Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...
...And the world goes on racing, like the world always will...
Verwijderd
(Is Thailand niet goedkoper met cams???)
Verwijderd
Heb je dan niet de kans om een imitatie toestel te kopen?? Ik weet niet wat er in die landen allemaal word geimiteerd, maar straks koop je een toestel waarbij bij het nemen van foto's dat hele ding uitelkaar valt.Op maandag 25 maart 2002 20:25 schreef Nostradamus het volgende:
(Is Thailand niet goedkoper met cams???)
http://www.mrcomputer.nl
Verwijderd
koop hem !Op maandag 25 maart 2002 23:01 schreef RekZ het volgende:
Zaterdag zag ik hem staan bij Correct in Rotterdam(Bergweg)
Canon EOS 80D En wat glaswerk
Net voor je naar thailand gaat zak met geld ophalen bij de bank( maybe credit card?), en kopen in Thailand.
Daar kun je ze echt wel goedkoper vinden dan hier zeker de A40, de opvolger van de A20.Feit is wel dat je GOED op je hoede moet zijn daar( net als op de canarische eilanden btw
Bedenk ook even als je hem daar haalt je ook daar garantie hebt en NIET in Nederland.Canon kan dat checken aan het serie nummer
Denk ook even aan een verloopstukkie als je er een lader voor mee wil nemen
Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???
Oohja ... ik ga NIET in Thailand kopen .. voor die paar centen ga ik niet het risico lopen om of een imitatie toestel te kopen of een hoop gezeik te krijgen met garantie.
Maar toch bedankt voor het meedenken
Verwijderd
Je kunt hem toch waarschijnlijk niet kopen in Thailand. Ben er zelf in juli 2000 geweest en je kunt digitale camera's alleen kopen op het vliegveld van Bangkok. In bangkok zelf en zelfs in Chiang Mai (noordelijke grote plaats) is er niets te krijgen. Ik wilde zelf een extra memory stick daar achteraf kopen maar kon ze alleen krijgen op vliegveld, waar ze net zo duur zijn als een winkel in Nederland: dus gewoon genoeg inkopen in nederland en er niet achteraf achterkomen dat je toch nog een grotere stick wil hebben om dat fantastisch mooie land onder de lens te nemenOp dinsdag 26 maart 2002 08:17 schreef CyCLoNe het volgende:
Oohja ... ik ga NIET in Thailand kopen .. voor die paar centen ga ik niet het risico lopen om of een imitatie toestel te kopen of een hoop gezeik te krijgen met garantie.
Maar toch bedankt voor het meedenken
Verwijderd
Oja, als je nog een indruk wil hebben van het land, kun je als je het leuk vind op mijn site mijn thailandfototjes bekijken.Op maandag 25 maart 2002 20:01 schreef CyCLoNe het volgende:
Ik heb al wat winkels afgebeld en afgelopen, maar vaak krijg je te horen pas over 1 a 2 weken , maarja dan zit ik al in Thailand
Dus ik wil de Cam graag iets eerder hebben.
Maar niet in Rotterdam .. Levertijd 2 wekenOp maandag 25 maart 2002 23:02 schreef Compubiter het volgende:
Wij hebben hem al ruim een week bij Dynabyte
Bij correct hebben ze um .. en ik nu ook .. net iets duurder dan op het net .. maar nu kan ik er lekker nog 2 weekjes mee spelen voor ik serieus foto's moet gaan maken
449 euro's wastie ...
* BYM ikke benOp dinsdag 26 maart 2002 18:04 schreef CyCLoNe het volgende:
Happy Happy Joy Joy![]()
Bij correct hebben ze um .. en ik nu ook .. net iets duurder dan op het net .. maar nu kan ik er lekker nog 2 weekjes mee spelen voor ik serieus foto's moet gaan maken
449 euro's wastie ...
Hee nou je hem toch hebt, kun je ff een filmpje met geluid posten, en eens wat plaatjes ofzo, ben wel even benieuwd naar de special features ervan.
Wat heb je er trouwens allemaal bijgekocht??
Zoals je merkt ben ik helemaal niet nieuwsgierig, en ben ik ook helemaaaaal niet van plan ook een a40 te kopen
Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.
Wat ik inmiddels begrepen heb zal dat toch niet meer dan 16 seconden zijn, vanwege de 4MB interne cache ....?Op dinsdag 26 maart 2002 20:28 schreef CyCLoNe het volgende:
Filmpje met geluid is wel mogelijk .. zal ik zo ff proberen .. en plaatjes ook .. ik heb er alleen nu maar de 8mb flash bij dus verwacht niet teveel van het filmpje
Desnoods mail je ze maar ff, kijk ik wel of ik ze ff online kan pleuren hierzo
filmpje maar ff gemaakt van de t.v. geluid zit erbij
Plaatje van de doos
lavalampje
Hmm niet slecht toch, ook die geluidskwaliteit bevalt me prima.Hoe zit dat trouwens, de A20 werd toch met een 16Mb geleverd, waarom dan de A40 met een 8MB?
