goedkoop bouw pakket bij Alternate

Pagina: 1
Acties:

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 16:10
Van alternate.nl
De grootste voordelen van dit systeem zijn: door dat het reeds gedeeltelijk geassembleerd is, het afmaken tot een compleet systeem in ongeveer 10 minuten te doen is. En het uitermate kleine formaat van de tower, wat het weer mogelijk maakt de pc overal te plaatsen.

BAREBONE:
Merk: Asus Terminator K7
HxBxD: 301x181x275 mm
Voeding: 150 Watt
Drives: 1x5,25 inch(extern)vrij
Mainboard: Asus A7VC
Chip: VIA KL133A
Onboard: sound, grafische chip, LAN
Slots: 2xPCI, 1x AMR, 2xDIMM
Floppy: 1,44 MB 3,5 inch
Modem: 56Kbps
CDROM: Asus 52x

PROCESSOR:
Type: AMD Duron
Snelheid: 1 GHz Cache: 128/64 KB
Socket: A
FSB: 100 MHz

256 MB DIMM:
Type: SDRAM
Standaard: 133 MHz
Aansl.: 168 pins

KOELER:
Merk: CoolerMaster
Socket: A

HARDDISC:
Merk: Western Digital
Type: Protégé 400EB
Grootte: 40 GB
Snelheid: 5400 rpm
Cache: 2048 KB
prijs = € 489

Het is natuurlijk een k*t PC voor een tweaker, maar het is wel erg laag geprijsd.

Minpunten zijn natuurlijk de veelste kleine kast, de trage schijf en de onboard grafische kaart.
wat ik ook raar vind is de fsb op 100 mhz terwijl het geheugen 133 mhz is en de chipset een VIA KL133A is. Die 133 staat toch voor de mhz of niet soms :?

Wat ik ook vaag vind is dat AMR slot, volgens mij compleet nutteloos.
En zit er ook USB op? Op de kast wel, maar vraag me af dat moederbord dat ook heeft.

Dus mijn vraag is heb je hier wat aan? volgens mij is de geluid en beeldkwaliteit erg brak ('k wordt altijd misselijk van het word 'onboard'). En los bij kopen gaat er moeilijk met maar 2*PCI :(.
Ik kan helaas geen info vinden bij Asus omdat ik steeds underconstruction pagina's tegenkom :(.

De PC is misschien interressant voor een vriend die niet echt tweaked maar gewoon wat internet en niet vies is van een DivXje of een mp3je >:)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:38
wat wel belangrijk is: ondersteund ie TV-OUT ?

• Robert Pape
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07 14:31
Hmm.. ik vind vooral die 150 Watt voeding wel erg laag-vermogen... het zal best werken zoals zij het leveren, maar probeer er niets bij te doen...

edit:
zelfs voor micro-atx..

• The_Woesh
Op maandag 25 maart 2002 19:56 schreef Cutebritney het volgende:
wat wel belangrijk is: ondersteund ie TV-OUT ?
Ik denk niet dat dat wat voor hem uitmaakt.

150 Wat voor een 1 gig duron met zo weinig extra's lijkt me wel genoeg als je hem zo laat.

Hoe zit het met dat onboard grafishe chip, iemand die weet wat voor 1, en snoept die het geheugen van je werkgeheugen af?

edit: rare zin :(

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Wel leuk ding voor 2e pc ofzo. Misschien voor lanparties :)
Als er nou bijstond wat voor "grafische chip" erin zit...

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:38
Op maandag 25 maart 2002 20:04 schreef The_Woesh het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dat wat voor hem uitmaakt.

150 Wat voor een 1 gig duron met zo weinig extra's lijkt me wel genoeg als je hem zo laat.

Hoe zit het met dat onboard grafishe chip, iemand die weet wat voor 1, en snoept die het geheugen van je werkgeheugen af?

edit: rare zin :(
het is een BAREBONE systeem he !

de afmetingen: 301x181x275 mm

Precies geschikt voor naast de TV als DVD/DIVX/MP3 speler etc :)

(maar dan moet ie dus wel tv-out hebben)

Overgins staat eenzelfde soort aanbieding vaak in de Metro tegenwoordig :)

Verwijderd

dat de fsb 100 mhz is, komt omdat het een Duron is, die draaien op 100 mhz fsb (200 mhz ddr)

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 20:18 schreef MadMarky het volgende:
Wel leuk ding voor 2e pc ofzo. Misschien voor lanparties :)
Als er nou bijstond wat voor "grafische chip" erin zit...
met die onboard grafische chip ??
Nee dus :r :P

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:52
Check :

http://www.asus.com/desktop/terminator/overview.htm

Leuk dingetje. Verwacht er niet teveel van met die onboard video, zeker niet in 3d games. Maar voor het geld wel een leuk servertje o.i.d.

