[winxp] installatie over netwerk?

Pagina: 1
Acties:

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08 18:37
ik vroeg me af of het mogelijk was om winxp over een netwerk te installeren (dmv iis ofzo)???

is er iets vergelijkbaars mogelijk met winxp als met linux?
andere pc zit direct op het netwerk (gaat om maar 1 pc, voorlopig) netwerkkaart naar netwerkkaart.

wil namelijk xp geinstalleerd hebben op een pc zonder cdrom, maar wel met de rest wat nodig is.

als dit niet mogelijk is, zijn er dan soortgelijke tools hiervoor?

google leverde alleen tips over installatie van netwerk ect, maar niet een complete installatie van pc1 naar pc2...

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:43

Dennahz

Life feels like hell should.

Uhm het zou in principe best mogelijk kunnen zijn.. je moet er ff voor zorgen dat je via dos je netwerk kunt benaderen (zijn diskette's voor gloof ik check www.bootdisk.com ff)

Twitter

• fcs
thx.

zag een andere topic in deze forum met oa een soortgelijke verwijzing, maar dan naar de terminal services.

Dus als ik het goed berijp, is het mogelijk (met behulp van bootdisk) om dit te doen.

Dat wordt dus bootdisks zoeken.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:43

Dennahz

Life feels like hell should.

ja het moet lukken.. aangezien je met norton ghost ook op het netwerk kan om de ghost file vanaf te halen moet het zo ook kunnen :)

Twitter

• fcs
thx voor replys. heb volgens mij wel een leuke link gevonden, voor ander mensen die hier ook naar op zoek zijn:

http://www.nick-christou.org.uk/start.htm

helmaal onderaan staat een link naar The Instant Network Boot Disk version 7 for Microsoft TCP/IP networks, zegt meer dan genoeg denk ik... :P