Dit omdat ik de 128MB CompactFlash uit mijn HP Jornada in de A40 ga stoppen, en die CF uit de A40 in mijn HP Jornada....... (128MB+Jornada=Overkill
Ik had nog een vraag, als je alles op automatisch hebt staan, hoe lang duurt het dan tussen knopje drukken en foto nemen.....?
Ik had laatst uit het Conrad krantje die HP Photosmart 215 besteld en dat duurde, serieus geen geintje, 7,5 seconden
Werd is niet met DT, maar met D
ik wil zelf ook graag een digicam en de a40 lijkt me ook wel wat, en 449 valt nog wel mee eigenlijk. Ook vet dat er geluid bij zit! dat wist ik namelijk niet.
Tja het moment van drukken en daadwerkelijk foto maken daar zit wel een seconde tussen denk ik, tis wel ff wennen dat wel maar zeker geen 7.5 seconden.
Ligt er ook aan of je flits gebruikt of niet i.v.m. anti rooie oogjes functie .. maar da's ook bij een normale niet digitale camera met die functie.
Verder heb ik er nog niet zoveel mee gespeeld .. doen we van het weekend wel .. heb ik lekker veel tijd
En of het super oplaadbare zijn (1,8A) of simpele (0,5A)
Etcetera....
Hij is nu trouwens nog maar 359 euro in de pricewatch .....
Kostte daar eur. 414,- inc.
Geen tijd verder nu, moet 'm eerst gaan uitproberen.
UNFAQ --- Unfrequently Answered Question
Ghehehe, ik heb hem alweer terruggebracht, toen bleek dat er een Duitstalige gebruikers handleiding bijzat...Op woensdag 17 april 2002 10:39 schreef Major7 het volgende:
Jaa! Ik heb 'm net gekocht bij Informatique.
Ik heb me door een kennis in een foto-shop (nee korting was niet mogelijk) laten vertellen dat Canon best nog wel eens een pain in the behind kan zijn als het gaat om garantie claims op spullen die niet uit Nederland komen, en om dat voor te zijn (en omdat ik geen Nederlandse gebruikersset kreeg) heb ik hem teruggestuurd.
en deze camera heeft die een klein kijkertje om de lcd uit te schakelen en dan dus batterijen te besparen??
edit: zou je ook wat foto's van bewogen dingen kunnen poste?? en een foto met onderbelichting oftewel een foto waar het wat donker is om te zien hoe je flitser is.
Canon EOS 80D En wat glaswerk
zoek eens met Google voor tests van de Powershot A40, dan vind je tientallen foto's. En ja de camera heeft een optische zoeker...Op woensdag 17 april 2002 15:47 schreef juanp het volgende:
zou iemand misschien meer foto's kunnen plaatsen in dit topic van deze camera?
en deze camera heeft die een klein kijkertje om de lcd uit te schakelen en dan dus batterijen te besparen??
dankjeOp woensdag 17 april 2002 17:07 schreef Bullzhit het volgende:
mijn broer heeft een powershot a40
ik zal even zoeken voor wat pics van deze camera
ik wil ze graag van jullie hier zien omdat ik al die andere dingen vaak niet vertrouw. (heb er al eens problemen van meegemaakt).
dus als jullie wat foto's kunnen maken (jullie kan ik toch wel vertrouwen??) dan weet ik het zeker
Verwijderd
wow daz fokking duur, voor nog geen 200 euro heb je de minolta s404, met heel wat betere specificaties. maar laat ik maar mn mond houden. dit topic is voor de a40 liefhebbersDoor Major7 - woensdag 17 april 2002 10:39
--------------------------------------------------------------------------------
Jaa! Ik heb 'm net gekocht bij Informatique.
voor nog geen €200 meer heb je een .....Op zaterdag 20 april 2002 18:56 schreef mightyspawn het volgende:
[..]
wow daz fokking duur, voor nog geen 200 euro heb je de minolta s404, met heel wat betere specificaties. maar laat ik maar mn mond houden. dit topic is voor de a40 liefhebbers
niet voor €200 want dat kost hij niet, de goedkoopste is (vast in duitsland) €567
Verwijderd

De foto hieronder is in fullsize (de andere zijn geresized). Een beetje groot maar wel lekker
Verwijderd

Verwijderd
Bevalt prima
bedankt dit had ik nodig, als er meeractie foto's zijn, zijn ze welkomOp zondag 21 april 2002 20:57 schreef OllieBB het volgende:
Verwijderd
'k hebbum 26-4 bij topvision besteld, 3 x raden wat vandaag (29-4) in de krant staat.
JUISTEM, Mediamarkt, €333 en die ligt hier vlak in de buurt...
maar goed, dat krijg je als je geen geduld hebt...DAMNIT.. :-D
topvision was trouwens €350 (incl €12 verzendk.)
what is your major malfunction???
[DPC] help conquer cancer @ WCG
En wat betreft die garantie, het zou toch niet mogen zijn dat als je een camera buiten nederland koopt je zeik krijgt???
