[nelske&tinus] topic getrasht?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:16

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

Topicstarter
A.U.B. alleen de betrokkenen reageren.

sorry dat ik nog ff door"zeur" over daarnet met dat topic over het copyrightvoorstel van Disney aan de Amerikaanse government, maar er zijn me twee dingen niet helemaal duidelijk.
1. Waarom is dat topic getrasht, en niet gewoon gelockt? Nu kan ik dus niet kijken wat het antwoord op mijn laatste vraag is. Ja, ik heb gekeken of het topic nog onder mijn naam stond, maar dat deed ie dus niet.
2. Tussen +-17:00 en 18:00 kon ik geen verbinding krijgen met GoT, T.net en FOK! Kwam dit door een serverfout bij jullie, een vage ISP bij mij (ik kon andere pagina's _wel_ bekijken) of had ik een ban aan de broek? Indien dat laatste dan had ik dat graag per mail of ICQ te horen gekregen. Nu zit ik dus in onzekerheid of ik een (n)OW aan de broek heb of niet.

Omdat ik weet dat ik mezelf als een newbee gedragen heb bied ik voor het ongemak mijn excuus aan, ik had dat topic idd beter ergens anders kunnen plaatsen of het verzoek voor de schop anders moeten stellen. De verklaring waarom ik het toch in LA heb geplaatst is simpel: ik wist niet waar ik met het topic terecht moest, dus ik dacht dat laat ik aan de mods over. How wrong could I be... In het vervolg zal ik zo'n topic in de naar mijn mening zo logisch mogelijke forum openen en dan zie ik wel of ie geschopt wordt of niet. Ik was nu gewoon onervaren en dacht dat je ook problemen kon krijgen als je een topic in een totaal verkeerd forum loslaat.
Even rechtstreeks aan Tinus, die opmerking van mij (draad, blaat, je weet wel) komt doordat ik nogal eens "opgefokt" wil worden als iemand het ondanks duidelijke taal niet "wil" begrijpen. Idd een puntje in mijn persoonlijkheid waaraan ik nog moet werken, maar ja, zo zit ik nu eenmaal in elkaar en dat verander je niet 1,2,3. Ik dacht dat de eerste zin wel duidelijk was voor de mods, maar toen kwamen we op bovenstaand uit. Goed, dat is dan gebeurd en geschiedenis en bied ik je dan ook mijn excuus voor aan.
Nouja, hopelijk is dit nu uitgepraat, ik ben iig weer wat wijzer geworden.

P.s. Laat dat topic maar zitten, ik wil er me niet nog eens de vingers aan branden, hoewel ik van mening ben dat het toch info is die de GoTters niet onthouden moet worden.

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-10 18:13

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
1. http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/449472 niet gelocked, alleen naar het goede (helaas niet voor jou te lezen? forum verplaatst)
2. Er waren wat problemen in amsterdam, de servers draaiden wel maar een aantal ISP's deden het niet lekker.

Je hebt geen (N)OW gekregen waar dan ook voor.

Als je niet weet waar een topic moet staan kun je het beste even de ondertitels van de verschillende fora bekijken, vaak krijg je wel een hint waar het het beste kan. Wij hebben echter ook een aantal fora met een toegansrestrictie, en toevallig had dit topic het beste in 1 van deze 2 gekunt, vandaar dat hij ook gemoved is.

De info wordt de gotters niet onthouden, ze kunnen er nog voluit over discussieren :)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freakertje zoals Kees al duidelijk maakte is je topic niet getrashed o.i.d. Het is verhuisd naar het forum waar een dergelijke discussie thuishoort (hetgeen ik in dat topic ook al duidelijk maakte). Dat forum is "Stuffis Generalis".

Helaas kan jij daar nog niet in, waardoor het topic voor jezelf nu onbereikbaar is geworden. Dat is aan de ene kant jammer voor je, maar aan de andere kant geen fout o.i.d. Dat is namelijk het forum waar een dergelijk topic thuishoort.

