Toon posts:

[gphoto2] COmpileer problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok heren. Hier is er weer eens eentje. Ik hoop dat iemand me helpen kan, want ik wordt een beetje verdrietig, zo ondertussen.

Ik draai met Slackware 8.0, kernel 2.4.18, en ik probeer gphoto2 te compileren. Compileren gaat probleemloos, lijkt het, voor zowel de gereleaste versie als degene die ik van de CVS af trek. Maar dan...

Zodra ik de make install doe, krijg ik alleen wat basis libs, maar totaal geen specifieke camera-georienteerde libs, zelfs niet als ik die expliciet opgeef bij de configure, ipv bijvoorbeeld 'all'.

Als ik in de directory /camlibs/polaroid/.libs kijk, zie ik daar bijvoorbeeld de volgende files:
code:
1
2
libgphoto2_polaroid_pdc320.a    libgphoto2_polaroid_pdc320.lai  libgphoto2_polaroid_pdc640.la@  libgphoto2_polaroid_pdc700.a    libgphoto2_polaroid_pdc700.lai
libgphoto2_polaroid_pdc320.la@  libgphoto2_polaroid_pdc640.a    libgphoto2_polaroid_pdc640.lai  libgphoto2_polaroid_pdc700.la@

Als ik daar zo naar kijk, klopt er toch het een en ander niet, voor mijn gevoel. Ik heb opgegeven dat er ook de shared libraries gemaakt moeten worden, en die zie ik niet.. en ik snap effe niet wat die *.lai zooi moet voorstellen... Al met all.. doet 'ie het niet.. Wie heeft een idee in welke richting ik moet zoeken?

Verwijderd

la = libtool library

Zou het niet kunnen dat het programma intern al die libraries al meelinkt in de main library (static dus) en dat ze daarom extern niet nodig zijn?

Verwijderd

Topicstarter
:o Zou het? Oeps... Hmmmm.. ok.. Maareh.. *kuch* hmmmm.. es effe kijken dan..