Toon posts:

vage 100% cpu usage af en toe

Pagina: 1
Acties:
  • 85 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet zijt gij allen onder de tweakers,

ik heb een vaag probleempie!

zo onder het winamp draaien valt mijn muziek na een paar (random tussen 5 en 30) seconden een halve seconde en soms hele seconde weg. Ik vroeg mij af wat dit was, en het bleek niets met de buffers te maken te hebben, die heb ik verhoogd.

Toen ik mijn cpu-usage bekeek bleek het dat tijdens die onderbrekingen mijn cpu op 100% staat :? en daarna gewoon weer op 2%. verdere programma's heb ik al uitgezet maar haalt ook niets uit.

Heeft iemand dit ook eerder gehad en opgelost??

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

welk OS?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:03

Mentalist

[avdD]

Had ik ook eens maar dan om de 3-4 min (werd gewoon de hele pc met wat ik ook deed sloom, video ging haperen, spel stond ff stil). Het wil wel eens helpen om je netwerkkaart naar een ander irq te verhuizen.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 maart 2002 18:02 schreef Terw_Dan het volgende:
welk OS?
Win XP Professional

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 maart 2002 18:04 schreef W3ird_N3rd het volgende:
Had ik ook eens maar dan om de 3-4 min (werd gewoon de hele pc met wat ik ook deed sloom, video ging haperen, spel stond ff stil). Het wil wel eens helpen om je netwerkkaart naar een ander irq te verhuizen.
Zal ff checken, maar ben nu ff weg, ga met de vrouw naar de bios! Zie vanavond wel.

Post wel een reply'tje

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-06 19:29

Dizzy

Where am I?

[off-topic]
Eej Bryan, johnny bravo owner ;)
[/offtopic]

[ontopic]
geen idee
[/ontopic]

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 15:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op maandag 25 maart 2002 18:04 schreef W3ird_N3rd het volgende:
wat ook kan is de energie instellingen van windhoos. heb ik een keertje gehad. als de buffer te hoog staat zet ie zowat alles erin en dan schakelt ie de schijf uit, waarnaar ie later wilt gaan lezen dus moet ie eerst de schijf aanzetten, dus dat kan ook een haperings probleem zijn.

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 maart 2002 22:15 schreef Voodoo_man het volgende:

[..]

wat ook kan is de energie instellingen van windhoos. heb ik een keertje gehad. als de buffer te hoog staat zet ie zowat alles erin en dan schakelt ie de schijf uit, waarnaar ie later wilt gaan lezen dus moet ie eerst de schijf aanzetten, dus dat kan ook een haperings probleem zijn.
nee werkt ook niet, mijn hd mag niet uit van mij. het is echt bagger, ook die irqzooi werkt niet.

hmm.. dan maar.. tjah.. Radio 538 ;(

Verwijderd

welk proces eet dan 100% cpu om de zoveel tijd ?

Verwijderd

Chipset drivers updaten maybe? :?

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

gewoon clean install als problemen aanhouden

• Hobbybob123
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-04 14:08
Misschien heb je DMA voor je CDrom spelers uitstaan en autoinsertnotification aan ?
Dan kijkt windows om de 5 minuten of er wat inzit.
En als je geen DMA aan heb staan kan dat misschien wel aardig wat CPU belasting veroorzaken.

maar goed , zomaar een wild guess.
Just my 2 (euro) cents.

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 18:08 schreef _Bryan_ het volgende:

[..]

Zal ff checken, maar ben nu ff weg, ga met de vrouw naar de bios! Zie vanavond wel.
denk je er wel om in het chipset :+

Verwijderd

Topicstarter
haha wizzkid,

bios.

nee, biozCOOB!

maar even over voorgaande berichten: UDMA en shit staan allemaal aan, systeem is optimaal geconfigureerd. Ook heb ik een poging gedaan met winamp 3 en nee hoor, zelfde bagger. Miisschien toch maar overstappen op windows2000 of heeft dat weinig zin? Windows ME werkt voor geen meter met mijn zooi, alles is fout of niet goed en error na error en vastlopers, heel vaag allemaal. XP prima, maar hij heeft dus van dit soort vage dingen.