Je hebt sowieso geen waarschuwing in wat voor een vorm dan ook. Dat je niet meer op de server(s) kon komen is puur toeval en zal ook wel aan je ISP gelegen hebben.

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als hij zelfs SG niet kan zien, kan ik me voorstellen dat hij idd wat moeite heeft het juiste forum te vinden.
Ook kan ik me voorstellen dat hij graag zelf aan de discussie wil deelnemen.
Verder ben ik het Nelske eens dat het niet in La thuis hoort, kortom een probleem, dat niet fair naar iedereen opgelost kan worden.
Zullen we het over probleem zelf hebben, moet misschien SG een direct open forum worden of kan dit in SA?

Daar is best wel wat voor te zeggen, ik heb over dit onderwerp ook gelezen op the registry en dat gaat over IT gerelateerde onderwerpen.
Poster kaart een serieus probleem aan, de Amerikanen zijn een beetje dol na september 11 en ze hebben nu een neiging hun wetten ook aan Europa op te leggen. Sterker nog ze vertrouwen erop dat het met een beetje financiele druk ook zal lukken. Neem google en zoek eens op groups en alt.comp.virus en Jed Connor, die man is echt gek, maar vertegenwoordigd wel het gevoel van het Amerikaanse volk.

Kortom topic opener opende een serieus topic, wat discussie waard is.

My 2 bits :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ik heet Wouter, geen Tinus. Als je zonodig Tinus wil zeggen dan zet je er maar "mijnheer" voor.

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op maandag 25 maart 2002 20:11 schreef Wouter Tinus het volgende:
Ik heet Wouter, geen Tinus. Als je zonodig Tinus wil zeggen dan zet je er maar "mijnheer" voor.
oeh... ligt dat gevoelig weledele mijnheer Tinus?

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 20:14 schreef Dirk-Jan het volgende:

[..]

oeh... ligt dat gevoelig weledele mijnheer Tinus?
Zou je dit soort nietstoevoegende replies in het vervolg in LA willen laten? Wij danken u.
Op maandag 25 maart 2002 20:11 schreef Wouter Tinus het volgende:
Ik kan me voorstellen dat als topicstarter niet meer z'nn eigen topic kan vinden dat je achternaam eerder uit het geheugen komt dan je voornaam ;)
Op maandag 25 maart 2002 20:08 schreef otaku-san het volgende:
Als hij zelfs SG niet kan zien, kan ik me voorstellen dat hij idd wat moeite heeft het juiste forum te vinden.
Ook kan ik me voorstellen dat hij graag zelf aan de discussie wil deelnemen.
Verder ben ik het Nelske eens dat het niet in La thuis hoort, kortom een probleem, dat niet fair naar iedereen opgelost kan worden.
Zullen we het over probleem zelf hebben, moet misschien SG een direct open forum worden of kan dit in SA?
Om maar heel lullig te zijn. SG, NSTM en HK zijn extraatjes. Een dergelijk topic hoort daar gewoon thuis. Als je zelf nog geen toegang hebt tot die fora dan is het jammer maar helaas voor je. Die toegang komt vanzelf wel (voor topicstarter zelfs vrij snel zo te zien).

Inderdaad het is een serieus onderwerp, maar dat is ook de bedoeling van topics in SG ;)
Ik noemde eerder SA als forum waar het topic ook naartoe zou kunnen verhuizen. Dit is echter een minder geschikt forum voor dit onderwerp dan SG. Jammer maar helaas dus vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op maandag 25 maart 2002 20:20 schreef nelske het volgende:
Ik kan me voorstellen dat als topicstarter niet meer z'nn eigen topic kan vinden dat je achternaam eerder uit het geheugen komt dan je voornaam ;)
Als het de eerste keer was ok, maar op TFF heeft 'ie hetzelfde al een keer gedaan. Iemand met z'n achternaam aanspraken getuigt gewoon niet van respect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 20:25 schreef Wouter Tinus het volgende:

[..]

