[linux]Vaag beeld bij install

Pagina: 1
Acties:

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-07 23:11
Ik heb al meerdere distro's gebruikt, RedHat 7.1, Suse 6.4 en net DemoLinux3.01 vanwege de run from cd functie :) . Maar tijdens het installeren gaat alles goed, maar daarna veranderd het scherm en zie ik verward witte tekens. Hoop zwart ook. Als ik een letter indruk zie ik over het gehele beeld dingen verspringen |:( Hoe kan dat nou? Ligt het soms aan mijn videokaart (Geforce 2MX) of is AMD 1200 met 640 mb soms op een of andere vage manier niet genoeg?

Verwijderd

hoe ver kom je (het ligt aan je videokaart btw) met de installatie?
Het kan zijn dat je videokaart verkeert aangestuurd wordt (te hoge kloksnelheid, of framebuffer die de mist in gaat)
is de installatie al af?
kies als je bij je videokaart kunt kiezen voor een standaard vga kaart, of een vesa kaart. kijk dan of je wel beeld krijgt en upgrade daarna je drivers voor X

• Sperenvanger
Het lijkt alsof het bijna klaar is en ineens krijg ik dit vage beeld. Ik heb niets overclockt en toch krijg ik dit. Het lijkt erop alsof de prompt er staat jeweetwel root>. Hoe start ik KDE of X dan op om het te veranderen? En met demolinux kon ik niets voor video kiezen behalve de resolutie 640x480 800x600 of 1024x768 en ik koos voor de laatste. Dat was volgens mij vesa, ik ga denk ik eens op 640x480 proberen of ik dan wel beeld krijg. En als het aan mijn Geforce 2MX zou liggen, zijn er dan nog meer mensen met dit probleem of ben ik natuurlijk weer de enige ;(

Verwijderd

Tja ik heb gewoon geen ervaring met demo linux, dus ik weet echt niet wat waar gebeurt. Of de distro standaard grafisch start of met een shell prompt.
Maar als je aan het begin wel gewoon text ziet en je kunt aan het aller eerste begin van je boot (net na de bios post)
linux in typen ofzo (lilo of grub of syslinux pompt)
type dan eens: linux s
dan start de linux in maintainer mode en zul je waarschijnlijk om een root password gevraagt worden, waarna je rustig je systeem kunt instellen.
Als dat lukt, dan hoor ik het wel weer.

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Deze oude versies hebben nog geen ondersteuning voor je "nieuwe" videokaart. Probeer een hogere versie. Vanaf 7.1 (SuSE) werkt het wel goed.

• Sperenvanger
Zo "nieuw" is die Geforce2mx nou ook weer niet. Ik ga iig proberen om een nieuwere versie erop te zetten. Ik zag btw op suse.de dat Suse 8.0 met de KDE3 eraan komt, w8 ik daar wel even op ;)

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Op dinsdag 26 maart 2002 14:37 schreef SilverMaster het volgende:
Zo "nieuw" is die Geforce2mx nou ook weer niet. Ik ga iig proberen om een nieuwere versie erop te zetten. Ik zag btw op suse.de dat Suse 8.0 met de KDE3 eraan komt, w8 ik daar wel even op ;)
Nieuw heb ik niet voor niets tussen aanhalingstekens gezet. SuSE 6.4 is van 1999 en toen was die kaart nog niet eens uit. Eigenlijk geen wonder dus dat de setup geen ondersteuning heeft voor deze kaarten. Ik heb hetzelfde probleem hoor met SuSE 6.4. Daarom installeer ik altijd in textmode > cd er in, en bij bootopties "suse" opgeven.
Pagina: 1