Religiediscussies niet meer in HK maar --> W&L?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:12
Dit naar aanleiding van:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/449725/
en:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/449613/

Elke keer als zo'n topic geopend wordt wordt er weer geflamed richting het geloof.
Sowieso moet je voor inhoudelijke discussies niet in de HK zijn maar waarom dan niet per definitie alle religiediscussies in W&L voeren waar wel goed gediscusseerd worden.

Religietopics in HK zorgen imho alleen maar voor ergernissen bij beide partijen.
Verder vind ik dat er best iets harder mag worden opgetreden tegen mensen die flamen richting geloof of users die flamen richting niet-gelovigen.
Discusseren is prima maar wel met onderbouwing en geen loze kreten en flames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57
Als je de starposts leest van die topic zie je onmiddelijk dat dat soort posts totaal _niet_ voldoen aan de policy die in W&L gehanteerd wordt, daarom horen die topics in de HK of SG thuis, iig niet in W&L... daar willen we startposts van niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
Op maandag 25 maart 2002 19:49 schreef Morgoth het volgende:
Als je de starposts leest van die topic zie je onmiddelijk dat dat soort posts totaal _niet_ voldoen aan de policy die in W&L gehanteerd wordt, daarom horen die topics in de HK of SG thuis, iig niet in W&L... daar willen we startposts van niveau.
Hmmmz true, daar heb je gelijk in, maar imho kan je dan twee dingen doen:
1. Gewoon in de HK-FAQ zetten dat religiediscussies alleen thuishoren in W&L/SG en dus niet in de HK.
2. Religiediscussies direct moven naar minstens SG om toch nog een beetje een discussie van niveau te krijgen en de regelrechte flames iig te verminderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57
Daar moet een HK mod zich over buigen denk ik...

Lunatic!!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
Op maandag 25 maart 2002 19:57 schreef Morgoth het volgende:
Daar moet een HK mod zich over buigen denk ik...

Lunatic!!! :P
Jah en die is al de hele dag erg stil op icq. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op maandag 25 maart 2002 19:58 schreef GaMbiNo het volgende:

[..]

Jah en die is al de hele dag erg stil op icq. :X
bah, zou het dan toch kunnen? LuNaTiC met een leven?? ;)

maar ff serieus: dit soort dingetjes worden door de topicstarters als een geintje/luchtig onderwerp in de HK gegooid, maar al heel snel wordt het een serieuze discussie. Dat zie bijv ook met pim topics. Het is een heel makkelijk te herkennen scenario dat gaat als volgt:

User 1 opent grappig Pim-topic.
User 2 'lol :D'
User 3 'bah, weer een anti-pim topic'
User 4 'jah, maar hij zuigt want dit en dat'
user 5 'nee user 4, dat klopt niet want zus en zo'
user 6 ....

etc. etc.

Als ik dit soort topics op tijd zie, dan move ik ze meestal wel als het de serieuze kant opgaat, of doe ik hem op slot als er al zat topics over lopen (dat is bij pimmetje namelijk nogal eens het geval :P).

Dus kort gezegd: ja die dingen horen in de SG, ook al is het eigenlijk nooit bewust de bedoeling van de mensen die iets grappigs of iig een topic van HK-niveau willen posten.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
Op maandag 25 maart 2002 22:43 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

bah, zou het dan toch kunnen? LuNaTiC met een leven?? ;)
Oooow jah http://social-life.com/download ,ik heb het geprobeerd te downloaden maar het linkje deugt niet? :? ;) :z
Kun je me dat linkje nog een keer sturen? :D
maar ff serieus: dit soort dingetjes worden door de topicstarters als een geintje/luchtig onderwerp in de HK gegooid, maar al heel snel wordt het een serieuze discussie. Dat zie bijv ook met pim topics. Het is een heel makkelijk te herkennen scenario dat gaat als volgt:

User 1 opent grappig Pim-topic.
User 2 'lol :D'
User 3 'bah, weer een anti-pim topic'
User 4 'jah, maar hij zuigt want dit en dat'
user 5 'nee user 4, dat klopt niet want zus en zo'
user 6 ....
Idd, dat is hier zeker ook het geval. :)
Als ik dit soort topics op tijd zie, dan move ik ze meestal wel als het de serieuze kant opgaat, of doe ik hem op slot als er al zat topics over lopen (dat is bij pimmetje namelijk nogal eens het geval :P).
En bij religie zijn er minstens enkele tientallen keer zoveel topics te vinden in W&L schat ik.
Maar ik kan me goed vinden in je uitleg, al mag er imho best wat harder opgetreden worden tegen de mensen die om het hardst schreeuwen hoe idioot/debiel en (vul zelf in) het geloof wel niet is.
Dit geld ook omgekeerd voor mensen die flamen richting niet-gelovigen.
Er staan een paar behoorlijke flames in deze topics namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Op maandag 25 maart 2002 23:41 schreef GaMbiNo het volgende:
En bij religie zijn er minstens enkele tientallen keer zoveel topics te vinden in W&L schat ik.
[...]
Jeh, zeggen dat er in wetenschap en LEVENSBESCHOUWING (waar religie groot deel van uitmaakt) veel religieuze topics zijn is net zoiets als zeggen dat er in AV VEEL te veel over geluidsapparatuur geluld word :)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCA
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-10 11:43

FCA

Op dinsdag 26 maart 2002 11:38 schreef DarkX het volgende:

[..]

Jeh, zeggen dat er in wetenschap en LEVENSBESCHOUWING (waar religie groot deel van uitmaakt) veel religieuze topics zijn is net zoiets als zeggen dat er in AV VEEL te veel over geluidsapparatuur geluld word :)
Maar bij AV worden er ook topics over geluidsapparatuur dichtgegooid met een verwijzing naar de search/FAQ.
Zo ook bij W&L. De vaste mensen hebben zo ongeveer elk argument al een keer langs hebben horen komen, en niemand wordt het toch ooit met elkaar eens. Ik kan me slechts 1 topic herinnerin, in mijn tijd op GoT dat er ooit een nieuwe overeenstemming tussen sommige gelovigen en ongelovigen werd gevonden. Niet dat er geen religie topics op W&L mogen, maar niet teveel graag. Anders ontstaan er vette flamewars.

Verandert z'n sig te weinig.

Pagina: 1