Als het de eerste keer was ok, maar op TFF heeft 'ie hetzelfde al een keer gedaan. Iemand met z'n achternaam aanspraken getuigt gewoon niet van respect.
Okee, dan heb ik niks gezegd.

Freakertje wat Wouter daar zegt is dus 100% waar. Gelieve in het vervolg dus gewoon een persoon bij z'n voornaam aan te spreken. Het getuigt inderdaad van weinig respect als je alleen maar een achternaam noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 20:57 schreef nelske het volgende:

[..]

Okee, dan heb ik niks gezegd.

Freakertje wat Wouter daar zegt is dus 100% waar. Gelieve in het vervolg dus gewoon een persoon bij z'n voornaam aan te spreken. Het getuigt inderdaad van weinig respect als je alleen maar een achternaam noemt.
Ik ben van een generatie waar dit heel gewoon is, sterker iemand bij zijn voornaam aanspreken is een vorm van intimiteit waar je eerst toestemming voor moet krijgen.

Als iemand op een irritante manier reageerd, is een ding.
Maar wat ik wil zeggen ga in op de boodschap en scheidt dat van de vorm. Geef desnoods voor de vorm een waarschuwing, maar neem de boodschap serieus en ga daar op in.
Meestal gebeurd dat ook.
In dit geval heb ik het gevoel dat er iets mis gaat.
De communicatie in dit geval kan beter, probeer eens privee e-mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 21:08 schreef otaku-san het volgende:
Ik ben van een generatie waar dit heel gewoon is, sterker iemand bij zijn voornaam aanspreken is een vorm van intimiteit waar je eerst toestemming voor moet krijgen.
Klopt, maar je spreekt elkaar hier aan op nicks ;)

Daarnaast als iemand mij alleen bij mijn achternaam aanspreekt, zonder daar meneer of wat dan ook bij te zeggen en deze persoon kent mij niet heel erg goed, dan zal die persoon dat ook zeer zeker van mij te horen krijgen.
Als iemand op een irritante manier reageerd, is een ding.
Maar wat ik wil zeggen ga in op de boodschap en scheidt dat van de vorm. Geef desnoods voor de vorm een waarschuwing, maar neem de boodschap serieus en ga daar op in.
Meestal gebeurd dat ook.
In dit geval heb ik het gevoel dat er iets mis gaat.
De communicatie in dit geval kan beter, probeer eens privee e-mail.
Mjah, als moderator, heb je de taak cq plicht om mensen op hun "foutjes" te wijzen. Dat gebeurt hier dan ook. Over waarschuwingen wil ook niet eens gaan praten. Dit hoeft helemaal niet via e-mail of wat dan ook. Ik waardeer dat je wilt meedenken wat dat betreft, maar dat is niet helemaal nodig in deze. ;)

Daarnaast is deze discussie een tamelijk uitgemaakte zaak. SG is het forum waar het topic thuishoort. SG is tevens een extraatje. Betekent dus gewoon dat je even te wachten hebt op dat forum, als je nog geen toegang hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik hou hier over op.
Wel jammer dat de topic starter dat topic voorlopig nog niet kan volgen. Ik vindt het wel goed dat erkend wordt dat het om een serieus onderwerp gaat en dat hij dat ook hier kan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakertje

