Het verschil tussen 9210 & 9210i ???

Pagina: 1
Acties:

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-08 12:10
Ik heb vrijdag na lang erover nadenken de Nokia 9210 (zonder i) gekocht. Ben er erg :) mee, maar nu zat ik net op de site van Nokia te kijken en zag ik opeens de 9210i
Ik heb een klein ding gezien zoals Flash wat hij extra heeft, maar ik wil eigenlijk weten wat het verschil nog meer is. Ik kom er niet erg uit op de Nokia site, misschien iemand die het weet :?
Heb vaker iets gekocht en dat de volgende dag opeens een versie 2 ofzo ervan uitkomt die veel meer kan, wil ik eigenlijk die keer voorkomen dat ik weer een telefoon heb met 1000 functies minder :(

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
nou het is iig flash wat je zelf al zei.

en ik denk dat er ook een software update in zal zitten maar anders bel je even met de nokiaclub.

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 20:58

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Het zal wel, zoals veel telefoons met de toevoeging i achter de produktnaam, te maken hebben met J2ME. J2ME is een soort Mobile JAVA. Je kan dan dus JAVA applicaties op je telefoon (wat je in het geval van de 9210i niet meer telefoon mag noemen ;)) afdraaien. Deze moeten trouwens wel speciaal voor J2ME zijn ontwikkeld, de talen lijken op elkaar maar echte JAVA-applicaties kan je nog niet draaien op je mobiele telefoon...

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• [BoSS]
  • Laatst online: 12-08 20:58

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik heb even voor je de Nokia site doorgespit. Dit zijn de verschillen:
Hardwareverschillen:
There are many new features in the Nokia 9210i Communicator, such as:
1. Silver-colored keypad and co-label (label in the cover)
in the phone side
2. Faster and larger internal memory
3. Improved WWW browser supporting JavaScript
4. HSCSD video streaming support
5. Flash Player supporting Macromedia Flash
animations
6. You can lock the memory card
Softwareverschillen:
New WWW Browser with new functions:
HTML 4.01 (the Nokia 9210 Communicator has HTML 3.2)
Support for XHTML 1.1
JavaScript supported
CSS (Cascade style sheet)
2 windows concept (two windows can be open at the same time)
Content sensitive pointer (pointer recognizes the content it is placed on)
Edge sensitive scrolling with pointer (you can scroll web pages easily with pointer)
Internet standards compliance

RealOne Player for playing RealMedia content while on the road

Flash Player for playing Macromedia Flash content

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Life-is-party
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02-2023
Momentje, effies zoeken naar het persbericht van Nokia :)

....effies wachten :)......gevonden:

---------------------------------------------------------
Nokia lanceert nieuwe editie van de Communicator Series op GSM 900/1800-markten.
De Nokia 9210i Communicator biedt betere capaciteit mogelijkheden om te surfen op het web, betere beveiliging, snellere dataverwerking en ondersteuning voor streaming- en flash-inhoud

Nokia verwelkomde vandaag een nieuw lid in zijn familie communicators: de Nokia 9210i Communicator. De nieuwe Communicator bevat een volledige reeks nieuwe toepassingen en een grotere interne geheugencapaciteit en gaat duidelijk een stap verder dan zijn voorganger. Dit is het eerste toestel van Nokia met een webbrowser die ondersteuning biedt voor JavaScriptsÔ, een Flash Player om Macromedia flashanimaties af te spelen en een RealOne Player voor real-time video- en audiostreaming in HSCSD-netwerken. Voor het eerst zullen bedrijfsgebruikers ook het voordeel van de verbeterde beveiliging genieten, met de VPN-capaciteit (Virtual Private Network). Leveringen van dDe Nokia 9210i Communicator in Europa en Azië worden verwacht zou in de loop van het 2de kwartaal van 2002 beschikbaar zijn in Europa en Azië.

De Nokia 9210i Communicator heeft een verbeterd design met zilverkleurige nummertoetsen op de voorkant. HSCSD staat borg voor het snel en betrouwbaar downloaden van e-mail met attachments. Bovendien biedt High-speed data mogelijkheden voor real-time streaming vanaf het internet, wat mogelijk is met de nieuwe mobiele RealOne Player. De dataverwerkingssnelheid is opgedreven met een totale geheugencapaciteit van 40 MB. Het geheugen kan verder uitgebreid worden met extra geheugenkaarten.

"De Communicator heeft zijn positie als businesstool bij uitstek voor bedrijfsgebruikers gerechtvaardigd, en dit op al onze markten in heel Europa en Azië", aldus Janne Jormalainen, Vice President Product Marketing bij Nokia Mobile Phones. "Met de invoering van deze upgradeversie van de Nokia 9210 Communicator zullen onze klanten voortaan kunnen genieten van tal van nieuwe functies die ze verlangen van een geavanceerd businessproduct. Voor gebruikers die op zoek zijn naar mobiel entertainment biedt de Nokia 9210i Communicator ook een brede waaier van mobiele toepassingen, gaande van video streaming tot spannende spelletjes."

De nieuwe functies van de www-browser - zoals de compatibiliteit met HTML 4.01, de ondersteuning voor JavaScript en het Cascade Style Sheet - staan borg voor comfortabel internetplezier. De Flash Player ondersteunt Macromedia Flash 5 - een alom gebruikte toepassing voor bewegende beelden in de PC-omgeving - en verrijkt verder de gebruikerservaring. Dankzij deze Player kunnen de gebruikers op hun mobiele toestellen immers genieten van films, cartoons en spelletjes.

