Toon posts:

[MySQL/PHP] bladeren door result

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het implementeren van een search en wil i.p.v. alle resultaten op beeld te gooien een bladerfunctie implementeren. Mijn probleem is hoe dit het meest efficient kan.

Ik wil graag 2 dingen laten zien:
1. Het aantal gevonden records.
2. De records voor de pagina die getoond wordt.

Dus b.v resultaten 20 t/m 30 van de 143 gevonden records.

Het gebruik van LIMIT in de query zorgt ervoor dat ik het aantal gevonden records niet weet.. Het uitvoeren van twee SQL's (eerste voor count en tweede voor records) is een mogelijkheid maar vind ik persoonlijk niet echt mooi.

Heeft iemand een leuke suggestie?

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-09 14:51

thomaske

» » » » » »

Is toch de enige manier, dus 2 queries.. (denk ik)

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

• Baxlash
  • Niet online

Baxlash

Its a boy Genius!

Op maandag 25 maart 2002 19:41 schreef RIP het volgende:
Ik ben bezig met het implementeren van een search en wil i.p.v. alle resultaten op beeld te gooien een bladerfunctie implementeren. Mijn probleem is hoe dit het meest efficient kan.

Ik wil graag 2 dingen laten zien:
1. Het aantal gevonden records.
2. De records voor de pagina die getoond wordt.

Dus b.v resultaten 20 t/m 30 van de 143 gevonden records.

Het gebruik van LIMIT in de query zorgt ervoor dat ik het aantal gevonden records niet weet.. Het uitvoeren van twee SQL's (eerste voor count en tweede voor records) is een mogelijkheid maar vind ik persoonlijk niet echt mooi.

Heeft iemand een leuke suggestie?
oplossing voor minder db belasting, maar wel voor meer serverload is alles uit de database selecteren, in een while duwen (wat je zowiezo al doet denk ik) en dan gewoon de eerste 20 results negeren en alle results na 40. dan heb je dr dus 20 bv.

Heeft iets meer serverbelasting, maar netter dan 2 queries

• thomaske
  • Laatst online: 09-09 14:51

thomaske

» » » » » »

Op maandag 25 maart 2002 19:51 schreef rolandketel het volgende:

[..]

oplossing voor minder db belasting, maar wel voor meer serverload is alles uit de database selecteren, in een while duwen (wat je zowiezo al doet denk ik) en dan gewoon de eerste 20 results negeren en alle results na 40. dan heb je dr dus 20 bv.

Heeft iets meer serverbelasting, maar netter dan 2 queries
Nah, én meer serverbelasting én meer database-belasting.
stel ik heb 250 records en ik heb 220-240 nodig.. beetje sonde van die 220 records die ik eerst door moet..

[edit] of ik heb 250.000 records en ik heb 220.000-220.020 nodig.. ;)

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zou de bladerfunctie van GoT werken? >:)

• Baxlash
  • Niet online

Baxlash

Its a boy Genius!

Op maandag 25 maart 2002 20:15 schreef thomaske het volgende:

[..]

Nah, én meer serverbelasting én meer database-belasting.
stel ik heb 250 records en ik heb 220-240 nodig.. beetje sonde van die 220 records die ik eerst door moet..

[edit] of ik heb 250.000 records en ik heb 220.000-220.020 nodig.. ;)
deels deels, je stelt zowiezo al een limiet aan je query... Filteren over je database zag iets meer load in beslag nemen dan op deze manier. Afhankelijk van je query en je aantal results of course...

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 20:41 schreef rolandketel het volgende:

[..]

deels deels, je stelt zowiezo al een limiet aan je query... Filteren over je database zag iets meer load in beslag nemen dan op deze manier. Afhankelijk van je query en je aantal results of course...
offtopic:
Roland..ik wil wel dat je aan het werkt gaat! En niet beneden zitten vogelen!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

Op dinsdag 26 maart 2002 11:03 schreef Nightwish het volgende:
Roland..ik wil wel dat je aan het werkt gaat! En niet beneden zitten vogelen!
riiiiiiiiiight :?
niet meer doen dus
</ot>

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1