Freakertje

Topicstarter
Op maandag 25 maart 2002 20:25 schreef Wouter Tinus het volgende:
<diepe, diepe zucht> Je geeft ze een toereikende hand en dan halen ze je driedubbel door het slijk....
Ik ben opgevoed in een omgeving waarin het normaal is dat je onbekende mensen aanspreekt met hun achternaam. Die omgeving wordt ook wel school genoemd en de desbetreffende personen leraren. Zodra ik merk dat het losser kan doe ik dat ook. Ik ben gewoonweg nog niet lang genoeg proud member geweest om dat te mogen ervaren. Dat is 1.
Op zondag 24 maart 2002 21:35 schreef Freakertje het volgende:
[..]
Ach laat die arme Tinus toch met rust, die begint al helemaal overwerkt te raken met die 75 mails. Hij moet ook al die huidige nieuwsposters achter de kont aanzitten, er werd van het weekend BTW wel erg weinig gepost, vooral op zondag heb ik erg lang zitten wachtten op een nieuwe post. Ben ik trouwens vergeten te vermelden in mijn sollicitatie |:( in het weekend heb ik zeker tijd over. Misschien kun je dat er nog in plakken Tinus? Het vergroten van mijn kansen is natuurlijk nooit verkeerd! >:)
Dit is het betreffende topic. Overtuig jezelf of ik geen respect heb voor Wouter of niet. Dat is 2.
Op donderdag 21 maart 2002 16:59 schreef LoWLaNDeR het volgende:
Ik hanteer de spellingsmethode van timmer en tinus, dus dat zit wel goed geloof ik :P
Op donderdag 21 maart 2002 19:08 schreef WaarAnders het volgende:
[..]
wist je al dat wouter niet van 13 houdt? stuur dus nog maar een mailtje dat je toch geen zin erin hebt >:) >:) >:) :P
/uitschakel-modus
Op zaterdag 23 maart 2002 08:21 schreef localhost het volgende:
[..]
Ik heb het standaard antwoord hier nog wel ergens liggen. Zal ik hem alvast even voor je posten >:)
Dan kan je al heel erg gemakkelijk bij jezelf kijken of je wel of niet uitgekozen wordt.
Ikzelf sta vast nog wel ergens in het TT.N Archief (Tinus Tweakers.Net Archief), dan hoef ik niets te sturen. Tevens vraagt men iemand die meerdere postings vóór 14:00 uur kan doen, helaas ik dus niet.
Drie bovenstaande berichten als beargumentering: De keren dat ik jouw naam in posts ben tegengekomen werd er vaker gerept over Tinus dan over Wouter. Daardoor heb ik die naam beter onthouden dan je voornaam. Dat is 3.
Ik spreek niet zomaar iemand bij zijn voornaam aan, of hij/zij moet dat gezegd hebben dat het mag. Dat je hier niet hoefde te groeten wist ik al, maar dat het zo formeel is nog niet. Dat is 4.
Wat ik wil zeggen is het volgende: Wouter, het spijt me dat je ergerde aan het feit dat ik met goede bedoelingen je bij je achternaam noemde, maar misschien neem je het ook wel iets te serieus op. Ik minacht hier niemand, sterker nog, ik ben allang blij dat ik hier toegelaten wordt en voor het werk dat jullie hier doen heb ik groot respect.

Het begint trouwens al aardig lang te worden, maar ja, dit soort posts horen ook niet kort te zijn. Als er nog iemand is die iets op mij aan te merken heeft laat hem/haar dat dan nu hier doen, dan maken we er het "Nationale haal Freakertje eens door het slijk heen" forum van.
-edit-Hmm, ik moet eens sneller leren zoeken/typen, in de tussentijd is het gedeeltelijk ook al aangehaald door Otaku-san

Totale Modjesgekte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 21:25 schreef otaku-san het volgende:
Ok, ik hou hier over op.
Wel jammer dat de topic starter dat topic voorlopig nog niet kan volgen. Ik vindt het wel goed dat erkend wordt dat het om een serieus onderwerp gaat en dat hij dat ook hier kan lezen.
Tja, dat heb je met een tech-forum, de kern van ons bestaan ligt in de technische zaken en we hebben ruimte voor alles wat niet direct technisch is, alleen daar moet je de toegang toe "verdienen".

