Toon posts:

Iets tussen prijs/lawaai

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuwe pc kopen.... Het is niet zo belangrijk dat het iets supersnel is (toch liefst Athlon XP 1.7 of zo) maar ik zou wel graag hebben dat ie stil (en betaalbaar) is.

Wat is tot nu toe al uitgezocht heb op het net dat tot de kanshebbers zou behoren :) :
- Arctic cooler 2500rpm (super silent):
Iemand een stillere koeler onder de 25 euro?

- Seagate 7200RPM 40G:
Zijn die echt stiller dan bvb Maxtor/IBM? En zijn die ook goed? (een *klein* beetje trager maar stiller is ok)

- Chieftec Midi 300W P4 DG-01W
Tja... de case+voeding kost maar zoveel als een enermax voeding. Zijn die chieftec voedingen stil?

Als iemand nog ideeën heeft.. laat gerust weten!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op maandag 25 maart 2002 18:14 schreef Tompie het volgende:
- Seagate 7200RPM 40G:
Zijn die echt stiller dan bvb Maxtor/IBM? En zijn die ook goed? (een *klein* beetje trager maar stiller is ok)
die schijven zijn zeker niet trager dan Maxtors. Mijn maxtor is stukken slomer dan die Seagate
De barracuda IV is superstil van Seagate (fluid bearing). heb er zelf twee onder elkaar zitten en die hoor ik echt niet,. Die Maxtor echter veel meer.

Verwijderd

bij maxtors kan je @ maxtor.com een progje Downloaden: maxblast, waarmee je kan instellen of je meer snelheid dan wel minder geluid wilt. En maxtors zijn heel stil, mijn seagate barracuda is iig een stuk lawaaieriger dan mijn maxtor dx 740 ;)

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 18:14 schreef Tompie het volgende:
Ik wil een nieuwe pc kopen.... Het is niet zo belangrijk dat het iets supersnel is (toch liefst Athlon XP 1.7 of zo) maar ik zou wel graag hebben dat ie stil (en betaalbaar) is.
Athlon XP 1.7 is supersnel! :)
Wat is tot nu toe al uitgezocht heb op het net dat tot de kanshebbers zou behoren :
- Arctic cooler 2500rpm (super silent):
Iemand een stillere koeler onder de 25 euro?
Ik persoonlijk zou voor een papst gaan. Ik heb geen ervaring met de Artic Cooler, maar wel zeer goede ervaringen met papst (met mij, nog vele andere tweakers als ik zou rond kijk @ GoT)
- Seagate 7200RPM 40G:
Mijn IBM 40 G hoor ik helemaal niet zowat. Maar Seagate (HD van een vriend van me) is ook zeer goed, moet ik toegeven.
Als iemand nog ideeën heeft.. laat gerust weten!
NoiceControl Silverado voor CPU!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:52
Op maandag 25 maart 2002 19:07 schreef ByMeSDy het volgende:
bij maxtors kan je @ maxtor.com een progje Downloaden: maxblast, waarmee je kan instellen of je meer snelheid dan wel minder geluid wilt. En maxtors zijn heel stil, mijn seagate barracuda is iig een stuk lawaaieriger dan mijn maxtor dx 740 ;)
Maar dan zal jij waarschijnlijk een barracuda 2 of 3 serie hebben. De huidige 4 serie is de absoluut stilste HDD die ik onder handen heb gehad, maar ook de nieuwe IBM 120GXP is lekker stil!

Verwijderd

Topicstarter
[..]

Athlon XP 1.7 is supersnel! :)
[..]
Ja, maar ik bedoel dat ik niet wil overklokken of de laatste nieuwe 2.2Ghz weet-ik-veel kopen.
Ik persoonlijk zou voor een papst gaan. Ik heb geen ervaring met de Artic Cooler, maar wel zeer goede ervaringen met papst
Wat is dat juist? Coolermaster? (nee zeker?)
NoiceControl Silverado voor CPU!
Vind ik bijna nergens en ik toch al een stuk duurder

Verwijderd

Stil->Zalman HSF met een fan op 5V(fanmate is handig).
5200RPM HDD(Maxtor bijv).
Sirtec PSU is erg stil zolang je casetemp onder de 25*C is.
Pagina: 1