MSN Chat onder Linux

Pagina: 1
Acties:

• mark14
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-07 15:48
Als ik MSN Chat wil starten van http://chat.msn.nl krijg ik ieder keer onder Linux de error dat mijn besturingssysteem of Browser niet goed is. Maar ik wil juist daar kunnen chatten. Weet iemand hoe je hier toch kunt chatten ?

Bij voorbaat dank voor antwoorden!

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
windows instaleren :P
nee, het kan gewoon niet met linux, volgens mij..

• Poepel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11-2024

Poepel

MindBlower ®

als je mozilla draait moet je eens proberen om mozilla zich te laten identificeren als Internet Explorer

If there's Oldskool i'm there

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:17

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Ik heb die pagina nog nooit geprobeerd, maar je hebt kans dat je hem met een trucje toch kunt bereiken. Als er dan geen Windows-only functies worden gebruikt (die kans is aanwezig) zou hij het gewoon moeten doen. Wat je moet doen is een browser gebruiken die je laat instellen hoe hij zich identificeert. Konqueror doet dit heel uitgebreid, Opera kan het ook. Die browser stel je in om zich als IE op Windows te laten identificeren, waarna je die pagina probeert te openen. Bij eerdere meldingen die op MS-sites voorkwamen werkte dit gewoon, dus met wat geluk kun je ook op die chat-pagina komen. Of je gebruikt natuurlijk gewoon een van de vele MSN-clients voor GNU/Linux :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

Vaak is het zo dat die browser&os check nergens op slaat en het perfect werkt in de Linux browsers.
Met Konqueror kan je ergens in de instellingen aanpassen dat de browser zich voordoet als bijv. MSIE 5.4 op Win98. De site ziet dan geen verschil meer tussen een 'echte' MSIE en Konqueror en dus laat de pagina dus wel door. Misschien moet je dat eens proberen.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• mark14
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-07 15:48
Ik heb het ook al geprobeerd met Opera om Internet Explorer na te doen, maar met weinig succes

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

Op maandag 25 maart 2002 19:39 schreef mark14 het volgende:
Ik heb het ook al geprobeerd met Opera om Internet Explorer na te doen, maar met weinig succes
Als Opera zich voordoet als MSIE, zend hij er toch nog Opera achteraan bij de string (vraag me niet waarom), bijv.
code:
1
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 5.0; Linux 2.2.19 i586) Opera 6.0  [en]

Met Konqueror is het verschil met een echte MSIE niet meer te zien.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Mja, en een mailtje sturen met daarin de vraag of het niet wat anders kan... Als je het alleen in Windows met IE of Netscape kan bekijken, wat is het nut dan? Kbedoel, dan kun je net zo goed meteen gewoon MSN installen.

Verder is het hardstikke onnodig; het grootste gedeelte van internet (de sites bedoel ik dus) werkt prima zonder enige vorm van browser-check of brwser-specifieke HTML...

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:17

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op maandag 25 maart 2002 20:01 schreef deadinspace het volgende:
Mja, en een mailtje sturen met daarin de vraag of het niet wat anders kan...
Ik heb twee keer een mail naar Microsoft gestuurd met daarin een bugreport (zelfs met oplossing). Beide keren kreeg ik dezelfde mail terug. Het antwoord kwam erop neer dat ze me niet konden helpen via mail, maar dat er wel een telefoonnummer was waaronder ze bereikbaar waren. Voor xx cent per minuut, wel te verstaan...dan probeer je dus behulpzaam te zijn en dan krijg je zoiets.

* odysseus wil dit niet al te zeer een flame richting MS laten worden, maar moet wel toegeven dat het heeft bijgedragen aan zijn niet-zo-positieve gedachten over het bedrijf...

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• -DEVON-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-03 10:04
Je kan ook msn-en onder Linux (kde).
Het programma kmerlin schijnt goed te zijn. http://kmerlin.olsd.de/

• Grablinco
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08-2023
Volgens mij kan je beter programmaatjes gebruiken die MSN ondersteunen, zoals Gaim, Gabber en Everybuddy.
(volgens mij was dit de bedoeling toch??)

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Ik gebruikte ook Everybuddy, maar dat vind ik echt een enorm kutprogramma.
Tegenwoordig open ik gewoon een VNC window van mn windows bak :)

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 20:19 schreef -DEVON- het volgende:
Je kan ook msn-en onder Linux (kde).
Het programma kmerlin schijnt goed te zijn. http://kmerlin.olsd.de/
Lees de draad voor je blaat
|:(

Maar wrom wil je op zo'n tmf-chat-like chatbox? Get irc ;)

• -DEVON-
Op maandag 25 maart 2002 20:26 schreef tjetta het volgende:

[..]

Maar wrom wil je op zo'n tmf-chat-like chatbox? Get irc ;)
Ik lees de draad wel, dus zeur niet zo, het was een tip, degene moet er zelf maar mee doen wat ie wil.

tmf-like? misschien vind ie dat wel leuk, daar kan jij niet over oordelen!

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 20:28 schreef -DEVON- het volgende:

[..]

Ik lees de draad wel, dus zeur niet zo, het was een tip, degene moet er zelf maar mee doen wat ie wil.

tmf-like? misschien vind ie dat wel leuk, daar kan jij niet over oordelen!
Ik zeur niet hoor. Het verschil tussen MSN Messenger en MSN Chat is imho vrij groot. Messenger is om berichten te versturen, Chat is een mierenhoop van chatboxen. Hij vroeg een oplossing voor het probleem dat hij niet op MSN Chat kon komen en dan kom jij opeens met een MSN Client aanhuppelen. Dus dan heb je toch niet helemaal goed begrepen wat hij nou wilde, dus raadde ik je aan om de vraagstelling nog eens te lezen.

En ik zeg toch ook niet dat hij niet op MSN Chat mag zitten omdat ik er niets aan vind? Ik vraag alleen waarom hij het wil, pure interesse.

Duidelijk? Fijn.

• -DEVON-
Op maandag 25 maart 2002 20:32 schreef tjetta het volgende:

[..]

Ik zeur niet hoor. Het verschil tussen MSN Messenger en MSN Chat is imho vrij groot. Messenger is om berichten te versturen, Chat is een mierenhoop van chatboxen. Hij vroeg een oplossing voor het probleem dat hij niet op MSN Chat kon komen en dan kom jij opeens met een MSN Client aanhuppelen. Dus dan heb je toch niet helemaal goed begrepen wat hij nou wilde, dus raadde ik je aan om de vraagstelling nog eens te lezen.

En ik zeg toch ook niet dat hij niet op MSN Chat mag zitten omdat ik er niets aan vind? Ik vraag alleen waarom hij het wil, pure interesse.

Duidelijk? Fijn.
Heb ik wel begrepen PUNT!
Pagina: 1