De Nokia 9210i Communicator is een ideale oplossing voor bedrijfsgebruikers die veilige mobiele communicatie een prioriteit vinden. Via de Nokia IPSec VPN Client kunnen mobiele bedrijfsgebruikers vanaf hun communicator een veilige en betrouwbare aansluiting op het bedrijfsintranet tot stand brengen. Als een mobiele gebruiker eenmaal volledig geïdentificeerd is op het VPN van het bedrijf, worden alle gegevens die overgedragen worden naar en vanaf de communicator, volledig gecodeerd en beschermd tegen wijzigingen als ze doorgestuurd worden via het internet. De Nokia VPN Client zal in de loop van het tweede kwartaal van 2002 beschikbaar worden gesteld als extra software voor eerste VPN-pilootimplementaties.

Een andere beveiligingsverbetering die beschikbaar is voor de Nokia 9210i Communicator is de geheugenkaartvergrendeling, die niet-gemachtigde toegang tot de geheugenkaart voorkomt. Breng een bezoekje aan http://www.nokia.com/mobilecity/index.html voor meer informatie en aan www.softwaremarket.nokia.com om nieuwe toepassingenapplicaties aan te kopen.

Met de invoering van een optionele aansluitbare Nokia GPS-module introduceert Nokia voor het eerst de GPS-positioneringstechnologie in zijn assortiment mobiele telefoons. Met behulp van de Nokia GPS-module, die geoptimaliseerd is voor de Nokia 9210i Communicator, kunnen de gebruikers gemakkelijk een locatie en bestemming opsporen. Via deze toepassing kunnen ze adressen op straatniveau en routes opzoeken voor tal van Europese steden. Dit accessoire zal ook de partners van Nokia in staat stellen om extra toepassingen voor locatieservices te ontwikkelen en om zo meer toepassingsmogelijkheden aan te bieden om de GPS-positioneringstechnologie te gebruiken.

Enkele kenmerken en toepassingen van de Nokia 9210i Communicator:

- Cellulaire mobiele telefoon (gebruik: handenvrij, hoorn, hoofdtelefoon)
- Bureautoepassing met achtergrondbeeld en linkskoppelingen
- Uitgebreide berichtgevingsfuncties messaging functies via SMS, fax en e-mail
- Internet inclusief WWW en WAP
- Database met contacten
- Kalender
- Word Processor, Spreadsheet, File Manager en Presentation Viewer
- Calculator, Klok, Recorder, RealOne Player, Flash Player, Imaging (met aansluiting voor digitale camera)
- PC Suite voor de Nokia 9210i Communicator
Meer toepassingen zijn beschikbaar op de CD-rom die meegeleverd wordt bij het toestel of kunnen aangekocht worden op www.softwaremarket.nokia.com

- Afmetingen 158 x 56 x 27 mm, 244 g
- Spreektijd: tot 10 uur, standby-tijd: tot 230 uur
- EGSM 900/1800, ondersteuning voor HSCSD
- Kleurenscherm met 4096 kleuren
- Processor: 32-bits op ARM gebaseerde RISC CPU
- Besturingssysteem: Symbian OS
--------------------------------------------------------
verschil weet ik niet precies, maar hier staat meer info dan op de website van nokia.

Acer TM661LMi - Intel Centrino 1,4 Ghz - 512mb ram - DVD-RW

• Urk
  • Laatst online: 09-08 00:05

Urk

Er is niet zo heel veel verschil.

Het grote hardware verschil zit in het interne geheugen, hij heeft d8 ik meer memory, maar weer minder geheugen op je "Communicator" drive, dit hebben ze verandert omdat de 9210 nog wel eens een "out of memory" foutje geeft als je teveel hebt open staan!

Betere webbrowser is geen verschil en is onzin, JavaScript, SSL etc...word allemaal mogelijk gemaakt door Opera Browser.
Deze heeft Nokia vervangen door haar eigen WWW browser.

Maar ik heb zelf op mijn 9210 ook Opera geinstalleerd, en dus heb je al die functionaliteiten ook! Ook de Flash player kan je gewoon op je 9210 installen (werkt trouwens erg cool!) en ook RealOne Player heb ik draaien!

Verder heeft de 9210i natuurlijk een nieuwere firmware, ik dacht 5.13 ofzo, de 9210 is de laatste tot nu toe 4.13
Maar er zijn ook mensen die zeggen software voor de 9210i van Nokia te gebruiken op hun 9210! Streaming Video, wat dus in die RealOne Player zit heeft niet zoveel zin, aangezien er in nederland weinig of zelfs geen HSCSD operators zijn! De buitenkant van de 9210i is wel iets anders, andere knopjes enzo, en ik dacht ook dat er de mogelijkheid is om i.p.v. je MemoryCard in je 9210i te proppen een GPS unit erin te zetten voor GPS op je 9210i. Maar ook dit is weer achterhaald want binnenkort is er een bedrijf wat externe GPS units gaat produceren voor de gewone 9210! Dus maak je maar niet al te druk!

Afbeeldingslocatie: http://www.exportech.co.uk/images/nokia9210gps.jpg

For more info just let me know! :)
Pagina: 1