Mediamarkt heeft wel iets moois, 14 dagen uitproberen, bevalt hij je niet...geld terug...no problem
en kijk DAT is nou service!!
mjah is moeilijk uit te leggen, 'k weet ja niet waar jij woont, maar op http://www.Mediamarkt.de zal vast wel een adresje staan en dan is het met http://www.shell.nl/geostar al snel gevonden...Op maandag 29 april 2002 20:36 schreef juanp het volgende:
ja dat klopt, dat is nette service, maar waar ligt dat ongeveer die plaats? ik wil hem ook gaan kopen. en €333 is iets aantrekkelijker als de €389 die ik er anders voor zou gaan betalen. (en stel dat ze met de garantie lopen te k*tten dan zou je hem toch gewoon naar canon duitsland kunnen sturen?
moet een ort of plz intypen en dat herkent hij niet dus ik kan er weinig mee. (kan ze niet allemaal zien).
http://www.mediamarkt.de/cmsdata/mm/10/00/14/9/16777545.htmlOp maandag 29 april 2002 22:14 schreef juanp het volgende:
zo goed als halverweg nederland en dan weer een stukje naar duitsland.
moet een ort of plz intypen en dat herkent hij niet dus ik kan er weinig mee. (kan ze niet allemaal zien).
preciezer kan ik niet zijn...
juanp, je moet een plaats in Duitsland invullen dat bij jouw dicht over de grens ligt, dan vindt de zoekmachine de dichtstbijzijnde vestiging.
[DPC] help conquer cancer @ WCG
thnx
had ik al gedaan, maa bedankt. ik denk dat duisenburg het beste is voor mijOp maandag 29 april 2002 22:29 schreef Mist het volgende:
Toch wel interessant. Er blijkt een Mediamarkt op een uur reizen (OV) van hier te zitten. Maar eens bellen of ze ze op voorraad hebben en dan langsgaan
juanp, je moet een plaats in Duitsland invullen dat bij jouw dicht over de grens ligt, dan vindt de zoekmachine de dichtstbijzijnde vestiging.
(MODEM-mensen, OPGELET.....)
[afbeelding1]
[afbeelding2]
[afbeelding4]
foto's zijn point-->shoot met hoogste res. en alles op automaat.
Camera = Canon Powershot A40 (€333)
Me = very pleased with this camera...
maar ik denk wel dat ik dan even bel voordat ik ga straks hebben ze hem niet meer als ik daar ben.
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Verwijderd
Oke hier nog wat pics van een weekend F1 in Barcelona, genomen met mijn A40. Overigens 128 MB is perfect, kun je meer dan 250 foto's mee maken op hoge resolutie. Deze foto's komen rechtstreeks uit de camera, alleen geresized.Op maandag 22 april 2002 00:17 schreef juanp het volgende:
[..]
bedankt dit had ik nodig, als er meeractie foto's zijn, zijn ze welkombedankt
Ingang markt op de Rambla. Foto toont ondanks het vele licht toch nog details in het overkapte gedeelte van de markt.

Actiefoto's zijn moeilijk om scherp te krijgen. Het was licht bewolkt toen ik deze nam (langere sluitertijd icm volledig inzoomen). Het meetrekken moet je met gevoel doen.

Op de terug vlucht was het boven Belgie mooi weer.
en kun je in die GP Powerbank ook andere 1800 mA batterijen opladen?
als je even zoekt naar andere canon a40 topics dan zie je daar ook nog wel wat foto's in.
maar ik post hier ook nog wel wat.
Verwijderd
Sorry, mijn website is tijdelijk volgelopen. 'k zal ze 1 dezer dagen weer online zetten.Op zaterdag 18 mei 2002 11:59 schreef Frits Flits het volgende:
Ik wil ook een Canon A40, maar de foto's van OllieBB staan niet meer online. Zou je ze tijdelijk terug kunnen plaatsen in dit topic?
niet super goedkoop, maar wel om de hoek.
Maar z'n 128MB en 8 powerbank batts en oplader komen pas dinsdag/woensdag aan
*insert signature here
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Verwijderd
met Irfan View of thumbnailsOp zaterdag 18 mei 2002 20:59 schreef juanp het volgende:
ik wilde dus even een paar plaatjes posten full size en full quality alleen een paar mooie foto's die ik wilde posten zijn 1,2 mb groot dus dat doe ik jullie even niet aan. hoe kan ik dit verkleinen?
[img]"http://www.kleineplaatjes.com/kleinplaatje.jpg"[/img]
(zonder "tekens)
zie:
[topic=478700/1/25]
Ik had al wel op dpreview en andere sites een paar foto's gezien van de A40 (en A20), maar ik wou ook nog de mening horen van de mensen die de camera hadden.
Ik heb hem nu toch, ik weet nog niet 100% hoe alles werkt maar het is wel een pracht cameraatje voor die prijs!
Hieronder een foto van de troep naast de monitor
(je kan erop klikken voor een grotere foto)
Hij's wel een beetje donker, maar ik heb hem zonder flits gemaakt.