[rh7.2] -> nautilus updaten, hoe??

Pagina: 1
Acties:

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-08 20:14

sus

is druk :+

Topicstarter
Ik heb op mijn systeem nautilus staan, maar dit is enorm traag. Nu hoor ik van iedereen dat je dan de nieuwe versie erop moet zetten.

Dus ik naar rpmfind.net, down daar de rpm van nautilus (1.0.6-8), en wil die installeren. Hij geeft een error met mijn dependensies. Dus die wil ik ook updaten, maar dan komen er nog meer naar voren.

Mijn vraag is nu hoe ik het snelst nautilus kan updaten, want om telkens weer nieuwe rpm's te zoeken is een enorm karwei, wat ik er (nu) ff niet voor over heb...

Verwijderd

er is een redhat beta uit, mischien wil je wel helemaal daar naar toe upgraden.
En verder weet ik het voor rpmbased systemen niet
ik draai debian
/me fluisterd apt-get update && apt-get dist-upgrade

• sus

sus

Topicstarter
Op maandag 25 maart 2002 20:57 schreef ferengee het volgende:
er is een redhat beta uit, mischien wil je wel helemaal daar naar toe upgraden.
En verder weet ik het voor rpmbased systemen niet
ik draai debian
/me fluisterd apt-get update && apt-get dist-upgrade
Ik heb het niet zo op beta's eerlijk gezegd. Maar goed, ik kan het natuurlijk altijd een keer proberen. Weet iemand waar ik hem kan downen??

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 14:26
ftp://ftp.ximian.com/pub/ximian-gnome/redhat-72-i386/

En vandaag is Nautilus 1.1X uitgekomen dus die zal hier over enkele dagen ook wel verschijnen denk ik.

• sus

sus

Topicstarter
Nou, ik heb dus een nieuwe rpm van internet gehaald, maar die wil niet. Hij geeft een conclict met de bestanden van de versie die er nu opstaat.

Maar, die versie van nautilus kan ik er dus niet van afhalen met rpm -e, omdat die gekoppeld is aan nautilus-mozilla. En die kan ik niet weghalen omdat die gekoppeld is aan nautilus. Ook kan ik mozilla niet verwijderen doordat die weer gekoppeld is aan nautilus-mozilla. Ik kan dus ook mozilla niet upgraden.

rpm -F werkt ook niet :(

Wat kan ik nu doen? Het moet toch mogelijk zijn om nautilus gewoon te upgraden naar een nieuwe versie??

• kroeske
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-03 11:35
probeer Ximian red carpet eens te instaleren, hiermee kan je snel en makkelijk software updaten / instaleren en worden dependencies (meestal) automatisch opgelost.

http://www.ximian.com/products/ximian_red_carpet/download.html

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 11:41 schreef SuspiciouS het volgende:
Nou, ik heb dus een nieuwe rpm van internet gehaald, maar die wil niet. Hij geeft een conclict met de bestanden van de versie die er nu opstaat.

Maar, die versie van nautilus kan ik er dus niet van afhalen met rpm -e, omdat die gekoppeld is aan nautilus-mozilla. En die kan ik niet weghalen omdat die gekoppeld is aan nautilus. Ook kan ik mozilla niet verwijderen doordat die weer gekoppeld is aan nautilus-mozilla. Ik kan dus ook mozilla niet upgraden.

rpm -F werkt ook niet :(

Wat kan ik nu doen? Het moet toch mogelijk zijn om nautilus gewoon te upgraden naar een nieuwe versie??
Dan moet je dit eens proberen:

rpm -ivh packagename.rpm --force --nodeps
of
rpm -Uvh packagename.rpm --force --nodeps

Hope it works :)

• sus

sus

Topicstarter
Woei!

Dat Red Carpet is echt fantastisch!! Nu werkt mijn systeem nog sneller :) Nautilus is nu ook ge-upgrade, echt ideaal!
Pagina: 1