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Op maandag 25 maart 2002 20:51 schreef ByMeSDy het volgende:
dat de fsb 100 mhz is, komt omdat het een Duron is, die draaien op 100 mhz fsb (200 mhz ddr)
edit:

nevermind...foutje

• Ordos20
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08 10:26
Mhhhh kun je niet een ander voedinkje indoen? 235 watt ofzo? zijn ook niet zo groot en al ver benden de 50 euro (als je weet waar je moet zoeken)

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!

• The_Woesh
Op maandag 25 maart 2002 20:51 schreef ByMeSDy het volgende:
Ahah, ja heb dus geen verstand van duron's. Komt zeker omdat ik er geen interesse in heb >:).

Voor naast de TV mot je dan volgens mij een PCI TV out (+ optioneel TV in) kaartje kopen en volgens mij ook nog een geluidskaart. Me zusje heeft ook onboard geluid, en dat kraakt als er een bas is. (ligd niet aan de versterker en/of speaker)

En dan nog hopen dat de voeding het trekt |:(

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
een A-merk 150W voeding doet het echt veel beter dan een Z-merk 300W voeding. Ik had een 230W ATX voeding van Target, die kon het niet helemaal meer trekken (Kzesje), nu trekt een 100W Astec AT voeding hetzelfde beesje zonder problemen :)

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:25

tweakerbee

dus..?

Dit is m-ATX hoor. Overigens is dat voedingsprobleem inmiddels wel zwaar gehyped. Ik draai zelf een Athlon 1200 met twee videokaart, twee geluidskaarten en nog veel meer zooi op een 235W voeding.

You can't have everything. Where would you put it?

• The_Woesh
Op maandag 25 maart 2002 21:10 schreef _JGC_ het volgende:
een A-merk 150W voeding doet het echt veel beter dan een Z-merk 300W voeding. Ik had een 230W ATX voeding van Target, die kon het niet helemaal meer trekken (Kzesje), nu trekt een 100W Astec AT voeding hetzelfde beesje zonder problemen :)
en aangezien dit van asus komt is het een A-merk voeding?
De een maakt goede mobo's en video kaarten, de ander maakt goede voedingen, ik zou graag willen weten of asus zelf wat geknutseld heeft met 'made in Taiwan' of dat ze er echt een A-merk in hebben gedaan.

Jamer dat er nog geen tweaker is die hem heeft :(.

[edit]
*knip*
zooi op een 235W voeding.
Ja maar wat voor 1? En 235 is meer dan 50 % meer vermogen dan 150.

• HermeS
  • Laatst online: 14-08 16:31
ik heb zijn iets oudere broertje, maar ik mag mezelf schijnbaar geen tweaker noemen :? :P .

De versie welk ik heb is dus voor de Intel cpu's, ik had er eerst eentje voor mijn pa op zijn werk in elkaar gedraaid. Daarna (enkele maanden) is er een tualatin versie uitgebracht, deze heb ik gekocht voor 500 gulden, oude c2 700 erin, oude 40 gig hd erin 256 had ik nog ergens liggen en draaien.

het is een heel goed systeem! het grootste nadeel vond ik de shared-memomry aangezien het geheugen op 66mhz liep (cpu) ging dat heel vervelend met het scrollen van GoT pagina's met veel foto's ( > 10 mb), en voor DivX films moest ik terug switchen naar 640-480 anders ging het niet. Dat vond ik heel vervelend (spellen heb ik er niet opgespeelt, kan denk ik niet eens). En heb dus vorige week een c2 1200 gekocht deze cpu verbruikt vrij weinig ( 25 watt ofzo) omdat hij op 1,45/48 volt draait. het videokaart probleem is dan nu zo goed als opgelost (heb nu ook een 16meg pci videokaartje verkregen, zodat ik ook in hoge resoluties een goede refresh rate kan hebben).

