :)

Nog iemand leuke niet m$ vragen?

I have usernames older than you.

Verwijderd

Topicstarter
whehe... :P Right.. :)

Het is toch handig als je dan gewoon niks zegt? Kijk in de FAQ.. :)

Verwijderd

path=%path%;c:\games

device=himem.sys
device?=emm386.exe ram frame=c800

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 21:06 schreef MicroDroid het volgende:

[..]

Daag :z :z

Volgende keer is het verstandig om enigszins te luisteren naar wat mensen hier tegen je zeggen. (Zeker als die mensen een gekleurde nickname hebben en al helemaal als het een serveradmin :o betreft)

Zoals reeds gezegd is dit wel erg basic. Daarnaast laat je gewoon jouw vragen hier oplossen door mensen. Dat is niet gewenst en dus ook de reden van dit slotje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.