Oplossing: "even" leren hoe linux in elkaar steekt en dan dat gaan gebruiken..

ach nee ik weet het ook allemaal niet meer. hier is gewoon geen oplossing voor :'( Ik.. ik... ZIE HET NIET MEER ZITTEN ik denk dat ik er een einde aan maak...

mensen het was leuk! ;(

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 09:49 schreef _Bryan_ het volgende:
haha wizzkid,

bios.

nee, biozCOOB!

maar even over voorgaande berichten: UDMA en shit staan allemaal aan, systeem is optimaal geconfigureerd. Ook heb ik een poging gedaan met winamp 3 en nee hoor, zelfde bagger. Miisschien toch maar overstappen op windows2000 of heeft dat weinig zin? Windows ME werkt voor geen meter met mijn zooi, alles is fout of niet goed en error na error en vastlopers, heel vaag allemaal. XP prima, maar hij heeft dus van dit soort vage dingen.

ach nee ik weet het ook allemaal niet meer. hier is gewoon geen oplossing voor :'( Ik.. ik... ZIE HET NIET MEER ZITTEN ik denk dat ik er een einde aan maak...

mensen het was leuk! ;(
kop op jongen je mag mijn pc wel gebruiken om muziek te draaien als je jezelf maar niet van kant maakt :+

• TheDancer
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-06 21:05
Je kunt toch in de taskmanager zien welk(e) proces(sen) zo af en toe veel cpu-resources vreten? Kun je daar niet uithalen wie/wat de boosdoener is?

edit:

Zoals Dymlos al zei.... :)

It don't mean a thing, if you can't get that ping - Duke Ellington 1932

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 10:02 schreef TheDancer het volgende:
Je kunt toch in de taskmanager zien welk(e) proces(sen) zo af en toe veel cpu-resources vreten? Kun je daar niet uithalen wie/wat de boosdoener is?
dit zei ik ook al, waarom komt der geen antworod op verdorie ? ben ongeduldig >:)

Verwijderd

Topicstarter
WHAAH nee.. task manager geeft alleen weer wat er voor prog's draaien en hoeveel totale gebruik is.

als ik ze 1 voor 1 afsluit en tot op het laatst winamp, NOG DIE HAPERINGEN!

duzzzz...

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:03

Mentalist

[avdD]

Op woensdag 27 maart 2002 09:49 schreef _Bryan_ het volgende:
haha wizzkid,

bios.

nee, biozCOOB!

mensen het was leuk! ;(
Dat hoeft niet hoor :*

Waarom niet Win98 :), werk ik ook nog mee op 2 comps (en ik heb er ook nog 3 op Win95).

En als je je netwerkkaart helemaal uit je comp haalt, kun je proberen, kan best dat dat de boosdoener is :o

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Heb je ook alle makkelijke automatisch onzichtbare spyware features van XP uitgezet...

kijk eens op http://www.xp-antispy.de/ wat er nog allemaal aanstaat

XP = Windows 2000 met grafische schil en extra shortcuts en andere extra spyware features dus downgraden is wel wat zin maar niet echt nodig...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 18:00 schreef MRic3 het volgende:
Heb je ook alle makkelijke automatisch onzichtbare spyware features van XP uitgezet...

kijk eens op http://www.xp-antispy.de/ wat er nog allemaal aanstaat

XP = Windows 2000 met grafische schil en extra shortcuts en andere extra spyware features dus downgraden is wel wat zin maar niet echt nodig...
OW YEAH!!!

PROBLEEM FIXED!!!! HARTSTIKKE MOOI MAN, dus voor de mensen met hetzelfde probleem:

DEZE MAN WEET ER VAN!!

BEDANKT!

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

now stop it.... Afbeeldingslocatie: http://www.smilies.nl/yellows/redface.gif

Fijn dat je probleem is opgelost, maar dat programmatje is iig wel makkelijk voor iedereen die van een beetje 'privacy' houdt.

Het luligste van microsoft is dat mediaspeler 7 alle gegevens van alle DVD's die jij afspeelt op de computer, lokaal opslaat en dan doorstuurt naar microsoft...
en daar is helemaal niks aan te doen....

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Skar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 17:03
Ok, dit topic is inmiddels meer dan een jaar oud... maar ik kwam hem tegen bij een search...

Ik heb precies dezelfde problemen als _BRYAN_.... maar wanneer ik naar die site ga, dan staat er nu een inbel-programma op.
Ik vroeg me af of iemand aan dit anti-spyware-in-XP-programma kan komen of wellicht een aantal tips heeft voor me?

Hardware: MSI B450M Mortar Max | AMD Ryzen 5 3600 | 16 GB RAM | MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Open in het vervolg gewoon een nieuw topic (eventueel met een verwijzing naar de via de search gevonden resultaten). Dat is veel netter en overzichtelijker :)

Verder heeft dit niks met CPU's te maken. Een CPU draait niet uit zichzelf op volle toeren. Je zult het probleem dus gewoon in richting van Software Algemeen en Windows Operated Systems zoeken :) In de FAQ's aldaar kun je volgens mij ook het een en ander over spyware vinden. Doe er je voordeel mee :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.