Dat voeding probleem is inderdaad vaak overtrokken, die van mij heeft geloof ik een 110 watt voeding. welke passief gekoeld word, en ik heb nog nergens last van gehad (word wel 60 graden).

kortom prima doorsnee-werk-pc.
Ik ben de mijnu nu aan het spuiten en dat begint er nu errug koel uit tezien kan ik je zeggen (zwart met kanarie geel)!

Afbeeldingslocatie: http://home-1.tiscali.nl/~martinlm/PICS/2002/02/terminator.jpg

Ik heb hem juist gekocht als werk-pctje welke GEEN geluid mag voor brengen, dus hij krijgt ook waterkoeling (morgen ofzo).

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Op maandag 25 maart 2002 21:19 schreef The_Woesh het volgende:

[..]

en aangezien dit van asus komt is het een A-merk voeding?
De een maakt goede mobo's en video kaarten, de ander maakt goede voedingen, ik zou graag willen weten of asus zelf wat geknutseld heeft met 'made in Taiwan' of dat ze er echt een A-merk in hebben gedaan.

Jamer dat er nog geen tweaker is die hem heeft :(.

[edit]
[..]

Ja maar wat voor 1? En 235 is meer dan 50 % meer vermogen dan 150.
In Taiwan kunnen ze ook wel voedingen maken :D

Asus heeft waarschijnlijk een goede kwaliteit 150W voeding uitgekozen, zelf zullen ze er waarschijnlijk niet aan beginnen. AOpen maakt toch ook alleen z'n eigen kasten, niet hun voedingen?

BTW: Dat 235W wel 50% meer is, is bull. Die 235W van Target wat wel 135% extra tov die 100W Astec, maar toch trok ie het niet (grote kans dat er een Astec in dat kassie zit, zowat alle A-merk kassies die ik opentrek (Compaq, Digital servers, Digital Workstation, Tulip, etc): allemaal Astec voedingen. Overigens al oude beestjes :)

• The_Woesh
Thx allemaal voor de reply's heb hem nu een link gestuurd naar het topic en moet hij het zelf maar uitzoeken.

enuh HermeS, jij bent dus duidelijk wel een tweaker.
Jij lost de nadelen van die comp op door er een andere CPU in te zetten, een PCI video kaart en waterkoeling (was die zo lawaaierig dan?). Degene voor wie die is heeft denk ik nog nooit gekeken wat er allemaal voor moois in een PC kast staat.
Maargoed alles valt te leren en een PC die niet (helemaal) bevalt versnelt het leer proces >:)

btw hoe is je geluid?

edit:

Ik zie nu pas dat ik je post verkeerd gelezen had _JGC_. Dacht dat je nu een Astec 235 Wat gebruikte.

• HermeS
  • Laatst online: 14-08 16:31
Jij lost de nadelen van die comp op door er een andere CPU in te zetten, een PCI video kaart en waterkoeling (was die zo lawaaierig dan?). Degene voor wie die is heeft denk ik nog nooit gekeken wat er allemaal voor moois in een PC kast staat.
Maargoed alles valt te leren en een PC die niet (helemaal) bevalt versnelt het leer proces >:)

btw hoe is je geluid?
Het is echt een prima pc-tje voor dat geld, je moet natuurlijk geen wonderen ervan verwachten, het is dan ook mijn werk-systeem welke ik aan kan laten staan binnenkort als ik lig teslapen (zo af en toe als ik wat download). Hij moet dan wel echt totaal stil zijn ik heb namelijk last van een geluids fobie >:) .

Heb ook nog een tbird 1,33 etc, Die blaast natuurlijk wel wat haarder maar ja die is ook wat duurder geweest in aanschraf. Ju kunt iig geen bull eraan vallen (althans die vriend).

Kwa uiterlijk is hij ook lekker, geluid viel mij eerst wel vies tegen (knetterdee met w2k server geloof ik, als je iets over de IDE kanalen transporterde), toen heb ik maar een pci geluidskaart eringedaan, die begaf het na verloop van tijd ,inmiddels had ik mijn w2k prof cdtje weer gevonden en laatste drivers van de onboard geinstalleerd en dat doet het nu heel erg acceptabel.

Klepje aan de voorkant met 2 usb aansluitingen en sound is ook handig!
Pagina: 1