Toon posts:

[php] HTML tussen PHP tags...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben nog een gigantische PHP n00b, maar goed je moet toch ergens beginnen.

Ik probeer dus gegevens uit een MySQL-database naar een tabel op de pagina te schrijven. Op zich gaat dat prima maar ik wil dus meerdere records naar de pagina schrijven, en wel zo dat er voor iedere record in de tabel een tabelletje wordt geschreven, maar ik krijg steeds een parse-error. Ik kan me eigenlijk ook wel voorstellen dat het op deze manier niet werkt, maar ik weet ook niet hoe het wel moet dus...

Hier is m'n code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<?php

$db = mysql_connect();
    mysql_select_db("database", $db);

$query = "SELECT * FROM tabel";
    $uitvoer = mysql_query($query);

while ($record = mysql_fetch_object($uitvoer)) {      
echo"       
</font></b></td>
  </tr>
 <tr>
    <td valign="top" width="110">[img]"$record->plaatjeURL"[/img]</td>
    <td valign="top"><font color="#FFFFFF" size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
    Band: $record->Band<br>
    Album: $record->Album<br>
    Beoordeling: $record->Beoordeling<br>
    Korte recentie:<br>
    $record->Recensie
      </font></td>
  </tr>
 </table> ";
} ?>

Hoe moet ik dit doen?

• Baxlash
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Baxlash

Its a boy Genius!

Op maandag 25 maart 2002 20:16 schreef DarkPipo het volgende:
Hallo, ik ben nog een gigantische PHP n00b, maar goed je moet toch ergens beginnen.

Ik probeer dus gegevens uit een MySQL-database naar een tabel op de pagina te schrijven. Op zich gaat dat prima maar ik wil dus meerdere records naar de pagina schrijven, en wel zo dat er voor iedere record in de tabel een tabelletje wordt geschreven, maar ik krijg steeds een parse-error. Ik kan me eigenlijk ook wel voorstellen dat het op deze manier niet werkt, maar ik weet ook niet hoe het wel moet dus...

Hier is m'n code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<?php

$db = mysql_connect();
    mysql_select_db("database", $db);

$query = "SELECT * FROM tabel";
    $uitvoer = mysql_query($query);

while ($record = mysql_fetch_object($uitvoer)) {      
echo"       
</font></b></td>
  </tr>
 <tr>
    <td valign="top" width="110">[img]"$record->plaatjeURL"[/img]</td>
    <td valign="top"><font color="#FFFFFF" size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
    Band: $record->Band<br>
    Album: $record->Album<br>
    Beoordeling: $record->Beoordeling<br>
    Korte recentie:<br>
    $record->Recensie
      </font></td>
  </tr>
 </table> ";
} ?>

Hoe moet ik dit doen?
Je gebruikt een dubbele quote om je echo te openen. Maar in te tags in je echo zitten ook dubbele quotes. Php denkt dan dat er een einde van een echo is, sluit hem af, en verwacht een puntkomma die er niet is.

Oplossing ervoor is de manual goed door te nemen. (sstmode, maar lees volgende keer de manual: of maak van de " een ' in de html)

• vinnux
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Zo moet het werken:
PHP:
1
<?$db = mysql_connect();    mysql_select_db("database", $db);        $query = "SELECT * FROM tabel";    $uitvoer = mysql_query($query);        while ($record = mysql_fetch_object($uitvoer)) {      ?>    </font></b>  </td>  </tr> <tr>      <td valign="top" width="110">    [img]"<?[/img]plaatjeURL; ?>" width="100" height="100">  </td>      <td valign="top">    <font color="#FFFFFF" size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">        Band:<? echo $record->Band; ?><br>        Album:<? echo $record->Album; ?><br>        Beoordeling:<? echo $record->Beoordeling; ?><br>        Korte recentie:<br>    <? echo $record->Recensie; ?>        </font>  </td>  </tr> </table> "<? ;} ?>

Nog vragen ?
P.s. Je HTML is wel een beetje krom !

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[..snip..]

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 maart 2002 20:24 schreef vgouw het volgende:
Zo moet het werken:
PHP:
1
<?$db = mysql_connect();    mysql_select_db("database", $db);        $query = "SELECT * FROM tabel";    $uitvoer = mysql_query($query);        while ($record = mysql_fetch_object($uitvoer)) {      ?>    </font></b>  </td>  </tr> <tr>      <td valign="top" width="110">    [img]"<?[/img]plaatjeURL; ?>" width="100" height="100">  </td>      <td valign="top">    <font color="#FFFFFF" size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">        Band:<? echo $record->Band; ?><br>        Album:<? echo $record->Album; ?><br>        Beoordeling:<? echo $record->Beoordeling; ?><br>        Korte recentie:<br>    <? echo $record->Recensie; ?>        </font>  </td>  </tr> </table> "<? ;} ?>

Nog vragen ?
P.s. Je HTML is wel een beetje krom !
Hé ja, bedankt! Ik wist niet dat t ook zo kon, weer wat geleerd vandaag :)

Bedankt iig! :)

Enneh, de HTML klopte idd niet helemaal, maar daar kwam ik later achter, maar nu werkt ie :)

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 12:50
vervang die

<? echo ... ?>

eens snel door:

<?= ... ?>

;)
Pagina: 1