Soms missen mensen hun onderwerp, het is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakertje

Freakertje

Topicstarter
Op maandag 25 maart 2002 20:20 schreef nelske het volgende:
Om maar heel lullig te zijn. SG, NSTM en HK zijn extraatjes. Een dergelijk topic hoort daar gewoon thuis. Als je zelf nog geen toegang hebt tot die fora dan is het jammer maar helaas voor je. Die toegang komt vanzelf wel (voor topicstarter zelfs vrij snel zo te zien).
Hmmm, lullig vind ik dit niet, het is voor mij geen doel hogerop te komen, ik heb meer aan info en dat topic lees ik later nog wel eens terug.
Ik denk trouwens niet dat ik er vrij snel kom, een gering gedeelte van mijn posts staan bij LA en SU. Daarnaast ben ik al 2,5 maand geregd, met 68 posts in 33 forums, waarvan 24 techforums. Ik denk dat ik over een week of twee de 50 techposts grens overschrijd. Hoewel ik nu wel een beetje nieuwsgierig wordt, ga ik er echt niet naartoe werken, ik probeer alleen te reageren als ik naar mijn mening iets zinnigs te melden heb.

Totale Modjesgekte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Laten we maar over ophouden over de naamkwestie, ik vind eigenlijk allang weer goed :P.

Ik had je opmerking in dat draadje van "lees de draad" eerlijkgezegd niet eens gelezen. Dus no offence taken, no need to apologize :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 21:54 schreef Freakertje het volgende:

[..]

Hmmm, lullig vind ik dit niet, het is voor mij geen doel hogerop te komen, ik heb meer aan info en dat topic lees ik later nog wel eens terug.
Ik denk trouwens niet dat ik er vrij snel kom, een gering gedeelte van mijn posts staan bij LA en SU. Daarnaast ben ik al 2,5 maand geregd, met 68 posts in 33 forums, waarvan 24 techforums. Ik denk dat ik over een week of twee de 50 techposts grens overschrijd. Hoewel ik nu wel een beetje nieuwsgierig wordt, ga ik er echt niet naartoe werken, ik probeer alleen te reageren als ik naar mijn mening iets zinnigs te melden heb.
Choeso jei!

Zo hoort het ook :)

Neem maar van mij aan, dat je er dichter bij zit dan je denkt ;)

Mjah, het verhaal dat je gaf over achternamen, kan ik enigszins inkomen, hoewel ik mijn commentaar daarop al gegeven heb ;) We spreken hier op het forum elkaar gewoon op nicks aan. Zodra dat een nick is die bestaat uit een voor- en achternaam, zoals bij Wouter Tinus, dan spreek je hem of volledig aan, of met z'n voornaam of als je officieel wilt doen met meneer en dan z'n achternaam. Dat laatste is alleen nergens voor nodig. Zoals ik al zei, stel ik het bijvoorbeeld ook niet op prijs als een onbekende mij alleen met m'n achternaam aanspreekt, zonder meneer o.i.d. te zeggen. Maar goed, we zitten nu van een mug dombo te maken ;)

Zeer binnenkort kan jij naar alle waarschijnlijkheid je topic weer gewoon zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakertje

Freakertje

Topicstarter
Mooi, ik ben blij dat we het uitgepraat hebben, ik wou het hier eigenlijk ook wel bij laten, morgen heb ik mondeling literatuur en door dit akkefietje ben ik een beetje achterop leerschema geraakt (2fa slachtoffer). Ik hoor binnenkort iig nog wel iets van Wouter, aangezien ik ook in zijn database voor wannabe-nieuwsposters ben opgenomen, ik denk dat het een negatiefje wordt, maar ik blijf hopen. En Nelske kom ik ook wel weer vanzelf tegen. Hopelijk in betere omstandigheden. Hierbij knip ik van mijn kant dit draadje af.
-=knip=-

Totale Modjesgekte

Pagina: 1