Button aan tekst koppelen

Pagina: 1
Acties:

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-09 17:24

Trebbors

Failure is no option!

Topicstarter
Ik heb een vraag over het koppelen van tekst op een pagina aan een knop.

Stel dat ik een gedeelte van een pagina opnieuw in wil laten laden als er op een knop gedrukt wordt. Dus bijvoorbeeld alleen een stuk tekst zonder dat de hele pagina opnieuw ingeladen moet worden.

Ik ben persoonlijk geen voorstander van frames.

Hoe kan ik dit het beste doen.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 15:15

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

1) Je kunt met layers aan de slag

2) Je kunt met PHP gaan werken, voor verdere uitleg daarover moet je bij de buren zijn...

(zijn er nog andere scriptingtalen waarmee dit kan? add please :))

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 16:19
Als je vanuit een database of vanuit variabelen de pagina inlaad, dan kun je gemakkelijk de content opnieuw naar het betreffende deel van de pagina schrijven. Anders wordt het lastiger als je geen (i)frames wilt gebruiken.

Misschien is het verder wel nuttig om te vermelden waarom je het bepaalde gedeelte wilt herladen. Moeten er bijvoorbeeld nieuwe gegevens ingeladen worden, of moet de content veranderen aan de hand van input ?

//edit: Ik ben er in mijn reply vanuit gegaan dat je een totale refresh wilt vermijden in verband met snelheid/traagheid

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Topicstarter
Op maandag 25 maart 2002 18:43 schreef r0bert het volgende:

Misschien is het verder wel nuttig om te vermelden waarom je het bepaalde gedeelte wilt herladen. Moeten er bijvoorbeeld nieuwe gegevens ingeladen worden, of moet de content veranderen aan de hand van input ?

//edit: Ik ben er in mijn reply vanuit gegaan dat je een totale refresh wilt vermijden in verband met snelheid/traagheid
Inderdaad om de snelheid niet omlaag te halen wil ik graag tekst op een gedeelte laden.

Je kunt kijken op .... Let niet op de tekst op de knoppen, deze is nog niks. (rot werk die tekst goed krijgen) het is dus de bedoeling dat als ik op een van de vier knoppen druk er tekst in het midden komt zonder de pagina helemaal te herladen. En andere knop, oude tekst weg nieuwe tekst present.

[ Voor 3% gewijzigd door Trebbors op 07-12-2015 11:34 ]

• r0bert
Wees eens creatief.. hier kun je zelf vast wel een oplossing voor vinden.

Verder lijken (i)frames me in dit geval geen slechte oplossing. Evt. kun je ook nog de richting van include op gaan.

Verwijderd

Gebruik gewoon layers die je in het begin onzichtbaar neerzet, en bij een druk op een knop maak je de huidige tekst onzichtbaar, en een andere layer maak je dan zichtbaar.

Eén zo'n layer is nog altijd kleiner dan een plaatje zoals een knop bijvoorbeeld. Plaatjes maken het laden traag, met tekst valt dat best mee, zelfs bij een pagina of 4 vol tekst.

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Topicstarter
Oke Bedankt!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

je kan t ook met dat je al die text hebt geladen in verschillende variabelen (jscript) en dan met behulp van innerhtml in de tabel zet :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• r0bert
Kun je denk ik zowel qua snelheid als scriptervriendelijkheid :) beter met layers/divs werken

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-06 10:54
(jarig!)
misschien een id

maak een kleine iframe die je opnieuw in kan laden en verberg deze zodat ie niet echt te zien is..

in de onload worden de opnieuw geleden gegevens in het origineel gezet.

je zou ook een nieuw venster kunnen openen die dit doet en vervolgens sluit.

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Topicstarter
Zijn Layers dynamisch? Ik heb gelezen dat ik in moet stellen op welke afstand ze moeten staan van link, rechts van het browser venster. Dit zou betekenen dat de tekst bij een andere resolutie verkeerd staat...

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 17:08 schreef Anton Rongen het volgende:
Zijn Layers dynamisch?
yup, gebruik gewoon position: relative; zo blijft de layer gepositioneerd t.o.v. het element waar het zich in bevind.
Pagina: 1